Beste Miniliefhebbers,
Sinds de eerste new mini verscheen heb ik al een zwak voor de auto. Een paar jaar geleden toen ik nog een BMW 118D cupsport met 180 pk (tuning) had en die naar de garage moest heb ik in een mini gereden. Net als bij de 1 serie ben ik defintief voor de mini gevallen door de rijervaring. Intussen heb ik geen 1 serie meer maar een BMW 325i touring met M onderstel. Verder staat er nog een Smart Roadster Coupe (eerste van NL), een Alfa GT JTD voor de deur en nog een woonwerk autootje. Als het een beetje mee zit ga ik binnenkort veel dichter bij huis werken. Het moment om het wagenpark uit te dunnen een mini te kopen. De Alfa, Smart en de woonwerkauto gaan er dan uit en daar komt dan een mini voor in de plaats. Liefst een cooper s maar minimaal een cooper.
Ik heb me een beetje ingelezen en werd toen niet erg blij van de berichten die je leest over de problemen met de motor en bak. Ik krijg de indruk dat zo ongeveer alle toegepaste motoren tot de recente bouwjaren problemen hebben of heb ik dat mis. Ik zoek geen probleemloze saaie japanner anders zou ik ook geen Smart en Alfa hebben maar wil wel een betrouwbare auto waar ik niet iedere 1000 km een liter olie bij moet gooien... Zijn er mini motoren die geen olieslurpers zijn? En zijn de ketting en kettingspannerproblemen oplosbaar door het toepassen van gemodificeerde onderdelen. Mijn 1 serie had ook een ratel toen ik heb kocht dat heeft mij er niet van weerhouden hem te kopen. Ik wist toen dat na vervanging van de ketting en spanner het verholpen zou zijn en dat de motor verder zeer betrouwbaar is.
Liefst wil ik een R56. De nieuwste mini's met de grote achterlichten vind ik ronduit lelijk en overigens te duur worden.
Dus ik ben me nog aan het orienteren maar zou graag advies willen van kenners voor welke motortype (R53 of R56) ik het beste kan gaan. Ik weet dat de diesel op de turboproblemen na (die te verhelpen zijn) betrouwbaar is maar zoals ik zei wil liever een cooper S.
Nog geen mini maar die komt er wel GEVONDEN!!
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Nog geen mini maar die komt er wel!
Persoonlijk zou ik voor de R53 gaan. Heerlijk compressor gejank wat een R56 niet heeft.
R53 heeft best wel een goede motor, versnellingsbak problemen zijn er alleen bij de prefacelift One of Cooper.
De S heeft gertragbak en One/Cooper Midlandbak.
Olieverbruik Mini moet je boffen.
Mijn Cooper S na overstap op 5W40 is 1 liter op 2500 km. Op 5W30 was dat 1:1500.
Mijn Cooper S staat te koop, omdat ik een Paceman JCW heb gekocht.
Maar rijd nog erg veel in de R53, das gewoon een kart en de R61 haalt het bij lange na niet.
Suc6 met het vinden van een Mini.
Ga je een hoop plezier mee beleven.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
R53 heeft best wel een goede motor, versnellingsbak problemen zijn er alleen bij de prefacelift One of Cooper.
De S heeft gertragbak en One/Cooper Midlandbak.
Olieverbruik Mini moet je boffen.
Mijn Cooper S na overstap op 5W40 is 1 liter op 2500 km. Op 5W30 was dat 1:1500.
Mijn Cooper S staat te koop, omdat ik een Paceman JCW heb gekocht.
Maar rijd nog erg veel in de R53, das gewoon een kart en de R61 haalt het bij lange na niet.
Suc6 met het vinden van een Mini.
Ga je een hoop plezier mee beleven.
- Elsje
- Leerling Mini lid
Bericht
Dank je wel voor je reactie 
Ik had al een topic gelezen over jou R53
Mijn indruk was al dat de R53 een betrouwbaardere motor heeft dan de R56 cooper S, maar las ook over olieverbuik. Veel problemen ook bij peugeots met de R56 cooper S motor. Dan maar het iets hogere bestandstofverbruik op de koop toe nemen.
Hoe is de motor van de R56 cooper? Dat is ook een PSA motor en ik dacht dezelfde als die bij peugeot met 1.6 VTI wordt aangeduid. Die is wel beter dan de PSA motor met turbo krijg ik de indruk.
Mijn saaie woonwerk autootje is een peugeot 206 met 1.4 HDI. 280.000 op de teller en loopt nog als een zonnetje. Totaal geen olieverbruik en lekkage. Ook de oude benzinemotoren waren betrouwbaar. PSA is ergens de verkeerde weg ingeslagen met de ontwikkeling van HTP motoren.

