Sinds juni '20 ben ik ook eigenaar van een Mini, in mijn geval de Mini One (R56) uit 2010 (Pepper white / zwart dak)
Het betreft de MINIMALIST Business Line, uitgevoerd met 1.6 55kw ECO motor, destijds met 49K op de teller. Ik ben de 2de eigenaar

Qua uiterlijk een nette wagen maar niet geheel onbeschadigd, een paar schrammetjes van een mogelijk winkelwagentje op de achterzijde, een klein plekje op de deur (bestuurderszijde) en helaas aardig wat steenslag op de motorkap. De zwarte 17inch lm velgen hebben her en der wat stoeprand schade en lijken ooit een extra laagje zwart te hebben gehad.
Omdat ik in een ver verleden autotechniek heb gestudeerd en het ook wel leuk vind om zelf onderhoud te doen heb ik al wat dingen aangepakt, niet omdat ze perse aan de beurt waren maar meer om met schone lei te kunnen starten:
- nieuwe multiriem
- waterpomp + aandrijfwiel + koelvloeistof
- riemspanner vervangen
- riemspanner waterpomp (elektrisch)
- olie + oliefilter
- luchtfilter (inleg K&N)
- vervolgens laten chiptunen door Chiptuning Ede.
Van buiten ook een paar dingen:
- minimalist stickers van de portieren verwijderd
- nieuwe naafdoppen (nep)
- Mini logo ventieldopjes
- dagrijverlichting gloeilampjes vervangen door LED
- knipperlichten vervangen door zwarte - bewegende oranje LED
- witte lamellen gril vervangen door de honinggraat variant (51110442012) + bijpassende chromestrip voor de onderzijde (51117209904)
(voordat de kenners hier op reageren - dit past officieel inderdaad niet

Er zijn nog wat onderdelen onderweg:
- nieuwe halogeen lampen (Osram Night Breaker Laser)
- korte (originele mini) antenne
Daarnaast zijn er nog wel wat dingen die aandacht vereisen: Met het vervangen van de multiriem en dergelijke dacht ik een vervelende hoge pieptoon te verhelpen - die zit er echter nog steeds - vermoedelijk betreft dit de vrijloop van de dynamo
En vanochtend startte de auto slecht, ik denk dat de thermostaat van het thermostaathuis kapot is. Het viel me een aantal dagen terug al op dat de auto bij een koude start niet eerst wat hogere toeren pakt alvorens weer terug te zakken naar onder de 1000rpm.
Ideeën zijn uiteraard welkom voor bovenstaande problemen

Ohja foto's! Die houden jullie nog even tegoed