Vraag het Beek

Aanbiedingen en antwoorden op vragen bestemd voor deze sponsor.
Clubhouse
Garlic Chef

25 jan 2011, 15:58

:shock
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2011, 16:52

niet gezond.... :lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 jan 2011, 17:55

Dat is voor het eerst dat ik een dyno test zo uitgevoerd zie.. Brrr.. dat kan echt niet best voor je auto zijn.

De vlammen uit de uitlaat zijn dan wel weer dik :mrgreen:
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2011, 21:01

Neovo schreef: Geen nieuwe rollen, maar een nieuwe grip coating is erover gegaan.
En Ghisbert is bezig de rollenbank om te zetten naar een Dyno
:shock :roll:

Dat is vreemd, dacht dat Beek juist altijd voorstander was van een ROLLENBANK i.p.v. een DYNO bank.
Er staat/stond een heel stuk over het verschil tussen deze 2 banken op hun website, waarbij vooral de nadelen van een DYNO bank werden belicht en de voordelen van een ROLLENBANK (o.a. het "doorduwen" van een een DYNO bank).
Neovo
Be Mini
Be Mini

26 jan 2011, 08:54

Cooperdriver schreef:
Neovo schreef: Geen nieuwe rollen, maar een nieuwe grip coating is erover gegaan.
En Ghisbert is bezig de rollenbank om te zetten naar een Dyno
:shock :roll:

Dat is vreemd, dacht dat Beek juist altijd voorstander was van een ROLLENBANK i.p.v. een DYNO bank.
Er staat/stond een heel stuk over het verschil tussen deze 2 banken op hun website, waarbij vooral de nadelen van een DYNO bank werden belicht en de voordelen van een ROLLENBANK (o.a. het "doorduwen" van een een DYNO bank).
De Dyno zal gebruikt worden voor motoren
Het rollen blijft voor de auto's
Dat had ik toch verstaan van Klaas :D
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 feb 2011, 17:35

Hoorde laatst van een medewerker vd BMW garage dat als je je mini laat tunen (chippen) je bij storingen niet meer
(moeilijk) de computer kan uitlezen. Nu is dit wellicht een typisch geval van een 'broodje aap' verhaal maar toch.

Is er iemand die na het chippen hier last van heeft gehad?
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

06 feb 2011, 18:13

Dat is dus echt een verhaal van de dealer om je 'bang' te maken voor tuning..

Als je wilt kun je er zelfs een verzekering voor nemen om je te zekeren bij schade aan de motor, dat je niet voor verrassingen komt te staan..
Een dealer kan moeilijk doen en kunnen theoretisch hun handen terug trekken als ze zien dat je tuning hebt, vandaar zo'n verzekering.

Sowieso denk ik dat het uitlees verhaal wat je situeert onzin is, want dan zou een tuner je auto ook niet meer uit kunnen lezen..

Wat zij doen is de parameters van de originele software veranderen waardoor je meer vermogen krijgt.. Ze plaatsen in principe dus de zelfde (aangepaste) software weer terug.
Dat heeft niets te maken met het kunnen uitlezen ervan..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2011, 19:26

Woosh! schreef:Dat is dus echt een verhaal van de dealer om je 'bang' te maken voor tuning..

Als je wilt kun je er zelfs een verzekering voor nemen om je te zekeren bij schade aan de motor, dat je niet voor verrassingen komt te staan..
Een dealer kan moeilijk doen en kunnen theoretisch hun handen terug trekken als ze zien dat je tuning hebt, vandaar zo'n verzekering.

Sowieso denk ik dat het uitlees verhaal wat je situeert onzin is, want dan zou een tuner je auto ook niet meer uit kunnen lezen..

Wat zij doen is de parameters van de originele software veranderen waardoor je meer vermogen krijgt.. Ze plaatsen in principe dus de zelfde (aangepaste) software weer terug.
Dat heeft niets te maken met het kunnen uitlezen ervan..
Mooi gesproken Woosh :D
MCS 2004
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 feb 2011, 20:34

Ok, thanks. Heldere toelichting.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

07 feb 2011, 11:57

8) 8)

correct me if I'm wrong, Beek/Klaas/Peter ;)

Gelukkig zit je bij Beek op het goede adres, want zij houden uitermate goed rekening met safety marges om juist te voorkomen dat je motor bij tuning in de soep zou lopen.
Pas als je echt zwaar gaat tunen, wat zij ook doen, heb je dat risico natuurlijk. Maar het verstandigst is het om dat te doen met een auto die je niet dagelijks hoeft te gebruiken ;)

dacht het zo wel mooi neer te zetten :mrgreen:
Naar mijn idee en kennis ook waarheid...
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
RichC
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

11 mar 2011, 23:52

weet iemand misschien wat een aanpassing van de chip me op zou kunnen leveren zonder teveel onder de motorkap te hoeven veranderen ik heb een r56 jcw
groetjes richard
je mag ook altijd ff een pm sturen
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2011, 01:27

RichC schreef:weet iemand misschien wat een aanpassing van de chip me op zou kunnen leveren zonder teveel onder de motorkap te hoeven veranderen ik heb een r56 jcw
groetjes richard
je mag ook altijd ff een pm sturen
Ff zoeken op dit forum doet wonderen: http://www.minispeed.nl/categorie.php?cat=38&model=2
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2011, 09:20

Een factory JCW komt zonder aangepaste IC rond de 230/235pk, met aangepaste IC rond de 235/240pk. Een R56s met JCW-kit komt rond de 220/225pk. Jij hebt toch de JCW-kit?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Ga
Gast

13 mar 2011, 08:38

Oops iets te enthausiast. Ik poste 2x
RichC
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 mar 2011, 20:35

@musrop
Ik heb een factory jcw maar mijne schijnt door de vorige eigenaar( een bekende straf pleiter die de laatste tijd veel te zien is op tv door een zaak te behandelen van 1 van ons politici:p) al naar Engeland gebracht te zijn om onder andere de mini Challenge turbo en interkoeler erop te laten zetten bij de fabriek van works daar dus ik heb geen idee hoeveel pk ik heb laatst trok ik ook jcw r56 van een vriend van me eruit met een behoorlijk voorsprong :s en die had dus de factory 211 pk versie hoe kom ik er nu achter of het mij als het überhaupt mogelijk is om de mijne nog aan te passen op zou kunne levere zal ik gewoon voor de tuning en erna een rollenbank test uit moeten laten voeren:s?
Ik snap er zelf ook helemaal niks van maarja:p

Terug naar “Beek Auto Racing / Minispeed”