Ook ik (wij) hebben een mini besteld. Een drie deurs in de kleur Deep Blue - Chili - SB - 136pk die in februari 2016 geleverd gaat worden.
Ik (man) miste het lekkere rijgevoel van de bmw die ik had omdat ik nu voor de komende jaren een o% bijtelling auto rijdt. De citroen C3 van mijn vrouw bood ook onvoldoende fun en dat is de auto die we hebben ingeruild. We hebben nog kort gekeken naar de BMW 1 serie, Alfa guilietta, maar de mini stak er qua looks ver bovenuit. We hebben ook nog getwijfeld over de 5 deurs vanwege de makkelijke instap voor de kinderen en de 16cm extra met meer bagageruimte, maar ik vind de 3 deurs meer lijken op een authentieke mini en daarom mooier. Ben benieuwd hoe deze keuze in de praktijk uitpakt.
Dit is hem:
- Mini Cooper 136pk 105 g/km CO2
- Deep Blue
- Chili
- Chrome line exterieur
- Carbon black sportstoelen met golf gti ruitjes
- Wit dak, witte motorkap strepen
- Witte zijspiegels (lang getwijfeld over de chromen zijspiegels)
- Piano black hard plastic binnenin.
- Wired XL navigatiescherm
- Sportstuur met JCW logo en rode stiknaden
- Led koplampen
- Serious Business
- Sportantenne
- Mini Tender Love & Care onderhoudspakket
- 16 inch Victory Spoke wielen.
De bestelling loopt en in Born kunnen ze aan de slag. Ik twijfel nog of ik de dealer zal bellen om toch chromen spiegelkappen er op te zetten. Benieuwd of dat nog toegevoegd kan worden.
Hoop dat ze hem goed in elkaar zetten, want las her en der wat over afwerking issues zoals rubbers die de lak beschadigen en piepende ruitenwissers.