
Vraag het Beek
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roerdalen
Bericht
Dat is vreemd, dacht dat Beek juist altijd voorstander was van een ROLLENBANK i.p.v. een DYNO bank.
Er staat/stond een heel stuk over het verschil tussen deze 2 banken op hun website, waarbij vooral de nadelen van een DYNO bank werden belicht en de voordelen van een ROLLENBANK (o.a. het "doorduwen" van een een DYNO bank).
Neovo schreef: Geen nieuwe rollen, maar een nieuwe grip coating is erover gegaan.
En Ghisbert is bezig de rollenbank om te zetten naar een Dyno


Dat is vreemd, dacht dat Beek juist altijd voorstander was van een ROLLENBANK i.p.v. een DYNO bank.
Er staat/stond een heel stuk over het verschil tussen deze 2 banken op hun website, waarbij vooral de nadelen van een DYNO bank werden belicht en de voordelen van een ROLLENBANK (o.a. het "doorduwen" van een een DYNO bank).
- Neovo
- Be Mini
Bericht
Het rollen blijft voor de auto's
Dat had ik toch verstaan van Klaas
De Dyno zal gebruikt worden voor motorenCooperdriver schreef:Neovo schreef: Geen nieuwe rollen, maar een nieuwe grip coating is erover gegaan.
En Ghisbert is bezig de rollenbank om te zetten naar een Dyno![]()
![]()
Dat is vreemd, dacht dat Beek juist altijd voorstander was van een ROLLENBANK i.p.v. een DYNO bank.
Er staat/stond een heel stuk over het verschil tussen deze 2 banken op hun website, waarbij vooral de nadelen van een DYNO bank werden belicht en de voordelen van een ROLLENBANK (o.a. het "doorduwen" van een een DYNO bank).
Het rollen blijft voor de auto's
Dat had ik toch verstaan van Klaas

- Squeek
- Mod virus alert!
Bericht
Hoorde laatst van een medewerker vd BMW garage dat als je je mini laat tunen (chippen) je bij storingen niet meer
(moeilijk) de computer kan uitlezen. Nu is dit wellicht een typisch geval van een 'broodje aap' verhaal maar toch.
Is er iemand die na het chippen hier last van heeft gehad?
(moeilijk) de computer kan uitlezen. Nu is dit wellicht een typisch geval van een 'broodje aap' verhaal maar toch.
Is er iemand die na het chippen hier last van heeft gehad?
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Dat is dus echt een verhaal van de dealer om je 'bang' te maken voor tuning..
Als je wilt kun je er zelfs een verzekering voor nemen om je te zekeren bij schade aan de motor, dat je niet voor verrassingen komt te staan..
Een dealer kan moeilijk doen en kunnen theoretisch hun handen terug trekken als ze zien dat je tuning hebt, vandaar zo'n verzekering.
Sowieso denk ik dat het uitlees verhaal wat je situeert onzin is, want dan zou een tuner je auto ook niet meer uit kunnen lezen..
Wat zij doen is de parameters van de originele software veranderen waardoor je meer vermogen krijgt.. Ze plaatsen in principe dus de zelfde (aangepaste) software weer terug.
Dat heeft niets te maken met het kunnen uitlezen ervan..
Als je wilt kun je er zelfs een verzekering voor nemen om je te zekeren bij schade aan de motor, dat je niet voor verrassingen komt te staan..
Een dealer kan moeilijk doen en kunnen theoretisch hun handen terug trekken als ze zien dat je tuning hebt, vandaar zo'n verzekering.
Sowieso denk ik dat het uitlees verhaal wat je situeert onzin is, want dan zou een tuner je auto ook niet meer uit kunnen lezen..
Wat zij doen is de parameters van de originele software veranderen waardoor je meer vermogen krijgt.. Ze plaatsen in principe dus de zelfde (aangepaste) software weer terug.
Dat heeft niets te maken met het kunnen uitlezen ervan..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- WimS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Mooi gesproken WooshWoosh! schreef:Dat is dus echt een verhaal van de dealer om je 'bang' te maken voor tuning..
Als je wilt kun je er zelfs een verzekering voor nemen om je te zekeren bij schade aan de motor, dat je niet voor verrassingen komt te staan..
Een dealer kan moeilijk doen en kunnen theoretisch hun handen terug trekken als ze zien dat je tuning hebt, vandaar zo'n verzekering.
Sowieso denk ik dat het uitlees verhaal wat je situeert onzin is, want dan zou een tuner je auto ook niet meer uit kunnen lezen..
Wat zij doen is de parameters van de originele software veranderen waardoor je meer vermogen krijgt.. Ze plaatsen in principe dus de zelfde (aangepaste) software weer terug.
Dat heeft niets te maken met het kunnen uitlezen ervan..

