StefanCS stelt zich voor...

Stel je hier even voor.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

StefanCS stelt zich voor...

14 okt 2007, 23:02

Heej mensen,

Ik zal me even aan jullie voorstellen. Ik ben Stefan en ben net 23 jaar. Ik woon in Amersfoort.
In juli was ik afgestudeerd aan de IVA in Driebergen. Morgen ga ik aan de slag bij een groot autoleasemaatschappij. Verder ben ik oprichter en voorzitter van de 206TuningClub.

Ik ben een groot autoliefhebber. Op mijn 18e kocht ik een 106 GTi uit 1998. Heel veel plezier van gehad, maar na 16 maanden wilde ik wat anders. Toen heb ik 2 weken een gele Ibiza 1.820VT Cupra gehad. Waarom 2 weken? Omdat ik geen turbo gewend was....heb hem namelijk total loss gereden :cry:

Een maand later kocht ik van een liefhebber weer een Seat Ibiza Cupra (MY00). Dit maal een zwarte. Deze was al gechipt (200pk/300Nm), 17 inch OZ wielen en Supersprint uitlaat. Dit was een erg complete auto. Helaas werd me deze te duur kwa verzekering en benzinekosten. Ook vond ik de hoge zit en het weggedrag niet super...

Toen ben ik uitgekomen bij een Peugeot 206 1.6 16v uit 2001. Deze kocht ik helemaal standaard en heb ik in 1,5 jaar behoorlijk veel centen ingestopt. Maar na 2,5 jaar wil je wel weer wat anders (lees: sneller).
Eigenlijk wilde ik een Peugeot 206 RC uit 2005 gaan aanschaffen. Had al bij 2 RC's in het land gekeken, maar zag afgelopen week dat je daar ook een Cooper S voor hebt, dus ben ik naar een Cooper S in het land gereden. Heb ermee proefgereden en vond het fantastisch. Ben eingelijk al min of meer om. De vervanger gaat een Mini Cooper S worden :D

Op dit forum hoop ik veel informatie te vinden over de Cooper S. Als eerste zou ik graag de catalogus van de Mini Cooper S willen hebben. Weten jullie waar ik deze kan downloaden? Zoek een Mini uit 2003/2004.
Zodra ik een Mini heb, zal ik uiteraard vele meetings gaan bezoeken om ideeen op te doen 8)

Een paar foto's van voorgaande auto's:

106 GTi (standaard gekocht)
Afbeelding

Zwarte Ibiza Cupra
Afbeelding

Peugeot 206 bij aankoop:
Afbeelding

1,5 jaar later...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu staat de 206 er zo bij. Heb hem weer laten strippen...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door StefanCS op 30 dec 2007, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

14 okt 2007, 23:07

Hallo,

Welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :mrgreen:

Mooi wagentje die 206 kan zien dat er veel tijd in is gestoken 8)

Veel plezier hier op het forum en met de zoektocht naar een Mini. Miss tot meets

Greetz BigD
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 okt 2007, 23:07

Wil graag gelijk ff een vraag afvuren....
Wat is het verschil tussen een R50, R52 en R53 model?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 okt 2007, 23:08

Hallo Stefan en welkom.

Dat beloofd veel goeds kijkend naar je autohistorie 8)

Er is veel informatie op forum welke met de zoekfunctie goed te vinden is.

Een catalogus van 2003 heb ik niet zo (misschien iemand anders wel) maar wel
een uitdraai van de Mini website van 2003 zoals ik mijn Mini toen heb samengesteld.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

14 okt 2007, 23:09

StefanCooperS schreef:Wil graag gelijk ff een vraag afvuren....
Wat is het verschil tussen een R50, R52 en R53 model?
R50=ONE/COOPER
R52=cabrio
R53=COOPER-S

R56=Het nieuwe model ongeacht COOPER of COOPER-S

Greetz BigD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 okt 2007, 01:18

Welkom Stefan!

