Diverse vragen ombouwen R50 R56

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2009, 16:54

Afbeelding

Afbeelding

Je kan me veel vertellen, maar da gaat bij n porsche ook echt niet passen hoor...
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2009, 18:58

hehe Olaf... alles is passend te maken he :lol:

Maar hij heeft wel gelijk, een voorscherm van een 911 en 964 zijn volgens mij hetzelfde. Evenals de motorkap bij de 964 en 993, alleen zitten de ruitensproeiers niet op de kap bij een 964... Bij een 996 en 997 is het denk ik niet mogelijk :wink:

Maar een MINI R50/52/53 is iets heel anders dan een R56 :wink:
tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 apr 2009, 20:00

ik heb geloof ik echt een doodszonde begaan he,

weet iemand toevallig of er verschillende ''oude'' cooper s bumpers zijn? ik zag er een met vierkante vlakken rondom de mistlichten en eentje met afgeronde vlakken.

De eerste had ook een uitsparing in het midden van de onderlip
Laatst gewijzigd door tripje op 22 apr 2009, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
tripje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 apr 2009, 20:05

vroeger veel macgyver gekeken he ;) .. 997 gaat idd niet lukken idd tenzij je een 996 hebt dan kun je weer wel delen overzetten, maar we dwalen af..

Wat betreft het invoeren ben ik inmiddels een stuk wijzer, 101 bedrijven gesproken. En er wat er een die gewoon een eerlijk antwoord gaf.
Allereerst: de iets kromme chassisbalk betekent een WOK bij de RDW, en
zodra een auto de WOK-status heeft is BPM'en niet mogelijk (zie http://www.o-t-o.nl/schadeimport.htm). Dat moet dus eerst
gerepareerd worden.
Ten tweede: een Mini (gewoon? Cooper?) is een auto die zijn waarde erg
lang vast houdt. Dat betekent dat je al snel goedkoper uit bent
wanneer je via de tabel BPM-aangifte doet. Een auto van 11-2002 heeft nog maar slechts 23% rest-BPM. Ik zou de dagwaarde van jouw schade-Mini dus ruim beneden de 23% van de toenmalige nieuwprijs moeten taxeren wil BPM-aangifte via taxatie voordeel opleveren. Aangezien ik niet weet wat voor Mini het is (en welke opties erop zitten, wat de km-stand is, enz) kan ik geen nauwkeuriger antwoord geven. Wel kan ik je zeggen dat het bedrag van de restschade (na reparatie chassispoot) nog aanmerkelijk moet zijn wil taxatie in dit geval aantrekkelijk zijn. Ik heb er mijn twijfels over.
Om dan je laatste vraag te beantwoorden: mijn tarief voor een BPM-taxatie is ? 295,-.

Met vriendelijke groet,

Loek Ploeg
www.o-t-o.nl

Beste Loek,

Bedankt voor je snelle/uitgebreide reactie, ik heb je site
natuurlijk al aandachtig doorgelezen. En als ik het goed begrijp is het soms
voordeliger om de auto gewoon in te voeren dan met tegenbewijs?
Het is een mini one salt, de laatste nederlandse nieuwprijs is 20650 incl daarbij komen nog de airco 1300 en panoramadak 1300. km stand
is 103000.

De grofweg geschatte schade
airbagbestuurder,bijrijder,gordels,motorkap,front,aircokoeler,radiator,koplamp,knipperlicht, verstraler.

groeten Glenn

Al met al toch een fors schadebedrag. Helaas is het zoals ik al dacht. Via taxatie is hier geen voordeel te behalen. Bij aangifte via de tabel
ben je 950 euro aan BPM kwijt. Zou ik jouw Mini taxeren op stel 3000
euro (dagwaarde rond de 10.000 minus schade van 7000), dan loopt de te
betalen BPM terug naar circa 600 euro. De 350 euro voordeel ben je dan
meteen weer aan mij kwijt!

Kortom, gewoon repareren en bpm'en via de tabel.

Groeten,

Loek
Ik kan dus beginnen met ''slopen''

Terug naar “MINI-talk”