Mijn naam is Pieter en ben mij sinds kort aan het oriënteren op een Mini. Het zal denk ik een Clubman gaan worden. Een F55 in het jargon geloof ik:)
Ik heb al een poosje meegekeken op dit zeer informatieve en waardevolle forum.
Ik zou graag een paar vragen voorleggen en ik hoop dat jullie mij hier antwoord op willen geven.
Ik zoek dus een Clubman, liefst een Cooper, wit met zwart dak of Horizon Blue met zilvergrijze achterste stylen.
Liefst met vol leer en panoramadak.
De Clubman is geloof ik medio 2007 op de markt gekomen en ik wil graag weten of er tot 2016' nog model wijzigingen zijn geweest ( afgezien van de laatste natuurlijk met 6 deuren ).
Ik denk aan een Clubman uit 2008 of 2009.
Kan ik bij een km stand van meer dan 150.000 problemen ( zware reparatie ,zoals riem of ketting ) verwachten ?
Hoe handig ( of onhandig ) is het kleine deurtje ?
Ik lees graag jullie reacties.
Liefhebber ( nog geen Mini )
- Kivo
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Liefhebber ( nog geen Mini )
Als je naar het "oude" model Clubman aan het kijken bent, dan is dat de R55, de gans vernieuwde (en grote) Clubman is de F55.
150.000km of meer hoeft niet persé slechter of beter te zijn dan een 100d km stand. Veel staat of valt met de huidige staat van onderhoud. Iets meer kilometers maakt dat gewoonlijk (veelvoorkomende) issues reeds zijn aangepakt, anderzijds de kans er links of rechts iets onverwachts iets opduikt net iets groter.
De deuren achter praktisch... Nee, het is meer een gimmick, want voor het minste moet je ze toch beide openen voor een vlotte koffer toegang, en het zijdeurke alhier not een issue, daar slechts zeer zelden de achterbank gebruikt wordt.
150.000km of meer hoeft niet persé slechter of beter te zijn dan een 100d km stand. Veel staat of valt met de huidige staat van onderhoud. Iets meer kilometers maakt dat gewoonlijk (veelvoorkomende) issues reeds zijn aangepakt, anderzijds de kans er links of rechts iets onverwachts iets opduikt net iets groter.
De deuren achter praktisch... Nee, het is meer een gimmick, want voor het minste moet je ze toch beide openen voor een vlotte koffer toegang, en het zijdeurke alhier not een issue, daar slechts zeer zelden de achterbank gebruikt wordt.
- Numsk
- Nieuw Lid
Bericht
Hey kivo,
Ik heb een top clubman te koop, met alles erop en aan.in perfecte nieuwstaat.
zie in het te koop hoekje, clubman 38.000 km
Grts numsk
Grts numsk
- Kivo
- Nieuwsgierig
Bericht
Denk dat je verkeerd bent, want IK ben niet zoekende... ;-)Numsk schreef:Hey kivo,
Grts numsk
- Gizmoke
- One wheel wonder
Bericht
Ff een kleine correctie, de nieuwe clubman is de F54 (de volwaardige 6 deurs eigenlijk)
De oude is de R55, met dat halve instapdeurtje
F55 is de 5-deurs en de F56 is de hatch (3-deurs)
De oude is de R55, met dat halve instapdeurtje
F55 is de 5-deurs en de F56 is de hatch (3-deurs)
Onze sponsors