Ik denk dat ook meer overeenkomt met de gemiddelde ervaringen hier.
Na uitleveren zijn er wat probleempjes maar op de lange duur is men tevreden (op diegenen met het dieselgeluid na).
MINI laatste in kwaliteitsonderzoek
- griendar
- 4 op een rij!
Bericht
staat nu bij de dealer voor een nieuw vliegwiel.drukgroep en nog meer nog geen 30k gelopen
versnellingsbak
er zijn wel degelijk versnellingsbak problemen mijn JCWBerthil schreef:Het gaat om een onderzoek na 3 maanden na nieuw te hebben gekocht en gaat dus over de R56 en R55 (tweede generatie).Coen schreef:Dat klink niet bestIk kan het mij haast niet voorstellen als ik naar mijn eigen Mini kijk...
Jij hebt een eerste generatie. De bovenstaande opmerking gaat dus ook over jouw 1ste 3 maanden na nieuw aangekocht te hebben?
De MINI scoort wel goed v.w.b. tevredenheid over de aandrijflijn. Al zullen het daar sommige mensen ook niet mee eens zijn gezien het dieselgeluid. Ik snap ook niet hoe die motor dan een prijs kan winnen in de categorie t/m 1.6l.
Als je dus een nieuwe R55/R56 koopt is de kans groot dat je nog een paar keer naar de dealer moet. Dit onderzoek zegt dus verder niets over de kwaliteit na b.v. een jaar. Die kan natuurlijk goed zijn als de kleine oneffenheden na drie maanden gladgestreken zijn. Maar fraai is deze score natuurlijk niet.
staat nu bij de dealer voor een nieuw vliegwiel.drukgroep en nog meer nog geen 30k gelopen
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ben wel een beetje verbaasd en teleurgesteld. Het echt grootste probleem van de R56/R55/R57 is nu juist dat dieselgeluid en dat komt pas naar voren nadat de auto al ietjes gelopen heeft (en dus meer dan 90 dagen oud is).
Kunnen we ook meten hoeveel mankementen er na 6 maanden zijn geweest die NIET door de dealer zijn opgelost? Dat is een andere meetmethode maar ook van belang voor de klanttevredenheid en het "waar-voor-je-geld" gevoel.
Kunnen we ook meten hoeveel mankementen er na 6 maanden zijn geweest die NIET door de dealer zijn opgelost? Dat is een andere meetmethode maar ook van belang voor de klanttevredenheid en het "waar-voor-je-geld" gevoel.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors