Fre's MCS Clubman: announcement

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

16 aug 2011, 18:57

Dikke foto's Fred! Blijf het een plaatje van een wagen vinden! 8) 8)
TonD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2011, 22:41

16 aug 2011, 19:13

Dikke auto en idem foto's! Zeer fraai.
Bicky
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Brussel
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 aug 2011, 01:02

16 aug 2011, 19:47

mooi!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

16 aug 2011, 22:20

thanks 8)
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

16 aug 2011, 22:24

Dikke shit Fred !!
Echt gave foto's mate .
Vooral die in die uitgebrande kiet 8) 8) 8)
Lekkere fiets man :hap
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

22 aug 2011, 13:06

De mini heeft ondertussen zijn eerste week erop als "werkbeest", mini bevalt nog steeds maar toch brandt ergens het verlangen naar meer powerrr. Chippen lijk me niet de beste optie aangezien er zoveel in de soep draaien. Is er een mogelijkheid om veilig te tunen?
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7217
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

22 aug 2011, 13:14

veilig tunen->

Men neme een beek tuning met daarbij een oliekoeler en een thermostaat. Betere olie met betere verhouding. oil catchcan.
Daarnaast altijd warmrijden voor het diepe intrapmoment op het gaspendaal.
Het groteste probleem ligt bij de olie/inspuiting van de benzine. met deze middelen kom je een heel eind met het N14 blok.
:mrgreen:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

22 aug 2011, 13:18

Is een nokkenas bv ook geen optie? Nokkenas, oliekoeler, intercooler? En warmrijden... ik probeer het... eerlijk waar, maar kan me zelden inhouden :oops:.

Een tweede probleem is dat ik verlengde garantie heb bij de dealer. Als ik ga tunen kan ik daarachter fluiten zekers :|
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

22 aug 2011, 13:29

Bij een andere nokkenas zul je meestal toch ook de software moeten laten aanpassen.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

22 aug 2011, 13:44

Neovo had catcam nokkenassen en jcw turbo icm oem software en kwam op 210 pk uit met 300 nm koppel. Meer moet het imo niet zijn, wil geen nerveus ding, het is tenslotte mijn daily driver.

Elke dag 60 km 8)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

22 aug 2011, 15:00

Volgens mij is het niet zo supergezond om nokkenassen op standaard soft te steken.

En de investering die jij spreekt van nokkenas en jcw turbo (en bijhorende installatie) kun je al een chip, intercooler en oliekoeler voor doen denk ik zo..
Neovo
Be Mini
Be Mini
Berichten: 477
Lid geworden op: 10 jun 2010, 19:22

22 aug 2011, 15:05

Fred schreef:Neovo had catcam nokkenassen en jcw turbo icm oem software en kwam op 210 pk uit met 300 nm koppel. Meer moet het imo niet zijn, wil geen nerveus ding, het is tenslotte mijn daily driver.

Elke dag 60 km 8)
Idd klopt, ik had 214.8pk en 301Nm met GESLOTEN motorkap.
Software is niet nodig bij dit soort nokkenas omdat de lifting hetzelfde is
Wist Beek en de Mini Dealer zelf mij te zeggen.
Ik heb het allemaal zwart op wit
Nokkenas + IC = 214pk
Jcw turbo doet niks extra met gewone software, turbo druk ligt namelijk evenhoog
Hoe groot je turbo ook is, als de druk hetzelfde is , blijft hij evenveel vermogen hebben.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

22 aug 2011, 15:07

Cool 8)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Ingelmunster
Berichten: 14169
Lid geworden op: 12 apr 2006, 21:20

22 aug 2011, 15:11

Of het gezond is om die nokkenassen te doen icm gewone software weet ik niet, eventueel kan je een nieuwe ecu flashen zonder er echt nog meer te willen uit halen?

Ik doe nog niks he, ik wil me alleen wat informeren voor ik eventueel ergens zou aan beginnen. Als ik moet rondrijden met het idee dat er vroeg of laat iets kapot draait is de fun er voor mij snel vanaf. Daarom wil ik ook weten of ik kan tunen zonder kopzorgen. Anders begin ik er niet aan

Wat was je kwijt voor die nokkenas nico?
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

22 aug 2011, 15:22

Hoe goed je je ook voorbereid en hoeveel voorzorg je ook neemt, tunen is NOOIT zonder risico..je zal maar net een zwak dingentje in je blok hebben en je bent de sjaak..

het is maar net hoeveel geld je wil investeren om het risico zo klein mogelijk te houden, meer zal je niet kunnen doen...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Show your ride”