Na 2 Franse auto's, 2 Fordjes en een x aantal VW's ben ik op zoek gegaan naar een keer iets anders en na een hele lange zoektocht kwam ik uit bij Mini.
De eerste proefrit(ten) met Cooper S'jes (r56) waren echter dramatisch, slechte luie motoren, aanlopende wielen, ratelende turbo's, en 1 Mini schoot zelfs in een noodloop tijdens de proefrit waarop werd gereageerd zo van "oh ik pak wel even de obd tool en haal de melding wel even weg" en dat voor 7500e.

Dit was best wel teleurstellend en eigenlijk had ik van het idee Mini af moeten zien.. Maar... Tijdens de proefritten werd me wel duidelijk wat een ontzettend leuke rijdersauto zo'n Coopertje is en ik wilde dit toch nog een keer ervaren met wel de juiste dosis vermogen.
Toen kwam ik een maandje terug de perfecte Mini (voor mij dan

Het is zeker geen perfecte auto, de kleine optische mankementen ben ik mee bezig (laat mijn knutselhartje harder kloppen) maar technisch is ie spot-on!
Het is een R56 uit 2009 met een cold-air intake en een Akrapovic uitlaat systeem incl. downpipe.
Alle het grote motorische onderhoud is gedaan, blokje is kurkdroog!
Nieuwe geperforeerde remschijven en blokken, remt als een malle.
Bekleding is zwart/rood leer (zal later nog wel even een foto maken)
Onlangs smoked Union Jack achterlichten en smoked 3e remlicht gemonteerd en er zijn spiegelkappen (lelijk beschadigd) en een scoop (gescheurd door hitte) onderweg.
Bedankt voor het accepteren en ik hoop in de toekomst leuke ideeën uit te kunnen wisselen!
Groetjes,
Peter