Inruilen.....ik rijd hem liever op...

Van alles over de 1ste generatie MINI.
coendek
Stoepsleutelaar

10 feb 2009, 21:05

niks.. gewoon ter indicatie :D
Jimini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

hi

10 feb 2009, 21:07

ok...ik zal hem eens hier op de site plaatsen...wie weet.
coendek
Stoepsleutelaar

10 feb 2009, 21:08

denk namelijk dat je met 16k goed zit voor de particuliere verkoop... inruil.. tja.. bieden altijd onderste uit de kan :s
henkiedude
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 feb 2009, 12:56

Helaas,

Net mijn MCS ingeruild. kreeg er behoorlijk centen voor terug
De waarde van mijn auto werd geschat op 16.000 Euro
voor MCS 2004.

Greetz
En have fun with mini, I't was nice driving one. Ga over op zakelijk rijden!
MiNi CooPeR S
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 feb 2009, 14:59

Net ff ingevuld voor je bij autoweek, en de CarBase geeft:
Mini Cooper S Chili
3 deuren - 6 versn., handgeschakeld
bouwjaar/maand: 2003/10
kilometerstand: 80000 km
accessoires:
inbraakalarm
lerenbekleding
LPG-installatie
metallic lak
schuif/kanteldak

Bereken
verkoop: € 18.000
inkoop: € 15.800

De waarde van deze auto is bepaald met behulp van het Waardebepalings Systeem uit CarBase. Bij de waardebepaling wordt uitgegaan van een goed onderhouden schadevrije auto. De waarde verkoop is een indicatie van de gemiddelde vraagprijs. De hoogte van de vraagprijs is vaak afhankelijk van het geboden servicenivo (garantie, afleveringsbeurt), maar ook regionale verschillen kunnen van invloed zijn. De waarde inkoop geeft een indicatie voor een inruilprijs. Bij inruil kan het soort auto (nieuw/occasion, prijsklasse) dat u terugkoopt van belang zijn voor de hoogte van de inruilprijs. Belangrijk is vooral wat u moet bijbetalen (verkoopprijs nieuwe auto minus inkoopprijs in te ruilen auto).
Afbeelding
Deeble
Enthousiast
Enthousiast

12 feb 2009, 16:37

Ik denk dat je ook even de zaak van de andere kant moet bedenken. Dealers hebben maar een hele kleine marge op de verkoop van een nieuwe auto. Geld wordt verdient met onderhoud van deze wagens. Meeste mensen die een nieuwe auto kopen kunnen onderhoud bij de dealer ook wel betalen. Echter nu ligt autoverkoop op zijn gat ook voor voorraad auto's. Nog een auto erbij in de voorraad is nog meer risico op de balans. De dealer prijs de auto naar huidige marktomstandigheden, niet op wat er een jaar geleden voor betaald werd. Zo een carbase is ook maar een database met vaste gegevens, maar neemt niet de huidige markt mee. Daarbij komt dat de dealer momenteel liever cash op zijn balans heeft staan en niet jouw tweede hands mini. Natuurlijk koop jij een duurdere auto terug, maar daar verdient hij immers niets op.

Momenteel het is momenteel survival of the fittest in dealerland
Mini ! ....omdat het kan !
mikkie23
Be Mini
Be Mini

12 feb 2009, 23:07

12.000 is niet normaal idd! als je zonder auto komt krijg je altijd 5% van de prijs van de nieuwe auto af.
NicoJ
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 feb 2009, 07:07

Ik ken dit, mijn mini staat ook al een tijdje tekoop en wat ze er allemaal voor willen geven :s
ik hou hem gewoon 8)
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 feb 2009, 08:59

zelfde probleem hier, een aantal maand geleden stond mijn cooper te koop en de hoogste prijs die ik geboden kreeg was 8000 :s

ik heb er genoeg geld ingestoken om hem niet onder de 10 of 11 k te laten gaan hoor
RuudRuud
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 feb 2009, 16:44

Dat deze inruil helemaal niet zo slecht is op het eerste gezicht. Wellicht moet je het hele verhaal even vertellen, waarop wil je 'm inruilen? Nieuw, gebruikt, courant model? Misschien heb je m wel aangeboden op een VW Golf4 van 9000 euro.......

Kijk voor de grap eens in DLD wat een mini met die specs daar kost. Gemiddeld 11500 denk ik zo, VRAAGPRIJS. Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, iedereen struint internet af en steeds meer mensen nemen de gok en kopen een auto in DLD. Gevolg is dat de Nederlandse occ. prijzen wel omlaag moeten om de vaart in de handel te houden. Van lang staan wordt een gebruikte mini echt niet meer waard.

Heb ook nog even de Nederlandse prijzen erbij gepakt, particulier staat een MCS te koop voor +- 15.500.

Komt nog bij dat een auto wel meer waard kan zijn, als niemand het er voor wil betalen blijf je er dus echt mee zitten op deze manier.

En als laatste, was dit het eerste bod? Was dit het eindbod? Ik zou als dealer ook te weinig bieden de eerste keer. Zegt de kopende partij ja dan ben jij als verkoper koopman!

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat het jouw centen zijn en dat alleen JIJ mag beslissen waar je ze aan uitgeeft en bij wie. Heb je er geen goed gevoel bij dan zoek je verder..

Terug naar “MINI-talk”