
dus geen probleem.
http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 38&model=1Bicky schreef:Hey,
Ik heb een aantal vragen ivm chiptuning van een R53 uit 2006:
- hoeveel pk winst is er als je énkel chipt, zónder andere aanpassingen te doen zoals uitlaat, luchtfilter, pulley,...?
dat ligt eraan of je gebruik gaat maken van het vermogen. Rij je hetzelfde dan blijft je verbuik ook hetzelfdeBicky schreef:- hoeveel meer benzine verbruik je?
hij gaat niet meer olie verbruiken door het tunenBicky schreef:- hoe zit dat nu met het verbruik van olie?
neeBicky schreef:- is rollenbank verplicht na het tunen?
kwiebje schreef:Wanneer komt er weer een rollenbankdag?
auto rijd gewoon heel anders met tuning als zonderKeesH schreef:Gisteren mijn Cooper S 2011 laten (software) tunen bij Beek.
Auto trok meteen als een gek toen ik daarna wegreed bij Beek Racing. Maar toen ik op de snelweg gas gaf hoorde ik een plof, auto hield iets in, maar trok daarna weer goed en daarna geen problemen op de snelweg gehad. Thuis aangekomen viel mij op dat hij slecht laag in de toeren liep ( onder 2000Rpm).
Gisteren verder geen aandacht aan geschonken.
Vandaag reed hij koud erg onrustig, loopt ook onrustig stationair warm en koud en blijft bij lage toeren onrustig, hortend rijden. Voorheen kon ik probleemloos 50km in zijn 5 rijden, nu rijdt dat niet lekker. Gas geven geeft wel goede respons, en vanaf 3000 Rpm loopt hij wel goed. Zit dit in de Software, of heeft de plof iets vernield?
Alvast bedankt voor de reactie,Kees.
Ben het niet met je eens hoor (behalve van de problemen danspeedy schreef: auto rijd gewoon heel anders met tuning als zonder![]()
zonder tuning rijd die fijner en met tuning is die sneller en dat is natuurlijk ook kicken.
ik heb de software altijd als niet optimaal ervaren (stotteren,stationair niet mooi lopen, inhouden met vol gas,rookpluimen uit uitlaat?)
alleen software aanpassing voor dit blokje is niet aan te raden maar zul je vast wel gelezen hebben hier op het forum![]()
je kunt 10 keer terug gaan en van het ene probleem kom je in andere probleem dus ik wens je veel succes.
je Ik had destijds een koppel van 318 nm en dat was al veel te veel want hij pingelde als een gek in lage toeren vol gas (wat natuurlijk gaaf is met zoveel koppel) ben benieuwd hoe dat bij jou is met 330 nm koppel