Shag's Pure Silver R53
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Echt super netjes man! Die randen glimmen weer knetter hard!!
super cool! spreek je zaterdag!

super cool! spreek je zaterdag!

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wheels zien er TOP uit man!! Damn!!
Meer foto's!!!
Congratz met pagina

Meer foto's!!!

Ik ben daar ook benieuwd naar, heb je nog tips gehad over het onderhoud Sjaak?wheeler schreef:Zo moeten mijn velgen er ook uit gaan zien, hoe ga je ze mooi houden? Zit er een laklaag overheen? Vooral binnenkant van de velg blijft een zorgenkindje.
Congratz met pagina

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
hehe yeah, 100! 
Wat het onderhoud betreft: soort alu polish (beetje roodkleurig begreep ik) van meguiars, inpoetsen, uitpoetsen en daarna hetzelfde met een dun laagje blanke bijenwas (hema), aldus de beste man. Aangezien hij dagelijks niets anders doet dan velgrenovatie zal die het wel weten..
Afhankelijk van hoeveel je rijdt en de auto schoon houdt om de paar weken herhalen. Goed schoonhouden van de velg doet wonderen, dus wekelijks ff een spons met water over de rand scheelt ook een hoop.
Fijne van geen blanke lak is, is dat je lichte beschadigingen zelf makkelijk kunt verwijderen.

Wat het onderhoud betreft: soort alu polish (beetje roodkleurig begreep ik) van meguiars, inpoetsen, uitpoetsen en daarna hetzelfde met een dun laagje blanke bijenwas (hema), aldus de beste man. Aangezien hij dagelijks niets anders doet dan velgrenovatie zal die het wel weten..

Afhankelijk van hoeveel je rijdt en de auto schoon houdt om de paar weken herhalen. Goed schoonhouden van de velg doet wonderen, dus wekelijks ff een spons met water over de rand scheelt ook een hoop.
Fijne van geen blanke lak is, is dat je lichte beschadigingen zelf makkelijk kunt verwijderen.
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kleine tip, remstof bijt in en laat na een tijd allemaal kleine zwartje puntjes achter
en natuurlijk met bloot alu niet in het zout rijden want dan kun je ze opnieuw polijsten!

- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat wordt toch echt wekelijks en anders om de week goed met polish poetsen , ik kan het ook weten zeg maar
Zou er geen vet op smeren want dan zien ze er meteen weer doffer uit
Een goede polish moet genoeg bescherming geven voor een weekje of 2 ..
En het is maar een lipje , waar heb je het over das nog geen 5 min. werk per velg ..
Vindt het wel een hele goede keuze van je om ze blank te laten , glimt 10x mooier en er kan geen vocht onder bij beschadigingen met witte vlekken als gevolg .. En beschadigingen heb je er zo weer uitgeschuurd/gepolijst

Zou er geen vet op smeren want dan zien ze er meteen weer doffer uit

En het is maar een lipje , waar heb je het over das nog geen 5 min. werk per velg ..
Vindt het wel een hele goede keuze van je om ze blank te laten , glimt 10x mooier en er kan geen vocht onder bij beschadigingen met witte vlekken als gevolg .. En beschadigingen heb je er zo weer uitgeschuurd/gepolijst

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
een dun laagje wax geeft niet zoveel minder glans, je kan het er natuurlijk wel aflaten als het langere tijd mooi weer blijftBlue Chaser schreef:Dat wordt toch echt wekelijks en anders om de week goed met polish poetsen , ik kan het ook weten zeg maar![]()
Zou er geen vet op smeren want dan zien ze er meteen weer doffer uit![]()

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
thanks folks, geen zorgen, in de winter gaat er nu zeker een winterset naast komen t.z.t.
@ BC: welke polish raad jij aan? Die van meguairs?
Zonder blanke lak is wel fraaier ja, hoe meer ik erover nadenk des te minder ik begrijp dat mensen voor blanke lak kiezen op dit soort velgen.
Anyhow, de wielbouten zijn ook binnen (thanks Peter!) en morgenvroeg (heel vroeg!
) is het zover !! 
@ BC: welke polish raad jij aan? Die van meguairs?
Zonder blanke lak is wel fraaier ja, hoe meer ik erover nadenk des te minder ik begrijp dat mensen voor blanke lak kiezen op dit soort velgen.
Anyhow, de wielbouten zijn ook binnen (thanks Peter!) en morgenvroeg (heel vroeg!

- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik rij al een jaartje of 15 met blankgepolijste velgen rond en heb al veel geprobeerd ..
Maar over deze ben ik echt zeeer te spreken ..

Maar over deze ben ik echt zeeer te spreken ..

- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht

Nope alleen 100% katoenen lappen
Als je wat grovere krasjes in het alu krijgt kun je voor de meguiars eerst deze toepassen deze polijst wat grover en werkt dus wat sneller , maar daarna zou ik er nog met die meguiars over gaan ..
Shag schreef:Topdan ga ik die maar 's aanschaffen binnenkort... heb ik er nog meer bij nodig? aanradertje(s)?

Nope alleen 100% katoenen lappen

Als je wat grovere krasjes in het alu krijgt kun je voor de meguiars eerst deze toepassen deze polijst wat grover en werkt dus wat sneller , maar daarna zou ik er nog met die meguiars over gaan ..
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Te verkrijgen bij blokker btw , ook een goed goedje !!
Oh en doe het met de hand , want machinaal geeft vaak een slechter resultaat als een betere
Oh en doe het met de hand , want machinaal geeft vaak een slechter resultaat als een betere

Onze sponsors