Hallo allemaal

Stel je hier even voor.
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Hallo allemaal

02 jun 2016, 00:40

Bij deze wil ik me even voorstellen.

De naam is Robert en ik overweeg een Mini (Cooper S) te kopen.
Om wat informatie in te winnen heb ik me daarom ook geregistreerd op dit forum.

Hopelijk kan ik de informatie vinden die ik zoek en daarmee beslissen of het de juiste auto is voor mij :)

ik vind de 1 teller bij het stuur niet echt mooi, modellen met 2 tellers (km en toeren) geven de voorkeur echter deze zijn er niet veel. Daarnaast vind ik de KM teller in het midden ook niet praktisch. Ook wil ik navigatie en een moderne radio met mp3 etc.

Ik weet nog niet welke Cooper S ik ga kopen, ben nog zoekende. (ligt ook aan inruil prijs en wat i bij moet betalen etc)

Maar om het zoeken voor mezelf wat eenvoudiger te maken vroeg ik me het volgende af:
- kan ik de 1 teller constructie eenvoudig 'ombouwen' naar 2 tellers, dus toeren en km bij het stuur en dan de grote klok vervangen door bv benzine, temperatuur of navigatie? Is dat kwestie van 'plug and play' of moet er veel veranderd worden, bv kabels ge of verlegd worden, modificaties aan de computer etc..

- kan je eenvoudig eventueel een 2din radio/navigatie plaatsen in een Cooper S, bwj ergens tussen 2003 en 2007, het zal een late mk1 of vroege mk2 worden denk ik.

Alvast bedankt voor de feedback.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Hallo allemaal

02 jun 2016, 01:02

welkom Afbeelding
je hebt ook vaak de optie om wel digitaal je snelheid te zien in de toerenteller Afbeelding
snelheid meter in het midden is wel kenmerkend voor een mini he Afbeelding
Afbeelding
kan toch echt wel mooi zijn vind ik Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jun 2016, 01:11

Dankje!

Ik weet dat het typerend is, maar heb al enkele mini's bekeken en sommige hadden de KM tellen naast de toeren teller zitten, ik vond dat toch mooier.
In het midden zat dan de navigatie en bij weer een andere 3 meters.

Als ik echter ga zoeken specifiek op de km teller bij het stuur beperk ik me ontzettend in de keuze, dus als het mogelijk is dit te wijzigen, door bv de tellers op de sloop (of nieuw) te kopen heb ik veel ruimere keuze en kan ik mijn eisen mbt tot leeftijd, km stand etc ook aanscherpen.
De keuze voor teller en navi kan ik dan gewoon achteraf doen, zo heb ik hem dan exact zoals ik wil.

De vraag is dus, kan dat eigenlijk wel of moet je daar echt veel voor aanpassen.
Heb er al eens op gezocht maar kan dat niet echt vinden, meen ergens gelezen te hebben dat het inderdaad 'plug and play' is, dus stekker erin en werken, zelf de km stand werd aangepast.
Maar ik twijfel een beetje of het echt zo simpel gaat..... Zou geweldig zijn, dan had ik namelijk zeer ruime keuze in modellen.
ArCadE
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jun 2016, 07:55

Welkom!

Volgens mij hebben de mk1 (en facelift) modellen met navigatie 2 tellers bij het stuur en alleen de navigatie "in het midden". Bij latere types zit bij de navigatie de snelheidsmeter zoals op de foto van speedy
Afbeelding
B3rt
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jun 2016, 11:20

ok dankje, maar dat beantwoord eigenlijk nog steeds niet mijn vraag.

Kan je het wijzigen?

Dus kan ik een 1 klok versie eenvoudig ombouwen naar 2 klokken..

Terug naar “Who are U?”