My first Mini - F56 Deep Blue - Chili - SB - 136pk

Stel je hier even voor.
MiniMarloes
Nieuw Lid
Nieuw Lid

My first Mini - F56 Deep Blue - Chili - SB - 136pk

07 jan 2016, 10:34

Hallo mini liefhebbers

Ook ik (wij) hebben een mini besteld. Een drie deurs in de kleur Deep Blue - Chili - SB - 136pk die in februari 2016 geleverd gaat worden.

Ik (man) miste het lekkere rijgevoel van de bmw die ik had omdat ik nu voor de komende jaren een o% bijtelling auto rijdt. De citroen C3 van mijn vrouw bood ook onvoldoende fun en dat is de auto die we hebben ingeruild. We hebben nog kort gekeken naar de BMW 1 serie, Alfa guilietta, maar de mini stak er qua looks ver bovenuit. We hebben ook nog getwijfeld over de 5 deurs vanwege de makkelijke instap voor de kinderen en de 16cm extra met meer bagageruimte, maar ik vind de 3 deurs meer lijken op een authentieke mini en daarom mooier. Ben benieuwd hoe deze keuze in de praktijk uitpakt.

Dit is hem:
  • Mini Cooper 136pk 105 g/km CO2
  • Deep Blue
  • Chili
  • Chrome line exterieur
  • Carbon black sportstoelen met golf gti ruitjes
  • Wit dak, witte motorkap strepen
  • Witte zijspiegels (lang getwijfeld over de chromen zijspiegels)
  • Piano black hard plastic binnenin.
  • Wired XL navigatiescherm
  • Sportstuur met JCW logo en rode stiknaden
  • Led koplampen
  • Serious Business
  • Sportantenne
  • Mini Tender Love & Care onderhoudspakket
  • 16 inch Victory Spoke wielen.
Voor de zomerbanden denk ik er over om Tentacle spoke wielen te bestellen met goed rubber (iemand advies?). Dan gaan er Dunlop SP Wintersport 5 winterbanden op de 16 inch.

De bestelling loopt en in Born kunnen ze aan de slag. Ik twijfel nog of ik de dealer zal bellen om toch chromen spiegelkappen er op te zetten. Benieuwd of dat nog toegevoegd kan worden.

Hoop dat ze hem goed in elkaar zetten, want las her en der wat over afwerking issues zoals rubbers die de lak beschadigen en piepende ruitenwissers.
78Ray
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: My first Mini - F56 Deep Blue - Chili - SB - 136pk

07 jan 2016, 11:21

Leuke eerste mini, ga je vast veel (rij)plezier mee beleven :rijden

Chroom in combinatie met Deep Blue zie ik nog niet zo voor me. Deep Blue met zwarte accenten lijkt mij wel fantastisch :icon_top:
[align=center][tr=test-align:center][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/76069.jpg[/img][/td][td=border:1px solid #cccccc;][img]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/13622/77299.jpg[/img][/td][/tr]
[/align]
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2016, 11:37

gefeliciteerd! Je kan in de configurator toch even kijken wat de spiegelkappen doen icm het witte dak en strepen. Welke kleur worden de wielen?
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2016, 14:47

Van harte!! :icon_top:

Ik heb zelf ook voor de driedeurs gekozen, omdat ik die ook meer het DNA van een 'echte' MINI vind hebben. 8) Evenwel heb ik vrijwel nooit passagiers (kinderen) te vervoeren. Als ik die wel zou hebben, was ik waarschijnlijk wél voor de 5-deurs gegaan want het is wel gemodder om iemand achterin te krijgen vind ik. Had laatst een - gelukkig korte - passagier op de achterbank, de in- en uitstap zag er toch wat onhandig uit om nog maar te zwijgen over de beenruimte.

p.s. met een wit dak zou ik voor witte spiegelkappen & velgen gaan, gewoon omdat het kan... ;)
p.s.2. de meeste forummers zijn van 't zwart maken van chroom. Schijnt hip te zijn. :roll:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2016, 15:26

Ik ben HIP!!! :))
En dat op m'n bijna 40ste... :icon_top: :mrgreen:
RemcoMINI schreef: p.s.2. de meeste forummers zijn van 't zwart maken van chroom. Schijnt hip te zijn. :roll:
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 jan 2016, 15:38

gefeliciteerd! weet je al wanneer hij ongeveer zal worden geleverd?
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jan 2016, 19:06

Welkom en veel plezier hier :rijden
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jan 2016, 19:12

RemcoMINI schreef:Van harte!! :icon_top:

p.s.2. de meeste forummers zijn van 't zwart maken van chroom. Schijnt hip te zijn. :roll:
whaaa....ikke ook HIP...alleen de deurklink nog zwart...hoe jong ik ben zeg ik lekker niet ..4... :X
Maareh, mooie Mini met goede optie's. Led verlichting, weet waar je aan begint, wil nooit meer anders!
F56S JCW PRO LCI
MiniMarloes
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jan 2016, 20:04

Dank voor alle leuke reacties! Mijn auto is vlak voor de jaarwisseling besteld en zal volgens de koopovereenkomst voor eind februari beschikbaar komen. Ik hoop eerder.

Zwart is ook erg mooi, maar ik ben iets minder hip... Ik heb de lichtmetalen victory spoke velgen. Passen volgens mij mooi bij het witte dak en de chromen details.

Jullie hebben mij van mijn twijfel afgeholpen. De spiegelkappen blijven lekker wit. Echt MINI :icon_top:

Mijn dealer vroeg bij aflevering € 500 excl. voor de dunlop winterbanden. Dan krijg ik voor mijn gevoel wel erg weinig terug voor de zomerbanden die ik inwissel en daarom zal ik ze laten afleveren op de zomerbanden. Maar een afspraak maken met de bandenboer is een goede suggestie. Toevallig een idee waar ik dan moet zijn, want dat doet de kwik fit vast niet.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2016, 22:15

Gefeliciteerd met de aanschaf! 8) Je hebt een erg mooie kleurencombi gekozen en ook de goede opties. Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien!
Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jan 2016, 12:19

Hip! :icon_top: 8)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
MiniMarloes
Nieuw Lid
Nieuw Lid

08 jan 2016, 15:42

Ja precies, maar dan met deze velgen :-)
Afbeelding
En witte zijspiegels en een Nederlandse nummerplaat.
Kan niet wachten om te :rijden

Terug naar “Who are U?”