Ik had al een topic gelezen over jou R53

Hoe is de motor van de R56 cooper? Dat is ook een PSA motor en ik dacht dezelfde als die bij peugeot met 1.6 VTI wordt aangeduid. Die is wel beter dan de PSA motor met turbo krijg ik de indruk.
Mijn saaie woonwerk autootje is een peugeot 206 met 1.4 HDI. 280.000 op de teller en loopt nog als een zonnetje. Totaal geen olieverbruik en lekkage. Ook de oude benzinemotoren waren betrouwbaar. PSA is ergens de verkeerde weg ingeslagen met de ontwikkeling van HTP motoren.
- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Hoi Els, welkom op het forum.
Ieder zijn voorkeur en of het nu een R53 of 56 gaat worden, als jij er maar gelukkig in bent.
Ik zelf rij inmiddels al 2 probleemloze jaren (afkloppen
) in mijn R56S, dus het kan wel
Succes met je zoektoch
Ieder zijn voorkeur en of het nu een R53 of 56 gaat worden, als jij er maar gelukkig in bent.
Ik zelf rij inmiddels al 2 probleemloze jaren (afkloppen

Succes met je zoektoch

- Elsje
- Leerling Mini lid
Bericht
Erg mooie cooper S!
Hier ff fotootje van de smart. Niet te vergelijken met een mini cooper s maar leuk karretje (kart)
Maar tijd voor wat anders.

Hier ff fotootje van de smart. Niet te vergelijken met een mini cooper s maar leuk karretje (kart)

- mieffel
- Nieuwsgierig
Bericht
Welkom,
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Mini, heb dan weliswaar geen S maar
ben eigenaar van een Mini Cooper 1.6 clubman en heb deze 7,5 jaar gereden.
Heeft nog geen 50.000 op het klokje en totaal geen olieverbruik.
Altijd alleen maar standaard onderhoudskosten gehad en echt nooit iets defect.
Mocht je ook geinteresseerd zijn in een volle clubman , deze is te koop
viewtopic.php?f=81&t=40490
in ieder geval succes in de zoektocht.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Mini, heb dan weliswaar geen S maar
ben eigenaar van een Mini Cooper 1.6 clubman en heb deze 7,5 jaar gereden.
Heeft nog geen 50.000 op het klokje en totaal geen olieverbruik.
Altijd alleen maar standaard onderhoudskosten gehad en echt nooit iets defect.
Mocht je ook geinteresseerd zijn in een volle clubman , deze is te koop
viewtopic.php?f=81&t=40490
in ieder geval succes in de zoektocht.
- Elsje
- Leerling Mini lid
Bericht
Sorry ik ben niet op zoek naar een clubman
Maar goed te horen dat de mini jou zo goed is bevallen.

