JunkyXL … verkocht ...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
MaVaEe
Koeien-teller

15 nov 2009, 10:43

Ja daar blazen ze in het weekend het springkussen mee op! :mrgreen:
Afbeelding
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 10:51

Jammer dat die blower er niet altijd op zit :mrgreen: (wat doet ie zonder extra blower :wink: )
21 november bij beek dus !
Jean-Pierre
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 nov 2009, 10:54

Erg strak! Maar zoals zovele zeggen eerst eens afwachten op de bank bij beek. Koffie!

Maar als het idd zo is dan is het echt bizar. Hoop het voor je gast!

Wel echt lekker filpje zeg!!!!!! 8)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 10:54

Jammer dat die blower er niet altijd op zit :mrgreen: .Ik ben benieuwd wat hij doet zonder extra blower :wink:
Er is inderdaad maar een oplossing, 21 november bij beek!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 11:06

maar geeft ie niet JUIST met blower een eerlijker beeld van de werkelijkheid? Ik bedoel, als je op de weg rijdt heb je toch ook de extra koeling/stuwing vd rijwind? Of zie ik dat verkeerd.... :s
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 nov 2009, 11:11

Juist!!! Weer iemand met een dikke motorupgrade :icon_top: :-)) Hard moeten de mini's gaan en niet alleen: All show no go :mrgreen:

Wat zijn de spec nu precies?
Welke pouley's?
JCW IC
Nokkenas
....

De manier van de vermogensmeting is niet helemaal eerlijk omdat en de motorkap open staat en een blower direct
op de IC. Er is bewezen dat dit zo'n 10 pk extra geeft. Maar dan nog een maximaal dik resultaat!!
Geniet ervan!!!
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 11:14

die vraag had ik ook al wel verwacht, maar de blower voor de motor is niet zo hard als de wind buiten, steek je kop maar es buiten t raam met die snelheid, dat gaat niet lang goed ;)

bij deze blower, dat metalen ronde ding, kan dat wel (makkelijk), dus wat extra flow aangebracht, gelijk aan de buitenlucht....
werner schreef:Jammer dat die blower er niet altijd op zit :mrgreen: .Ik ben benieuwd wat hij doet zonder extra blower :wink:
Er is inderdaad maar een oplossing, 21 november bij beek!
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

15 nov 2009, 11:15

mushrop schreef:maar geeft ie niet JUIST met blower een eerlijker beeld van de werkelijkheid? Ik bedoel, als je op de weg rijdt heb je toch ook de extra koeling/stuwing vd rijwind? Of zie ik dat verkeerd.... :s
De ven die aan die lange pijp zit geeft juist meer de werkelijkheid weer omdat de luchtstroom dan door de luchthapper moet en een bocht maakt van 90 graden door de IC.
Door deze positie vd blower is de inlaatlucht temperatuur veel kouder dan normaal.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

15 nov 2009, 11:24

Exact, die luchthapper is lang niet zo efficiënt als zon blower direct op je IC! ;)
Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 11:25

Meani schreef:Juist!!! Weer iemand met een dikke motorupgrade :icon_top: :-)) Hard moeten de mini's gaan en niet alleen: All show no go :mrgreen:

Wat zijn de spec nu precies?
Welke pouley's?
JCW IC
Nokkenas
....

De manier van de vermogensmeting is niet helemaal eerlijk omdat en de motorkap open staat en een blower direct
op de IC. Er is bewezen dat dit zo'n 10 pk extra geeft. Maar dan nog een maximaal dik resultaat!!
Geniet ervan!!!
psies!!

poelie moek nog ff navragen, maar het is de standaard (als ik het goed heb) 15%
jcw IC
jcw bougies (maar misschien moet ik er nu nog wat koudere indoen
m7 CAI
schrick a-symmetrische nokkenas, wat in mijn beleving erg veel brengt, het a-symmetrische (lucht in is met n compressor of turbo niet zo t probleem, uit meer... en nu is dat deels al met de nokkenas opgelost...)
custom software, daarbij kon hij ook nog veel brengen ivm lambda "afwijking", die niet netjes was. Hij heeft hem nu zo afgesteld dat hij niet te droog loopt, helemaal op hoge toeren...

