(Nog) niet in het bezit van een Mini maar toch maar even voorstellen.
Ik ben een dinky met een klein eh zeg maar mini hart en heb er in het verleden ,voor het BMW tijdperk, een aantal van gehad.
Was na het behalen van mijn rijbewijs en wat vreemde eendjes (2CV4) al snel weg van die kleine dondersteentjes.
Een blauwe 1000 met origineel schuifdak(jaja), een zwarte Cooper (met een batterij aan meters), een the Chelsea (mooi rood is niet lelijk), en eindigend met een zwarte Cabrio (van Ben uit Aarlanderveen?). Sommige wat langer gehouden dan de ander maar wat bleef was dat onprettige onderbuik gevoel wanneer ze verkocht werden.
De nieuwe mini vind ik vanaf het begin een overweldigende beleving. Van buiten een eye-catcher en van binnen een uitgebalanceerd mix van retro, modern, sportief en sjiek. De laatste versie was een reden om afgelopen zaterdag een showroom te bezoeken. Na Leidschendam (waar een opgeleukte gele S staat) nog even Kalfsbeek in Schiedam aangedaan.
Geen opgedirkte S te vinden maar wel leuke the Works folders + de normale folder meegekregen alsook een leuk gesprek met de verkoopster (Sandra volgens mij). Thuis gekomen gelijk een mini samenstellen en tot de conclusie komen dat je eigenlijk (te)veel keuze hebt (wat een optielijsten). Een voordeel met die mogelijkheden...er zijn er geen twee van te vinden. Voorlopig puzzel ik nog wat door, struin het forum af en probeer mijn bloeddruk op normaal niveau te krijgen.
Laten we afspreken dat je begrijpend terugzwaait wanneer je onderweg een pinda achter het stuur van een zilveren Porsche Boxster S met een verlangende blik naar jouw mini ziet kijken.

Voorlopig nog even dagdromen (maar da's ook lekker).