Hallo wie kan mij vertellen hoe ik zie wanneer mijn distributie is vervangen.
Zie onder de motorkap geen sticker en kan het eigenlijk ook niet vinden in het onderhousboekje.
Mini countryman van 2014.
Alvast bedankt
Hoe zie ik wanneer mijn distributie is vervangen.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Re: Hoe zie ik wanneer mijn distributie is vervangen.
Hoi Cor,
wat is de kilometerstand. De mijne een R60 Cooper S heb ik in februari dit jaar gekocht en had ongeveer een 100.000km op de klok staan en bij mij begon ie aan de distributie bij een koude start steeds meer herrie te maken. Na mijn vakantie in juni bij Schols Auto de distributie laten vervangen en was nodig.
Bij een Cooper S komt het allemaal wat sneller, mijn R55 Cooper Clubman met 236.000km heeft nog steeds de eerste ketting/distributie. Mijn ervaring is dat als dit vervangen is dat ze dit altijd in het onderhoudsboekje zetten dus als er niets staat kun je er vanuit gaan dat ie nog nooit vervangen is.
Gr. Milco
wat is de kilometerstand. De mijne een R60 Cooper S heb ik in februari dit jaar gekocht en had ongeveer een 100.000km op de klok staan en bij mij begon ie aan de distributie bij een koude start steeds meer herrie te maken. Na mijn vakantie in juni bij Schols Auto de distributie laten vervangen en was nodig.
Bij een Cooper S komt het allemaal wat sneller, mijn R55 Cooper Clubman met 236.000km heeft nog steeds de eerste ketting/distributie. Mijn ervaring is dat als dit vervangen is dat ze dit altijd in het onderhoudsboekje zetten dus als er niets staat kun je er vanuit gaan dat ie nog nooit vervangen is.
Gr. Milco
- corsak
- Nieuw Lid
Bericht
Oke bedankt mijn countryman cooper s jcw heeft 140000 gelopen en heeft dus nog steeds zijn eetste ketting.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Bij mij leek het als je hem de eerste keer op een dag starte of ik een diesel had, heel ruw (ratel) en na een minuut of 1,5-2 liep hij pas weer normaal. De mijne was echt aan vervanging toe maar als je hem bij de koude start niet echt hoort ratelen dan is ie nog goed. Sommige komen eerder dan een andere. Soms is de ketting nog goed maar zijn de geleiders cq spanner gebroken cq niet meer goed.
Bij twijfel kun je hem beter laten controleren.
Succes
Milco.
Bij twijfel kun je hem beter laten controleren.
Succes
Milco.
- corsak
- Nieuw Lid
Onze sponsors