Dat liep anders, in april bij toeval gewezen op de Mini John Cooper Works, en de potentie van deze auto.
Ware het niet niet dat dit persoon nog geen overhaast afscheid wilde nemen van zijn huidige ride, een Megane RS 3 Cup met aangepast Madeno onderstel rijdend op Toyo R888 banden.
Nadat ik 50

Had oren naar een auto met meervoudig karakter comfortabel indien gewenst maar direct en sportief wanneer de kronkel toeslaat.
Binnen 14 dagen was het raak, de juiste auto gevonden met een eventuele back-up (maar dit was niet nodig) het karretje zit bomvol opties en bevat het gewenste adaptieve onderstel
Een proefrit bevestigde wat ik zocht het karretje rijdt zoals gewenst, het speelse karakter is er nu bij lagere snelheden en ligt stevig op de weg. Dit rijders gevoel miste ik bij de grotere Megane, die had het ook wel in zich maar kwam er pas bij veel hogere snelheden uit.
Inmiddels heeft Arjen de Mini JCW uit 2016 wat leren kennen en de nodige km's gemaakt

Hieruit concluderend dat het tot nu toe geen verkeerde keus is geweest, inmiddels opzoek naar andere wielen en sportievere, beter communicerende banden waarbij de hulp van PA Service is ingeschakeld.
Verder hoop ik de Mini te optimaliseren zoals bij de Megane ook gebeurd is zonder het karakter ingrijpend te veranderen.
- het aanpassen van instellingen dmv coding
- lichtere wielen (waarbij twijfel tussen 17" of 18" ) Breyton of OZ, sportievere banden Michelin pilot sport 4s
- uitlijning aanpassen
Tot zover mijn Mini introductie
Grtz Arjen Driesen