De naam is Robert en ik overweeg een Mini (Cooper S) te kopen.
Om wat informatie in te winnen heb ik me daarom ook geregistreerd op dit forum.
Hopelijk kan ik de informatie vinden die ik zoek en daarmee beslissen of het de juiste auto is voor mij

ik vind de 1 teller bij het stuur niet echt mooi, modellen met 2 tellers (km en toeren) geven de voorkeur echter deze zijn er niet veel. Daarnaast vind ik de KM teller in het midden ook niet praktisch. Ook wil ik navigatie en een moderne radio met mp3 etc.
Ik weet nog niet welke Cooper S ik ga kopen, ben nog zoekende. (ligt ook aan inruil prijs en wat i bij moet betalen etc)
Maar om het zoeken voor mezelf wat eenvoudiger te maken vroeg ik me het volgende af:
- kan ik de 1 teller constructie eenvoudig 'ombouwen' naar 2 tellers, dus toeren en km bij het stuur en dan de grote klok vervangen door bv benzine, temperatuur of navigatie? Is dat kwestie van 'plug and play' of moet er veel veranderd worden, bv kabels ge of verlegd worden, modificaties aan de computer etc..
- kan je eenvoudig eventueel een 2din radio/navigatie plaatsen in een Cooper S, bwj ergens tussen 2003 en 2007, het zal een late mk1 of vroege mk2 worden denk ik.
Alvast bedankt voor de feedback.