Goedemorgen,
Leuk om kennis te maken! Op dit moment ben ik op zoek naar een andere auto voor mijn partner en zij is erg gecharmeerd van de mini. Zelf heb ik het ook altijd een leuke auto gevonden maar mij er nooit echt in verdiept. Leuk om te zien hoeveel mods er wel niet allemaal beschikbaar zijn. Daar kunnen andere merken nog wat van leren.
Ik ga de komende tijd mij inlezen op dit forum omtrent de aanschaf van een R56. In eerste instantie schrok ik van de problemen die er zijn, distributie, vanos, waterpomp etc. Maar nu ik zag dat een distributie incl montage rond de 650,- kan worden vervangen ben ik wat positiever.
Ik laat wel weten hoe de zoektocht gaat verlopen en wat het wordt.
Anyway, bedankt voor de toelating!
Hallo!
- niekcarfreak
- NMC Moderator
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Re: Hallo!
Van harte welkom "#Rappefiets" op het NewMINIclub forum.
Ik rijd zelf 2 Coopers een R55 (192.000km) en een R56 (298.000km) en het is vooral een kwestie van regelmatig/jaarlijks (preventief) onderhoud geven. Ik zie vaak mensen doorrijden totdat ze klachten krijgen terwijl als je regelmatig onderhoud uit laat voeren sommige problemen van te voren voorkomen kunnen worden.
Succes met de zoektocht naar een mooie en goede MINI
Gr. Milco
Ik rijd zelf 2 Coopers een R55 (192.000km) en een R56 (298.000km) en het is vooral een kwestie van regelmatig/jaarlijks (preventief) onderhoud geven. Ik zie vaak mensen doorrijden totdat ze klachten krijgen terwijl als je regelmatig onderhoud uit laat voeren sommige problemen van te voren voorkomen kunnen worden.
Succes met de zoektocht naar een mooie en goede MINI

Gr. Milco
- RappeFiets
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Hallo!
En zoals jullie als geconstateerd hadden inmiddels hebben wij een nieuwe aanwinst erbij. Een zilveren mini 1.6 uit 2011 met 109K op de teller en volledig dealer onderhouden. Wij zijn er super blij mee en nu kan het feest voor mij echt gaan beginnen. Hij is voor mijn vrouw maar aangezien ik mijn audi al van top tot teen heb aangepast zoek ik naar een nieuwe uitlaatklep :-) Ik ben nog een echte newbie en al een beetje begonnen met inlezen maar het forum staat zo bomvol met info dat het nog wel ff gaat duren voordat ik up to speed ben.... Als jullie nog tips en tricks hebben hoor ik het graag. Aangezien sleutelen mijn hobby is wil ik hem zelf ook gaan onderhouden en daarvoor ben ik nog wel op zoek naar het werkplaats handboek en coderings kabel die ik inmiddels al heb bestelt. Bij de vag hebben ze etka waarin je op onderdelen kunt zoeken en elsa voor als werkplaats handboek. Heeft Mini/BMW ook zoiets, zal haast wel....
Hartelijke groet,
Cor
Hartelijke groet,
Cor
Onze sponsors