Hallo allemaal,
Ik ben Geronimo (pseudoniem voor ...... precies!), 34 jaar en kom uit Tiel. Vroeger ben ik de trotse bestuurder geweest van 2 Mini-classics die ik helaas allebei naar hun laatste rustplaats heb moeten begeleiden. Het specifieke rijplezier is me altijd bij gebleven waardoor ik dan ook zeer blij verrast was toen ik vorig jaar zomer mijn huidige Mini spotte. Deze Mini Cooper uit 2001 (Indy Blue) bleef naar mij lonken en na een korte periode van flirten en aftasten hebben we elkaar in de armen gesloten. Sindsdien is elke meter asfalt weer een genot om over heen te vliegen. Ondanks de problemen die ik toch in relatief korte tijd met de Mini heb gehad en de onvermijdelijke snelheidsboetes, blijft het een fantastische rij-ervaring. Daarbij opgeteld dat het ook gewoon een prachtige wagen is vanwege zijn karakteristieke voorkomen, hoop ik er nog vele jaren plezier van te hebben. Zelf wist ik niet van het bestaan van deze club af maar na een paar keer googlen op technische problemen ben ik hier terechtgekomen. Het is mooi om te weten dat er nog zoveel meer liefhebbers rondrijden die tevens bereid zijn hun kennis uit te wisselen en andere MINIacs willen helpen. Tot gauw op het forum!
Groet,
Geronimo
Even voorstellen....
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Hoi:
Leuk dat ik mijn auto hier weer terug zie.
Blijft toch een mooie combi dat indy/zwart-dak
Jamer dat je er wat problemen mee hebt gehad.
Je had hem in ieder geval niet te duur gekocht.
Wat waren die problemen eigenlijk ????
Ik weet nog precies dat je hem kocht,want ik moest toen
nog eerst mijn vrouw van haar werk ophalen.
Toen ik terug kwam wilde je hem toch hebben.
Mocht je nog interesse hebben in een Aero-kit met S-uitlaat
dan hoor ik het wel.
@ sven: Jij ziet toch ook alles he
Gr Roy Spenkelink
Leuk dat ik mijn auto hier weer terug zie.
Blijft toch een mooie combi dat indy/zwart-dak
Jamer dat je er wat problemen mee hebt gehad.
Je had hem in ieder geval niet te duur gekocht.
Wat waren die problemen eigenlijk ????
Ik weet nog precies dat je hem kocht,want ik moest toen
nog eerst mijn vrouw van haar werk ophalen.
Toen ik terug kwam wilde je hem toch hebben.
Mocht je nog interesse hebben in een Aero-kit met S-uitlaat
dan hoor ik het wel.
@ sven: Jij ziet toch ook alles he
Gr Roy Spenkelink
- Clubmenneke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Bergeijk
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: NL
- Brullie
- 4 op een rij!
- Locatie: Blaricum
Bericht
He Geronimo!
Zou zeggen...WELCOME TO THE CLUB!!....
Veel veilige kilometers gewensd!
Ben zelf nog maar net lid hier maar de eerste indruk over de afgelopen weken zijn super!!
Er wordt door velen dagelijks ingelogd en elkaar helpen is groots!
Lekker snelle reacties zodat je niet weken hoeft te wachten op reacties!
Gewoon leuke club hier!!
Enjoy the ride!!
Groet, Hans (Brullie)
Zou zeggen...WELCOME TO THE CLUB!!....
Veel veilige kilometers gewensd!
Ben zelf nog maar net lid hier maar de eerste indruk over de afgelopen weken zijn super!!
Er wordt door velen dagelijks ingelogd en elkaar helpen is groots!
Lekker snelle reacties zodat je niet weken hoeft te wachten op reacties!
Gewoon leuke club hier!!
Enjoy the ride!!

Groet, Hans (Brullie)
- Geronimo
- Nieuw Lid
- Locatie: Gelderland
Bericht
Ha die Roy,
Jouw geheugen werkt nog prima; jouw vrouw reed toen tijdelijk in een grijze Cooper (S volgens mij).
Heb eigenlijk ongeveer 3/4 jaar zonder problemen rondgereden. Daarna kreeg ik gelazer met de koppeling; druklager was kapot waardoor de kogels door het koppelingshuis hebben gedanst; helemaal aan gort dus. Steekas bleek daardoor ook naar de mallemoeren zodat ik bij de dealer voor ongeveer 1550 EUR kon afrekenen. Vervolgens in juni grote beurt laten doen bij de dezelfde dealer wat al een standaard kostenpost is van 320 EUR, die na het vervangen van de remschijven voor en allerlei andere kleine dingen (banden, wissers etc.) opliep tot 1450 EUR. Je begrijpt dat ik voorlopig daar niet even meer wil komen...Komt ook bij dat ik het gevoel heb dat die jongens meer commercieel bezig zijn dan dat ze gericht problemen oplossen. Zo vonden zij toen ze mijn koppeling weer hadden gemaakt dat de remmen niet helemaal goed werkten; zat volgens hen te weinig druk op het pedaal. Zij boden als oplossing om dan maar bij de grote beurt de hoofdremcylinder te checken en indien noodzakelijk te vervangen. Toen ik vervolgens een afspraak maakte voor de grote beurt en het 'remprobleem' aankaarte wilde ze gelijk al die cylinder bestellen (à 170 EUR) dan hadden ze die maar alvast in huis. Dat vond ik een beetje vooruitlopen op de zaak, immers ze hadden niet eens gekeken of dat ding wel of niet stuk was. Ik zei dat ze daar dus eerst maar even mee moesten wachten totdat ze echt een probleem hadden vastgesteld. Hun antwoord was dat ik dan wel de kans liep mijn auto een dag langer kwijt te zijn omdat ze het dan pas tijdens de grote beurt konden bestellen en de levertijd van dat onderdeel een dag was (??!!). Heb ik dus mooi niet gedaan en achteraf bleek er ook niets mis te zijn met de remcylinder... Ik ben dus bang dat ze met elk akkefietje zo omgaan, echte moneymakers....Doet me een beetje denken aan: "Oh, uw draadje van de radio hangt los, zullen we gelijk maar een nieuwe radio bestellen?" Nu brandt mijn lampje van de airbag; waarschijnlijk ligt dat aan de aansluiting onder de stoel. Echter, als ik daarmee naar de dealer ga dan kan ik ervan uitgaan dat ze of mij een vet bedrag voor het resetten in rekening brengen, of gelijk maar een nieuwe airbag bestellen...Leuk, zo'n officiele Mini-dealer. Ze doen net alsof ik een lease-bak rij en ik al de kosten niet hoef te dragen. Kom je dit wel eens vaker tegen of heb ik net de verkeerde dealer getroffen??