exacte specs krijg ik nog!!

en t verhaal volgt ook nog met detail pics... (maar morgen bij t nieuwe baasje beginnen dus heb weinig tijd helaas)

en idd, laat t 10pk meer zijn met de kap open, dan nog ben ik super blij!!

zat nog aan n spruitstuk te denken, maar denk dat ik t voorlopig zo laat ;) >)

test is gedaan in een NIET afgesloten ruimte met de buitendeur open (tegen over- of onderdruk), met dus de blower voor op de motor en 1 op de IC.

filmpje staat ook op www.fasttech.nl net als vele andere tuning projecten. Qua mini's hebben ze er nu een aantal gedaan, maar dit is wel degene met t beste resultaat! omdat de anderen bv ook geen andere nokkenas hebben gedaan.

De mensen bij fasttech zijn 2 jongens die lang geleden thuis zijn begonnen met uitzoeken, testen en proberen en door de tijd heen hun beroep van gemaakt. En nu zijn ze super profi bezig en hebben een mooi pand en strakke testinstelling. Ze zijn super professioneel bezig. En je kan er laten doen wat je wil. Ze hebben wekelijks super veel auto's, met name volvo's, renault's, etc (lease bakken), maar ook race auto's, vrachtwagens en tractoren. Er kom net n nieuwe x6 binnen, 3,5l 4wd, kreeg standaard software en die waren dan ook in iets meer dan n half uurtje weer weg met n enorme pk winst ;) wauw wat n auto wasdat... :o

en voor mij is het lekker om de hoek, heb ook sterk zitten twijfelen bij wie het te laten doen. Maar dit kwam goed uit qua afstand en ze wilden zich graag bewijzen, nou, ze hebben zichzelf in mijn ogen echt overtroffen!!

Jelle
Laatst gewijzigd door JunkyXL op 15 nov 2009, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 11:38

MaVaEe schreef:Exact, die luchthapper is lang niet zo efficiënt als zon blower direct op je IC! ;)
Oke, zo had ik het nog niet bekeken, mr klinkt logisch. Kijk, zo leer je hier toch veel van dit forum!
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 11:40

zonder de blower op de IC (alleen de ronde buis), EN zonder de custom software (dus wel nieuwe software maar nog niet geoptimaliseerd) zaten we ook al op ruim 225pk.... zelfs dan, ben ik super tevreden !!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 11:50

JunkyXL schreef:zonder de blower op de IC (alleen de ronde buis), EN zonder de custom software (dus wel nieuwe software maar nog niet geoptimaliseerd) zaten we ook al op ruim 225pk.... zelfs dan, ben ik super tevreden !!
Nou, dat lijkt me ook een goede reden om tevreden te zijn! :mrgreen:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 12:04

Ik vraag me af waarom "Beek" z'n bank hier trouwens de standaard moet zijn? Alsof ieder andere bank niet klopt vergeleken met Beek..?

De bank bij fasttech lijkt mij toch wel een stuk moderner...

Vet filmpje gozer, en dat resultaat is echt te gek! 8)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2009, 12:06

Adrenalin Junkie schreef:idd :shock:

bizarre hoeveelheid pk's, zelfs meer dan destijds Tirex zn R56....

in ieder geval gefeliciteerd, hoe rijdt ie nou? ben wel benieuwd! 8)

hmm.. mijne ex mini heeft op 258pk & 381nm koppel gedraaid ze!!
maar voor de veiligheid terug gedraaid..

JunkyXL@ maar voor deze R53 zijn dit uitzonderlijke zalige vermogen!!!
je zal wel tervreden zijn geloog ik.. veel plezier ermee & hou het veilig hè makker..

Gr.Mario

Terug naar “Show your ride”