Kyle's Mini cooper R56

Stel je hier even voor.
kylesauren
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2021, 13:29

Kyle's Mini cooper R56

09 feb 2021, 16:56

Hallo,

Mijn naam is Kyle en ik ben sinds een paar weken in het bezit van een zwarte Mini Cooper uit 2009. Het is onze auto tweede waarin we een hoop plezier beleven tijdens het rijden!
Helaas is de auto niet vrij van problemen. De katalysator inclusief beide lambdasondes zijn in week 1 onder garantie vervangen. Daarnaast komen er bij koude motor, stilstaand bij het stoplicht uitlaatgassen via de ventilatieroosters het interieur binnen. De oorzaak hiervan heb ik helaas nog niet kunnen vinden, maar we zoeken door!
Door mij hier op het forum aan te melden hoop ik veel kennis over de Mini op te kunnen doen en nog veel van de auto kunnen genieten! :rijden
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3243
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Kyle's Mini cooper R56

10 feb 2021, 22:50

welkom Kyle,

geen fijne start met je MINI maar dat ze de katalysator en beide Lambda sondes onder garantie hebben vervangen is wel prettig, samen niet de goedkoopste onderdelen.

Wel raar dat je uitlaatgassen via de ventilatieroosters naar binnen krijgt? Uitlaatgassen moeten achter uit je uitlaat komen dus op 1 of andere manier is er in je motor ruimte ergens een lekkage in het uitlaat systeem en zuigt je ventilator voor het verwarmings systeem deze uitlaatgassen naar binnen?

Misschien de motor laten draaien en iemand achter de uitlaat dichten laten houden en kijken of de uitlaatgassen ergens anders uitkomt om zo een eventuele lekkage te traceren.

Succes met het oplossen,

Mvg. Milco
kylesauren
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2021, 13:29

Re: Kyle's Mini cooper R56

11 feb 2021, 21:58

Dag Milco,

Heel erg bedankt!

Dat de kat en de twee lambda's onder garantie zijn vervangen is inderdaad enorm fijn! Even was ik bang dat de katalysator eventueel door enorm hoog olieverbruik stuk was gegaan, maar ik peil de olie keurig 2x per week en ik zie na ongeveer 1500km nog geen daling in het oliepeil!
Het vreemde bij de uitlaatgassen die het interieur binnen komen is dat het alleen gebeurt als de motor nog koud is en stationair loopt.. Eerst dacht ik dat het de stank van de nieuwe katalysator zou zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat daar rook van naar binnen geblazen wordt.

Bedankt voor je tip om de uitlaat een keer dicht te houden, misschien kan ik dan inderdaad een eventuele lekkage traceren. We zullen zien.

Terug naar “Who are U?”