- Elsje
- Leerling Mini lid
Bericht
Vandaag in deze
http://link.marktplaats.nl/m1087315106
cooper s van 2007 gereden met 98.000 km op de teller omdat die dicht bij mij in de buurt staat. Goh wat een trekkracht en wat lekker sturen. Heerlijk! :-) Is inderdaad een beetje een kart maar dat vind ik prima. Wat gevoelig voor spoorvorming maar dat komt vooral door de RFT banden. Ken dat van mijn BMW 325. Mooie kleur en half lederen interieur wat ik graag wil. Volledig leer vind ik te veel glijden.
Viel me paar dingen op aan deze mini. Koppeling ging zwaar, reageert wat schokkerig op het moment dat je iets van het gas afgaat, bonkend geluid uit de achterwielophanging.
Ben direct bij een cooper s van 2005 gaan kijken en een cooper van 2007. Ook bij die gingen de koppeling zwaar. Alleen bij een andere cooper van 2005 waar ik even in heb gezeten ging de koppeling niet zwaar. Hoort een zware koppeling bij een cooper?
http://link.marktplaats.nl/m1087315106
cooper s van 2007 gereden met 98.000 km op de teller omdat die dicht bij mij in de buurt staat. Goh wat een trekkracht en wat lekker sturen. Heerlijk! :-) Is inderdaad een beetje een kart maar dat vind ik prima. Wat gevoelig voor spoorvorming maar dat komt vooral door de RFT banden. Ken dat van mijn BMW 325. Mooie kleur en half lederen interieur wat ik graag wil. Volledig leer vind ik te veel glijden.
Viel me paar dingen op aan deze mini. Koppeling ging zwaar, reageert wat schokkerig op het moment dat je iets van het gas afgaat, bonkend geluid uit de achterwielophanging.
Ben direct bij een cooper s van 2005 gaan kijken en een cooper van 2007. Ook bij die gingen de koppeling zwaar. Alleen bij een andere cooper van 2005 waar ik even in heb gezeten ging de koppeling niet zwaar. Hoort een zware koppeling bij een cooper?
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Welkom Els !
Koppelingen van een R53 gaan over algemeen stukje zwaarder dan bij de R56.
Hier een R53 GP welke heerlijk is voor wat gooi en smijtwerk en een R56 diesel maar dan de 2.0SD en dat is een bmw motor. Ding trekt als een tierelier en blijft maar gaan. Daarnaast een A3 2.0 tdi welke voor het vele woonwerkverkeer dat wij hebben een stukje comfortabeler is dan de R56SD vanwege andere wielbasis.
Als je iets vergelijkbaars voor de Smart zoekt kon je denk ik het snelst in de buurt vd 1e gen mini's.
Hier een R53 GP welke heerlijk is voor wat gooi en smijtwerk en een R56 diesel maar dan de 2.0SD en dat is een bmw motor. Ding trekt als een tierelier en blijft maar gaan. Daarnaast een A3 2.0 tdi welke voor het vele woonwerkverkeer dat wij hebben een stukje comfortabeler is dan de R56SD vanwege andere wielbasis.
Als je iets vergelijkbaars voor de Smart zoekt kon je denk ik het snelst in de buurt vd 1e gen mini's.
- Elsje
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik merkte weinig verschil tussen de koppeling van de R53 en R56 waar ik in heb gezeten. Ik vond de middenconsole van de R56 iets mooier en de stoelen beter zitten dan de stoelen van de R53.Ginoceros schreef:Welkom Els !
- Elsje
- Leerling Mini lid
Bericht
Bekijk deze auto op AutoTrack:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mini/mini/32087601
Wie kent deze R53?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mini/mini/32087601
Wie kent deze R53?
- Elsje
- Leerling Mini lid
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Nog geen mini maar die komt er wel GEVONDEN!!
van harte 
mooie mini

mooie mini

- Elsje
- Leerling Mini lid
Bericht
Vandaag de auto halen en dan zal ik hem "voorstellen" in show your ride wel onder een andere naam "mug".
Dank je welspeedy schreef:van harte
mooie mini

Vandaag de auto halen en dan zal ik hem "voorstellen" in show your ride wel onder een andere naam "mug".
- speedy
- NMC Legend
Bericht
veel plezier vandaag en het is een mooie dag om een nieuwe wagen te halen 

Onze sponsors