IVA pfoe, da's alweer bijna 10 jaar geleden voor mij.

groet,
Peter
speedy
NMC Legend
NMC Legend

15 okt 2007, 07:04

Welkom stefan, wat een brute bak die peugeot en super mooi gepoetst!!
Ik zie binnenkort wel hoe de mini die je gaat kopen eruit ziet. veel plezier hier en met je cooper s.
Groeten speedy
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 okt 2007, 07:41

Hoi stefan, welkom op dit forum. Volgens mij heb ik je wagen wel eens op www.autoweek.nl zien staan op het forum.
Kan dit ?
Iig veel succes met de zoektocht naar een Cooper S en natuurlijk wie weet een keer tot meets op een meeting!
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

15 okt 2007, 07:56

Hoi Stefan welkom hier, vorige week toevallig nog een Peugeot gezien van die tuningclub een zilvergrijze hier in Breda, aardige jongen want hij stak zijn duim nog op naar mij. Ben benieuwd wat het voor jou gaat worden??? Suc6 met je zoektocht. 8) :))
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 okt 2007, 10:01

Welkom bij de NewMINIclub! Een echte autoliefhebber! Dat is wel duidelijk. Een zeer net getuned 206je heb je gehad zeg. :shock:

Een Cooper S ga je zeker leuk vinden. Al enige toekomstvisie over de looks van je Coopertje S? Er staan er behoorlijk wat te koop. Kijk voor de gein ook eens in Duitsland om in te voeren. Erg interessant.

Succes met de zoektocht, als je vragen hebt...
Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini

15 okt 2007, 12:18

StefanXS, zo heet je toch op het 206 forum. :mrgreen:
Grappig ik heb daar ook jaren rond gehangen, na twee jaar de overstap gemaakt van mijn 206 GTI naar een Cooper S, ik heb nog geen dag spijt gehad en dat terwijl de GTI ook al een super auto was.

Ik weet zeker dat je hier op het forum veel informatie kan vinden en ik hoop dat je veel plezier beleeft met je toekomstige MCS, hoop dat hij even mooi word als je 206 XS :mrgreen: :mrgreen:

Tot meets, groetjes Kamiel.
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 okt 2007, 19:45

speedy schreef:Welkom stefan, wat een brute bak die peugeot en super mooi gepoetst!!
Ik zie binnenkort wel hoe de mini die je gaat kopen eruit ziet. veel plezier hier en met je cooper s.
Groeten speedy
Thnx!
Ben ook een beste poetser. Gebruik spullen uit de professionele lijn van Megiuars! Mijn zwarte 206 glom ook altijd het meeste op meetings 8)
Hoi stefan, welkom op dit forum. Volgens mij heb ik je wagen wel eens op www.autoweek.nl zien staan op het forum.
Kan dit ?
Klopt, loopt/liep een projecttopic over mijn 206.
Een Cooper S ga je zeker leuk vinden. Al enige toekomstvisie over de looks van je Coopertje S? Er staan er behoorlijk wat te koop. Kijk voor de gein ook eens in Duitsland om in te voeren. Erg interessant.
Ik weet nog niet wat ik ga veranderen. Ik heb de 206 nu 2,5 jaar, je wil niet weten hoegroot de afschrijving uiteindelijk is geweest...daarom is het mijn bedoeling om niet veel meer te gaan doen aan mijn volgende auto, dus de MINI.

Maar afgelopen weekend heb ik al uren op dit forum zitten lezen/kijken en denk dat ik me toch weer niet in zal kunnen houden. Zoiezo komt er een sportuitlaat onder en gaat ie voor Stage 2 naar Beek (toevallig ook onze motorische sponsor van de club :) )
Maar een aerokitje, spatbordverbreders in kleur, verlaging, 18 inch, alle ramen tinten lijkt me ook wel weer mooi :D
De tijd zal het leren...

Een auto uit Duitland inporteren...ik zag al dat het best veel scheelt, maar heb geen zin in al dat gedoe...naar duitsland toe gaan, dan weer na RDW bla bla bla. Komt allemaal tijd tussen te zitten en heb gewoon auto elke dag nodig. Heb liever ook een orginele NL auto. Wellicht over een aantal jaar ook weer makkelijk te verkopen dan import.
Hoi Stefan welkom hier, vorige week toevallig nog een Peugeot gezien van die tuningclub een zilvergrijze hier in Breda, aardige jongen want hij stak zijn duim nog op naar mij. Ben benieuwd wat het voor jou gaat worden??? Suc6 met je zoektocht.
Dat was waarschijnlijk een maat van me. Hij werkt ik Breda en is nog meer autogek dan ik 8)

Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

15 okt 2007, 20:29

Jah dat was em alleen zit er nu onder de ruitenwisser een kleine sticker met www............nl. :P
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

15 okt 2007, 20:43

onder de ruitenwissers voor ja

Heeft iemand een site waar ik alle kleuren van de mni kan zien?
Mini Edwin
4 op een rij!
4 op een rij!

15 okt 2007, 21:05

heey welkom hier

www.mini.nl daar kan je een heel veel kleuren en andere informatie zien over de mini

nog veel plezier op dit forum!!

Groetjes en tot meets

Edwin

Terug naar “Who are U?”