Mijn naam is Jurgen en woon in Hengelo. Sinds afgelopen zaterdag ben ik (samen met m’n vriendin) eigenaar van een Mini Cooper S Chili uit 2004 (auto van Marcel hier op het forum).
Ik zocht al een tijdje naar een leuke auto voor naast mijn hobby auto (een Honda S2000). Eigenlijk was de bedoeling om op zoek te gaan naar een ‘gewone’ cooper. Toch wat goedkoper in aanschaf en onderhoud en ook wat meer aanbod en de extra pk’s had ik niet perse nodig (kan me uitleven met de Honda). Maar de Cooper S van Marcel zag er in de advertentie wel heel erg aantrekkelijk uit en dus toch maar besloten om een kijkje te gaan nemen. Stiekem leek me een S natuurlijk wel gewoon een stuk leuker ;-)
De auto ziet er bijzonder netjes uit van buiten en van binnen. Alleen wat kleine beschadigingen op de velgen (niet meer dan normaal na ruim 10 jaar gebruik lijkt me) en iets instap slijtage op het leer van de bestuurdersstoel (maar ook minimaal). Van buiten is er verder bijna geen krasje te vinden. De auto heeft wel dringend rondom nieuwe banden nodig, zijn echt op en maken ook flink wat afrolgeluid. Deze zijn inmiddels al besteld en komen er vrijdag onder met gelijk een controle van de uitlijning. Tijdens de proefrit hoorde ik bij gas geven en loslaten af en toe iets een ‘klonk/klik’ rechtsvoor. Dacht even dat het wellicht een homokineet was, maar bij nader onderzoek ben ik er achter dat de hydraulische motorsteun rechtsvoor lek is. Blijkbaar een bekend probleem bij de facelift modellen, ga ik dus ook zsm aan laten pakken.
Maar ondanks de brakke banden is het nu al een heerlijk sturende auto met veel stuurgevoel en lekker vlotte motor. De beleving is heel anders dan de S2000, maar voor normaal gebruik een stuk aangenamer (stiller en veel comfortabeler).
Hier alvast een foto van de nieuwe aanwinst