Voorstelronde!
- Baastim
- Leerling Mini lid
Bericht
Voorstelronde!
Hoi, Mijn naam is Tim. Sinds een aantal dagen ben ik opzoek naar een auto voor mij en mijn vriendin. Ik was niet perse opzoek naar een mini, maar wel naar een autotje met wat meer vermogen! Uiteindelijk kwam ik snel uit op een cooper S! Vanavond heb ik een bezichtiging bij een r53, uit 2003 met 117k op de teller. Mocht ik hem mee nemen dan zal ik wat foto's plaatsen!
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Re: Voorstelronde!
Welkom Tim en succes met de zoektocht. Wellicht handig om ook even het forum door te spitten op de aandachtspunten van een R53.
Scheelt mogelijk een heleboel gedoe en kosten achteraf.
Oh en pas op.... als je eenmaal het minivirus hebt....
Scheelt mogelijk een heleboel gedoe en kosten achteraf.
Oh en pas op.... als je eenmaal het minivirus hebt....
- Baastim
- Leerling Mini lid
Bericht
Dankjewel voor de tip! ik heb al flink rond geneust en verschillende topics gelezen!
Daarnaast neem ik versterking mee, een vriend van ons is monteur dus ik heb goede moed!
Haha, we gaan het meemaken!
Daarnaast neem ik versterking mee, een vriend van ons is monteur dus ik heb goede moed!
Haha, we gaan het meemaken!
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Van harte welkom Tim op het NewMINIclub forum.
En, heb je een R53 gekocht?
Gr. Milco
En, heb je een R53 gekocht?
Gr. Milco
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Baastim
- Leerling Mini lid
Bericht
Absoluut! Maandag avond mee kunnen nemen, en wat een genot! Mijn vriendin is er ook helemaal weg van. Heerlijk rijden met het panorama dak open en wat een fantastische wegligging. Ik ben verliefd! Hier wat foto's.
Er zit nog 1 storing in. Het bandenspanning lampje en DSC lampje brand. De cruisecontrol en DSC doen het op dit moment niet. Zaterdag gaat hij op de brug om het een en ander uit te zoeken. Vermoedelijk is het de stuurhoek censor of een wielsnelheid censor, die moeten dus even vervangen worden!
Daarnaast even alle soorten olie vervangen en onderzoeken waarom het rechter raam niet met 1 druk op de knop omhoog gaat. Naar beneden lukt wel en het linker raam wilt ook in 1x omhoog en omlaag.
Tof dat er nog even geïnformeerd is!
Er zit nog 1 storing in. Het bandenspanning lampje en DSC lampje brand. De cruisecontrol en DSC doen het op dit moment niet. Zaterdag gaat hij op de brug om het een en ander uit te zoeken. Vermoedelijk is het de stuurhoek censor of een wielsnelheid censor, die moeten dus even vervangen worden!
Daarnaast even alle soorten olie vervangen en onderzoeken waarom het rechter raam niet met 1 druk op de knop omhoog gaat. Naar beneden lukt wel en het linker raam wilt ook in 1x omhoog en omlaag.
- Baastim
- Leerling Mini lid
Bericht
Absoluut! Maandag avond mee kunnen nemen, en wat een genot! Mijn vriendin is er ook helemaal weg van. Heerlijk rijden met het panorama dak open en wat een fantastische wegligging. Ik ben verliefd! Hier wat foto's.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Mooie mini en hopelijk is het probleem idd opgelost met de sensor. Zou mooi zijn. Dan kan je er lekker van gaan genieten.
Voor het raam moet ik je teleurstellen... of uitzoekwerk uit handen nemen. dat is standaard zo.
Staan er ook aanpassingen op de lijst of blijft ie (voorlopig) zoals ie is?
Voor het raam moet ik je teleurstellen... of uitzoekwerk uit handen nemen. dat is standaard zo.
Staan er ook aanpassingen op de lijst of blijft ie (voorlopig) zoals ie is?
- Baastim
- Leerling Mini lid
Bericht
Kijk eens aan, dat scheelt idd een hoop werk, haha. Vreemd dat dat zo geregeld is!
Ik heb gister de ramen laten tinten en ik wil eventueel nog opzoek naar zwarte velgen. Maar eerst even afwachten wat die sensor/andere kosten met zich meebrengen!
Ik heb gister de ramen laten tinten en ik wil eventueel nog opzoek naar zwarte velgen. Maar eerst even afwachten wat die sensor/andere kosten met zich meebrengen!
