Hey Alain. WD40 werkt prima tegen het knakken.. een andere oplossing is om de spuit met naamachine olie te pakken. Er is maar heel weinig nodig om van het knakken af te komen.
Ar.
Knikkend Stuur
- cjmkleine
- Nieuw Lid
Bericht
Het knakken is na het vervangen van de stuurstang niet verholpen. Ik ga binnenkort zelf eens op onderzoek uit hoe het te verhelpen is. Het is een raar, inderdaad eng geluid. Het kan geen kwaad maar het hoort gewoon niet in zo'n topauto. Ik hou jullie op de hoogte.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb geprobeerd de kap los te halen onder het stuur, maar deze kan ik maar beperkt naar beneden bewegen, lukt me niet om hem helemaal eraf te halen (moet die kap onder het dashboard ook eraf dan?) en ik heb geen idee waar het lager moet zitten eerlijk gezegd.. heeft iemand toevallig een foto ervan gemaakt? 

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Twee schroeven onderaan vooraan losdraaien en flink rukken. Er hoeft verder niets af aan kappen behalve het schutbord onder de stuurkolombekleding. Bedoel je zo'n foto?

Het schutbord moet je onderaan in het midden uit zijn 'scharniertje' drukken (links naast die witte sticker op de oto) en dan tegelijkertijd daar ook flink aan rukken zodat links en rechts ook los gaat in de scharniertjes (de linkse zie je linksonder op de foto). Anders even een zaklamp erbij houden, dan zie je hoe het zit.

Het schutbord moet je onderaan in het midden uit zijn 'scharniertje' drukken (links naast die witte sticker op de oto) en dan tegelijkertijd daar ook flink aan rukken zodat links en rechts ook los gaat in de scharniertjes (de linkse zie je linksonder op de foto). Anders even een zaklamp erbij houden, dan zie je hoe het zit.
- cjmkleine
- Nieuw Lid
Bericht
Viel bij mij onder garantie. Maar heeft niks geholpen.
2 Mini schreef:Wat koste het vervangen van de stuurkolom?
Groetjes,
Erik
- cjmkleine
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Knikkend Stuur
Ik heb zelf de kap weggehaald en de koppeling in de stuurkolom 'bevoeld'. Als je het stuur heen en weer draait en je houd de koppeling tussen je vingers voel je het knakje. Ik heb er WD40 ingespoten en......... het knakje is weg. Hij draait weer als een tierelier.
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Even een update: ik heb sinds november 2010 het probleem vaak kunnen oplossen door stuurkolom even naar boven/beneden af te stellen maar helaas hielp dit in juli 2012 ook niet meer. Het stuur knikknakte bij iedere beweging en je merkte het ook bij op- en afritten.
Daarom stuurkolom los gehaald en licht ingesprayt met siliconenspray, dit is iets vetter als WD40. Motor gestart, stuur paar keer heen en weer bewogen en spray bij kolom aangebracht.
Daarom stuurkolom los gehaald en licht ingesprayt met siliconenspray, dit is iets vetter als WD40. Motor gestart, stuur paar keer heen en weer bewogen en spray bij kolom aangebracht.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors