Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

Stel je hier even voor.
MennoMaster
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 23:07

Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

19 mei 2016, 19:58

Sinds 9 mei de Mini Cooper S ontdekt en nu al chronisch verslaafd :) Echt genieten!

Komende week een afspraak staan bij Beek Racetuning voor een Tuning Stage III Cooper S van 170PK naar 207PK Type 53 (software, Pulley 17% en distributieriem).

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere rijders die deze set up hebben laten uitvoeren?
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

19 mei 2016, 20:18

Straks met nieuwe setup ga je nog meer genieten van je Cooper S.
Wereld van verschil met Stage III.

Heb ik ook bij Beek laten doen, alleen 207 pk niet gehaald.
Ik kwam op rollenbank niet verder dan 198,9 pk maar mijn R53 is standaard 163 pk (prefacelift).
MennoMaster
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 23:07

Re: Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

19 mei 2016, 20:23

Ik twijfel of een 17% pulley wel verstandig is met de standaard Intercooler? Ben zo bang dat ik de motor op de langere termijn om zeep help? Zou 15% pulley niet verstandiger zijn? Heb geen zin in motorische problemen door een verkeerde keuze van tuning.
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

20 mei 2016, 00:07

Ga je circuit op, dan wordt het aangeraden om ander intercooler te monteren en dan kan je beter 15% pully nemen.
Bij normaal weggebruik is 17% pully beter dan 15% is mij verteld en icm met standaard intercooler geen probleem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Re: Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

20 mei 2016, 07:10

Een 17% pulley geeft geen motorische problemen en je kunt deze monteren icm de standaard intercooler.
De 17% pulley genereert echter wel behoorlijk wat warmte. Bij wat vaker en langer achtereen volgas rijden zal de inlaattemperatuur zo hoog oplopen (>50 gr) dat je timing wordt aangepast en je vermogen wordt terug geregeld door je ECU. Op een warme dag gebeurt dat vrij snel. Na een paar keer doortrekken zal je MINI duidelijk minder snel gaan aanvoelen.

Het hangt erg af van je rijstijl. Ben je iemand die nooit vaak en wat langer achtereen op het gas gaat dan kun je prima voor een 17% pulley gaan. Doe je dit wel dan zou ik voor een 15% pulley gaan of voor een 17% pulley icm met een andere intercooler. Ben je van plan om ook op het circuit te rijden: 15% pulley icm met een andere intercooler (tenzij je nog betere maatregelen gaat nemen om te koelen, zoals een FMIC, watergekoelde intercooler en/of water-methanolinjectie).
Succes!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
MennoMaster
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 23:07

Re: Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

20 mei 2016, 07:52

Txs Brightness & Nepnerd!

Ik gebruik de r53 voor dagelijks verkeer. Echt voluit zal af en toe op de snelweg een stukje zijn om even een 'Max' momentje te beleven. Zo te lezen is de 17% pulley icm standaard intercooler dan geen enkel probleem. Daar ga ik dan maar voor! Ik post mijn bevindingen volgende nog even na de tuning.
MennoMaster
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 23:07

Re: Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

20 mei 2016, 10:49

Daar ben ik te ongeduldig voor :) Ik wil volgende week al knallen!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Beek Tuning Stage III Cooper S en JCW naar 207PK Type 53

20 mei 2016, 11:10

Ik zou de software laten zoals deze is.. Dan rijd die ook helemaal prima! Gewoon alleen de pully wisselen en klaar :) Scheelt weer pegels!

Je gaspedaal word er alleen extreem nerveus van is mijn ervaring.
Ik vond dat kleine beetje 'lag' in het pedaal wel fijn. Vooral in stadsverkeer.

Zo zie je maar weer, alles heel persoonlijk
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Who are U?”