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Tim,
proficiat en veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst
. Keep on modding 
proficiat en veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst

- Baastim
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb dinsdag ochtend meteen het eerste avontuur mee mogen maken! Om 08:15 werd ik wakker gemaakt door het alarm, ik had meteen door dat dat van onze nieuwe mini vandaan kwam! Ik met de sleutel in mijn onderbroek naar buiten, maar met de afstandsbediening wilde de auto niet open/van de centrale deurvergrendeling. Ik heb de deur fysiek ontgrendeld maar hij bleef maar loeien.. Uiteindelijk na een keer of 6 was het stil. Helaas kreeg ik de auto niet gestart en ook de radio etc gingen niet aan. Je raad het al.. een lege accu! We hebben geprobeerd de auto aan te duwen maar dat lukte niet.
Uiteindelijk met startkabels geprobeerd de auto te starten.. ook dat lukte niet! (ik had ze aangesloten op de accu in de achterbak).
Ik heb versterking laten komen en die had hem binnen 1 minuut gestart, hij gebruikte de plus en min onder de motorkap... Wat voel je je dan een sukkel... haha.
Wat ik aan heb laten staan de eerste nacht weet ik nog steeds niet, maar de 2 opvolgende nachten hebben we nergens last meer van gehad! Waarschijnlijk was het het binnenlampje.
Uiteindelijk met startkabels geprobeerd de auto te starten.. ook dat lukte niet! (ik had ze aangesloten op de accu in de achterbak).
Ik heb versterking laten komen en die had hem binnen 1 minuut gestart, hij gebruikte de plus en min onder de motorkap... Wat voel je je dan een sukkel... haha.
Wat ik aan heb laten staan de eerste nacht weet ik nog steeds niet, maar de 2 opvolgende nachten hebben we nergens last meer van gehad! Waarschijnlijk was het het binnenlampje.
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Gefeliciteerd met jullie Mini Tim.
Wat Daniel schrijft over de rechter ruit kan ik bevestigen.
Dacht dat de binnenverlichting automatisch uitgaat na tien of vijftien minuten maar ben ik niet 100% zeker van.
Bij de radio is dit ook zo.
Zelf heb ik ooit rare storingen gehad in mijn r53 die veroorzaakt werden door de ipod aansluiting waar blijkbaar een kortsluiting in zat. In eerste instantie verdacht de monteur de module rechts in de voetenruimte maar na uitbouw en testen bleek die goed.
Na uitbouw van de ipod aansluiting waren alle storingen weg.
Succes met de probleempjes oplossen maar zal wel goedkomen.
Wat Daniel schrijft over de rechter ruit kan ik bevestigen.
Dacht dat de binnenverlichting automatisch uitgaat na tien of vijftien minuten maar ben ik niet 100% zeker van.
Bij de radio is dit ook zo.
Zelf heb ik ooit rare storingen gehad in mijn r53 die veroorzaakt werden door de ipod aansluiting waar blijkbaar een kortsluiting in zat. In eerste instantie verdacht de monteur de module rechts in de voetenruimte maar na uitbouw en testen bleek die goed.
Na uitbouw van de ipod aansluiting waren alle storingen weg.
Succes met de probleempjes oplossen maar zal wel goedkomen.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Baastim
- Leerling Mini lid
Bericht
Bedankt! dat scheelt weer wat uitzoek werk! 
Inmiddels heeft de mini op de brug gestaan. De foutmelding blijkt inderdaad de stuurhoeksensor te zijn. dus die gaan we vervangen komende week. Daarnaast hebben we de rem, stuur en motorolie vervangen. Ik ga een nieuwe pijlstok bestellen en mijn ruitenwisserkapje achter is stuk. Daardoor sproeit hij niet lekker, ook deze ga ik bestellen!
Vermoedelijk deed de accu raar om dat er wat corrosie op zat. Deze weggepoetst en nu zij de foutmeldingen verdwenen!
Het geluid van de Harman/kardon set klinkt heerlijk. Alleen werkt de midden/lage toon speaker links voor niet. Deze doet helemaal niks. Nou las ik op internet dat dat te maken kan hebben met vocht dat eventueel de deur in gelopen is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Inmiddels heeft de mini op de brug gestaan. De foutmelding blijkt inderdaad de stuurhoeksensor te zijn. dus die gaan we vervangen komende week. Daarnaast hebben we de rem, stuur en motorolie vervangen. Ik ga een nieuwe pijlstok bestellen en mijn ruitenwisserkapje achter is stuk. Daardoor sproeit hij niet lekker, ook deze ga ik bestellen!
Vermoedelijk deed de accu raar om dat er wat corrosie op zat. Deze weggepoetst en nu zij de foutmeldingen verdwenen!
Het geluid van de Harman/kardon set klinkt heerlijk. Alleen werkt de midden/lage toon speaker links voor niet. Deze doet helemaal niks. Nou las ik op internet dat dat te maken kan hebben met vocht dat eventueel de deur in gelopen is. Heeft iemand daar ervaring mee?
Onze sponsors