Mini Phantom stelt zich voor

Stel je hier even voor.
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Mini Phantom stelt zich voor

14 apr 2007, 10:36

Ik zal me even voorstellen, Barry is de naam en ben sinds Vrijdag de 13e :s de gelukkige nieuwe eigenaar van een Cooper S.

Na overweging ivm kinderwens heb ik besloten mijn jaren lange liefde: een Subaru Impreza Turbo Stars 25 te verkopen en om het toch nog sportief te houden, een S'je aan te schaffen uit 2002 met maar 57.000 km's, kleur grijs !

Afbeelding

Afbeelding

Na er 1 te hebben gevonden bij een BMW dealer heb ik na 20 minuten bekijken/onderhandelen de auto gekocht met de voorwaarde deze de volgende dag op te halen en later terug te komen voor beurt en APK, aangezien het voor mij ruim 2 uur rijden is en er enige haast bij was, leek dit me de beste oplossing zodat ik ruim 2 weken de tijd heb om deze te testen op mankementen en dit meteen te laten verhelpen bij het beurtje.

Het enige punt op dit moment is dat de auto enigzins naar rechts trekt, dus moet zeggen ben uitermate tevreden !

Ondanks dat de auto een stuk kleiner is dan de Impreza moet ik toegeven dat deze van binnen ruim oogt.
Wegligging/stijfheid is echt super, en kan eigenlijk niet zeggen dat ik op dit punt achteruit ben gegaan, wel zal dit anders zijn met glad weer en regen, uiteraard legt deze auto het af van 4 wielaandrijving, maar al met al rijd dit als een trein (shakeit) !

Vermogen is een heel ander verhaal en de rijeigenschappen zijn daarom ook totaal verschillend. De subaru was licht getunend naar +/- 270 pk dus meer dan 100 pk minder is duidelijk voelbaar.
Ook de manier waarop het vermogen in komt is niet te vergelijken, waar de Subaru bij 2500 toeren begon te sleuren en dat in elke versnelling gaat het bij de Mini allemaal wat geleidelijker aan, en heb je het niet echt door. Maar evengoed veel beter te bereiden bij lage toeren als de auto nog niet op bedrijfstemperatuur is door de altijd aanwezige druk van de compressor :)

Qua ruimte, tja daar ben ik snel klaar mee, maar dat is ook niet de reden dat je zo'n auto koopt :s

Geluid, de impreza had een open uitlaat systeem 3" groot met mooi donker boxer sound dus dat zal ik niet snel vergeten, ik was bijna vergeten dat je ook normaal kan praten in een auto bij 120 km/u en elkaar nog kan verstaan, dus daar moet ook snel verandering in komen, dus als iemand sugesties heeft v.w.b een mooie sound voor de Mini, graag :mrgreen:

Uiterlijk, duidelijke winnaar de Mini, maar daar kocht ik de Subaru weer niet voor :lol:

Dat de Subaru volgende week word opgehaald, zal zeer veel pijn doen :'( :wat: maar krijg er een auto voor terug die me ook doet glimlachen van oor tot oor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :rijden

Nou dat was het wel, hoop hier net zo veel plezier en informatie te ontleden als bij mijn oude subaru clubje Koffie!

Gr Barry
Laatst gewijzigd door Mini Phantom op 17 apr 2007, 21:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2007, 10:42

Ha Barry!

Gefeliciteerd met jullie aankoop :feest

Maak er een leuke tijd van hier en met je MINI natuurlijk.

We zien je vast eens tijdens een meeting en have fun with your MINI 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 apr 2007, 11:13

van harte Bary met je nieuwe aanwinst, jammer dat de subaru eruit moest heerlijk scheurijzer!!
Hoop dat je maar veel plezier mag hebben met je mini en hopen veel van je te horen op de forum en te zien tijdens de meetings!!

gr.
Floris van Dam
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2007, 11:20

Waar blijven die :Foto ! Ben zeer benieuwd. Alles zwart is zó top. Wacht met smart... op die foto's
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 apr 2007, 11:34

Welkom Barry ,

Veel plezier met je Cooper S . Snijden die bochten ! :wink:
Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

14 apr 2007, 11:50

Hey Barry, :))

Gefeliciteerd met je nieuwe MINI en veel plezier hier op het forum. Je hebt net de groupbuy van de Milltek uitlaat gemist, maar je kunt je nog wel inschrijven voor de KiKa-rit 22 april kun je al die verschillende uitlaten eens in het echt horen. :wink:
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2007, 12:40

Barry welkom hier :hi

Ik heb zo'n vermoeden dat er bij jouw mini ook de nodige mods op zullen komen :-PP
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2007, 13:53

Welkom bij de NewMINIclub! Klinkt als een net wagentje! Zag er vandaag toevallig een rijden. Netjes opgepoetst!

Weer een grijze Cooper S trouwens. Melden er zich de laatste tijd veel grijzen aan zeg! :shock:

Heel veel plezier ermee en misschien een keer tot op een meet. :wink:
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2007, 14:09

welkom :)

geluid? ik heb nog een mooi mth spruitstuk liggen voor een cooper s, in nieuwstaat. geeft je extra pk's én een dikkere sound.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2007, 17:59

welkom hier op het forum Barry :D
veel plezier met je nieuwe aanwinst en misschien tot meets!! :D
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 apr 2007, 19:34

Gezellige boel hier :P , ik zal ook zo spoedig mogelijk wat foto's plaatsen !

De auto had ik beloofd aan m'n vriendin niet veel mee te doen, i.i.g niet zoals met de Subaru, maar kwam vanmorgen thuis en kon het niet laten om meteen al te zoeken naar mods :mrgreen: en moet zeggen, HET JEUKT NU AL :X

Helaas kan ik ivm wisseldiensten de 22 niet komen, maar beloof snel eens mee te gaan naar een leuke meeting :wink:

Gr Barry
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 apr 2007, 21:03

O ja en het is een Chili, alleen in 2004 geimporteerd uit Duitsland, merk wel dat de opties daar totaal niet hetzelfde zijn.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 apr 2007, 07:57

Welkom hier 8) De subaru is bruter maar de Cooper-S leuker.. zal zeker een verschil voor je zijn, de tractie is gewoon slecht bij een Cooper-s zeker zonder sper.. gewoon rustig gas geven :mrgreen:
Mini Phantom
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 apr 2007, 10:15

@Hans kan ik dit van binnenuit controleren dmv b.v een check lampje of is het sper mechanisch en moet ik de auto opkrikken??

Heb nl flink hard de bocht uit geaccelereerd maar hij gaf geen krimp. Maar weet niet of hij een sper heeft eigenlijk.

Gr Barry
Mischa
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 apr 2007, 10:37

Hoi Barry,

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! Precies de goeie kleur 8) !

'k Zat even naar je foto te kijken; je MINI is van voor de update van half 2004, dus heeft hij geen LSD aan boord.
Zo uit mijn hoofd verscheen dit pas in 2005 op de optielijst.

Groet,
Mischa

Terug naar “Who are U?”