Hallo, ik ben Michel uit het Noorden van het land.
Na jarenlang jaren 80/90 BMW's te hebben gereden ben ik mij aan het oriënteren op een vlotte FWD.
Ik zit te denken aan een R53 JCW ik hoop hier wat meer informatie te kunnen vinden.
Ik zag deze op Marktplaats
Maar moet me nu nog even verdiepen in of het een echte is en hoe ik dat zie.
Heeft een JCW altijd een LSD en moet ik dat willen hebben.
Hallo Michel misschien opzoek.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Hallo Michel misschien opzoek.
Hoi Michel,
Volgens het kenteken een Cooper S, geen JCW en het opgegeven vermogen is dat van een R56 JCW. Hier zou ik al afhaken.
Volgens het kenteken een Cooper S, geen JCW en het opgegeven vermogen is dat van een R56 JCW. Hier zou ik al afhaken.
- Michel1978
- Nieuw Lid
Bericht
Ok thanks, dus ook bij import zou je 200pk en JCW op het kenteken moeten zien? RDW is soms ook wat beperk in wat ze kunnen aangeven.
Laatst gewijzigd door Michel1978 op 11 jan 2017, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Als het goed is wordt daar wel onderscheid in gemaakt ja. Kentekencheck is het eerste wat ik deed tijdens het zoeken naar een JCW. Maar mensen met veel verstand van r53 mini's zullen je ongetwijfeld meer kunnen vertellen over hoe een echte te herkennen. 

- Michel1978
- Nieuw Lid
Bericht
Ik zag op dit forum ook al een topic waar de kenmerken werden uitgelegd. Ik zag Deze ook. Maar hetzelfde verhaal.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
vermogen klopt voor een JCW en mijn vorige JCW stond ook gewoon als Cooper S te boek....
Verkeerde info dus waar je je besluit op zou vormen

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
De 2e is overigens een pre-facelift en heeft officieel 200pk.
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Excuses voor de verkeerde informatie
Ik heb het kenteken opgevraagd via finnik kentekencheck. Daar geeft hij aan dat het een cooper s is met 170PK.. Maar via weer een andere check kom ik inderdaad uit op 211pk..Peter schreef:vermogen klopt voor een JCW en mijn vorige JCW stond ook gewoon als Cooper S te boek....
Excuses voor de verkeerde informatie

- Michel1978
- Nieuw Lid
Bericht
Geen probleem hoor, ik ga niet over 1 nacht ijs.
Maar kun je niet net als bij BMW de 'buildsheet' van een MINI opvragen met de laatste 7 digits van het chassisnummer?
Maar kun je niet net als bij BMW de 'buildsheet' van een MINI opvragen met de laatste 7 digits van het chassisnummer?
- JeffreyRS
- 4 op een rij!
Bericht
Je bedoelt de lijst met opties en dergelijke?
Zoja, daar heb ik de info/link in dit topic voor gebruikt:
viewtopic.php?t=26645
Zoja, daar heb ik de info/link in dit topic voor gebruikt:
viewtopic.php?t=26645
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op bimmer.work kan je alle info opvragen maar bij NL auto's zijn de JCW pakketten meestal of misschien wel altijd achteraf gemonteerd.
Onze sponsors