Na overweging ivm kinderwens heb ik besloten mijn jaren lange liefde: een Subaru Impreza Turbo Stars 25 te verkopen en om het toch nog sportief te houden, een S'je aan te schaffen uit 2002 met maar 57.000 km's, kleur grijs !

Na er 1 te hebben gevonden bij een BMW dealer heb ik na 20 minuten bekijken/onderhandelen de auto gekocht met de voorwaarde deze de volgende dag op te halen en later terug te komen voor beurt en APK, aangezien het voor mij ruim 2 uur rijden is en er enige haast bij was, leek dit me de beste oplossing zodat ik ruim 2 weken de tijd heb om deze te testen op mankementen en dit meteen te laten verhelpen bij het beurtje.
Het enige punt op dit moment is dat de auto enigzins naar rechts trekt, dus moet zeggen ben uitermate tevreden !
Ondanks dat de auto een stuk kleiner is dan de Impreza moet ik toegeven dat deze van binnen ruim oogt.
Wegligging/stijfheid is echt super, en kan eigenlijk niet zeggen dat ik op dit punt achteruit ben gegaan, wel zal dit anders zijn met glad weer en regen, uiteraard legt deze auto het af van 4 wielaandrijving, maar al met al rijd dit als een trein

Vermogen is een heel ander verhaal en de rijeigenschappen zijn daarom ook totaal verschillend. De subaru was licht getunend naar +/- 270 pk dus meer dan 100 pk minder is duidelijk voelbaar.
Ook de manier waarop het vermogen in komt is niet te vergelijken, waar de Subaru bij 2500 toeren begon te sleuren en dat in elke versnelling gaat het bij de Mini allemaal wat geleidelijker aan, en heb je het niet echt door. Maar evengoed veel beter te bereiden bij lage toeren als de auto nog niet op bedrijfstemperatuur is door de altijd aanwezige druk van de compressor

Qua ruimte, tja daar ben ik snel klaar mee, maar dat is ook niet de reden dat je zo'n auto koopt

Geluid, de impreza had een open uitlaat systeem 3" groot met mooi donker boxer sound dus dat zal ik niet snel vergeten, ik was bijna vergeten dat je ook normaal kan praten in een auto bij 120 km/u en elkaar nog kan verstaan, dus daar moet ook snel verandering in komen, dus als iemand sugesties heeft v.w.b een mooie sound voor de Mini, graag

Uiterlijk, duidelijke winnaar de Mini, maar daar kocht ik de Subaru weer niet voor

Dat de Subaru volgende week word opgehaald, zal zeer veel pijn doen

Nou dat was het wel, hoop hier net zo veel plezier en informatie te ontleden als bij mijn oude subaru clubje

Gr Barry