Groet,
Geronimo
Jouw geheugen werkt nog prima; jouw vrouw reed toen tijdelijk in een grijze Cooper (S volgens mij).
Heb eigenlijk ongeveer 3/4 jaar zonder problemen rondgereden. Daarna kreeg ik gelazer met de koppeling; druklager was kapot waardoor de kogels door het koppelingshuis hebben gedanst; helemaal aan gort dus. Steekas bleek daardoor ook naar de mallemoeren zodat ik bij de dealer voor ongeveer 1550 EUR kon afrekenen. Vervolgens in juni grote beurt laten doen bij de dezelfde dealer wat al een standaard kostenpost is van 320 EUR, die na het vervangen van de remschijven voor en allerlei andere kleine dingen (banden, wissers etc.) opliep tot 1450 EUR. Je begrijpt dat ik voorlopig daar niet even meer wil komen...Komt ook bij dat ik het gevoel heb dat die jongens meer commercieel bezig zijn dan dat ze gericht problemen oplossen. Zo vonden zij toen ze mijn koppeling weer hadden gemaakt dat de remmen niet helemaal goed werkten; zat volgens hen te weinig druk op het pedaal. Zij boden als oplossing om dan maar bij de grote beurt de hoofdremcylinder te checken en indien noodzakelijk te vervangen. Toen ik vervolgens een afspraak maakte voor de grote beurt en het 'remprobleem' aankaarte wilde ze gelijk al die cylinder bestellen (à 170 EUR) dan hadden ze die maar alvast in huis. Dat vond ik een beetje vooruitlopen op de zaak, immers ze hadden niet eens gekeken of dat ding wel of niet stuk was. Ik zei dat ze daar dus eerst maar even mee moesten wachten totdat ze echt een probleem hadden vastgesteld. Hun antwoord was dat ik dan wel de kans liep mijn auto een dag langer kwijt te zijn omdat ze het dan pas tijdens de grote beurt konden bestellen en de levertijd van dat onderdeel een dag was (??!!). Heb ik dus mooi niet gedaan en achteraf bleek er ook niets mis te zijn met de remcylinder... Ik ben dus bang dat ze met elk akkefietje zo omgaan, echte moneymakers....Doet me een beetje denken aan: "Oh, uw draadje van de radio hangt los, zullen we gelijk maar een nieuwe radio bestellen?" Nu brandt mijn lampje van de airbag; waarschijnlijk ligt dat aan de aansluiting onder de stoel. Echter, als ik daarmee naar de dealer ga dan kan ik ervan uitgaan dat ze of mij een vet bedrag voor het resetten in rekening brengen, of gelijk maar een nieuwe airbag bestellen...Leuk, zo'n officiele Mini-dealer. Ze doen net alsof ik een lease-bak rij en ik al de kosten niet hoef te dragen. Kom je dit wel eens vaker tegen of heb ik net de verkeerde dealer getroffen??
Groet,
Geronimo
spenki schreef:Hoi:
Leuk dat ik mijn auto hier weer terug zie.
Blijft toch een mooie combi dat indy/zwart-dak
Jamer dat je er wat problemen mee hebt gehad.
Je had hem in ieder geval niet te duur gekocht.
Wat waren die problemen eigenlijk ????
Ik weet nog precies dat je hem kocht,want ik moest toen
nog eerst mijn vrouw van haar werk ophalen.
Toen ik terug kwam wilde je hem toch hebben.
Mocht je nog interesse hebben in een Aero-kit met S-uitlaat
dan hoor ik het wel.
@ sven: Jij ziet toch ook alles he
Gr Roy Spenkelink
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
ben met een airbag lampje terug geweest bij renova... als zij het zoude maken.. dus doorsolderen.. 90 euro..
ik heb het zelf gesoldeerd en het resetten kostte me toen 3tientjes... geen gezeur.. en dat resetten is nu zo'n 3 keer gebeurd wegens het wisselen van een interieur...
niet alle stealers zijn hetzelfde zoals je ziet..
welcome btw!!
Coen
ik heb het zelf gesoldeerd en het resetten kostte me toen 3tientjes... geen gezeur.. en dat resetten is nu zo'n 3 keer gebeurd wegens het wisselen van een interieur...
niet alle stealers zijn hetzelfde zoals je ziet..
welcome btw!!

Coen
Onze sponsors