MCS 2004
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
correct me if I'm wrong, Beek/Klaas/Peter
Gelukkig zit je bij Beek op het goede adres, want zij houden uitermate goed rekening met safety marges om juist te voorkomen dat je motor bij tuning in de soep zou lopen.
Pas als je echt zwaar gaat tunen, wat zij ook doen, heb je dat risico natuurlijk. Maar het verstandigst is het om dat te doen met een auto die je niet dagelijks hoeft te gebruiken
dacht het zo wel mooi neer te zetten
Naar mijn idee en kennis ook waarheid...


correct me if I'm wrong, Beek/Klaas/Peter

Gelukkig zit je bij Beek op het goede adres, want zij houden uitermate goed rekening met safety marges om juist te voorkomen dat je motor bij tuning in de soep zou lopen.
Pas als je echt zwaar gaat tunen, wat zij ook doen, heb je dat risico natuurlijk. Maar het verstandigst is het om dat te doen met een auto die je niet dagelijks hoeft te gebruiken

dacht het zo wel mooi neer te zetten

Naar mijn idee en kennis ook waarheid...
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Ff zoeken op dit forum doet wonderen: http://www.minispeed.nl/categorie.php?cat=38&model=2RichC schreef:weet iemand misschien wat een aanpassing van de chip me op zou kunnen leveren zonder teveel onder de motorkap te hoeven veranderen ik heb een r56 jcw
groetjes richard
je mag ook altijd ff een pm sturen
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Een factory JCW komt zonder aangepaste IC rond de 230/235pk, met aangepaste IC rond de 235/240pk. Een R56s met JCW-kit komt rond de 220/225pk. Jij hebt toch de JCW-kit?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- RichC
- Leerling Mini lid
Bericht
@musrop
Ik heb een factory jcw maar mijne schijnt door de vorige eigenaar( een bekende straf pleiter die de laatste tijd veel te zien is op tv door een zaak te behandelen van 1 van ons politici:p) al naar Engeland gebracht te zijn om onder andere de mini Challenge turbo en interkoeler erop te laten zetten bij de fabriek van works daar dus ik heb geen idee hoeveel pk ik heb laatst trok ik ook jcw r56 van een vriend van me eruit met een behoorlijk voorsprong
en die had dus de factory 211 pk versie hoe kom ik er nu achter of het mij als het überhaupt mogelijk is om de mijne nog aan te passen op zou kunne levere zal ik gewoon voor de tuning en erna een rollenbank test uit moeten laten voeren:s?
Ik snap er zelf ook helemaal niks van maarja:p
Ik heb een factory jcw maar mijne schijnt door de vorige eigenaar( een bekende straf pleiter die de laatste tijd veel te zien is op tv door een zaak te behandelen van 1 van ons politici:p) al naar Engeland gebracht te zijn om onder andere de mini Challenge turbo en interkoeler erop te laten zetten bij de fabriek van works daar dus ik heb geen idee hoeveel pk ik heb laatst trok ik ook jcw r56 van een vriend van me eruit met een behoorlijk voorsprong

Ik snap er zelf ook helemaal niks van maarja:p
Onze sponsors