Ik heb een facelift, dus denk dat die aanpassing met die rubberen dingetjes al is gedaan. In de zijklepjes zit al heel lang aan de ene kant de dpsm versterker en aan de andere kant de gevarendriehoek, schadekit en dat soort troep, en het geluid is er bij mijn weten pas een anderhalve maand, dus vind t een beetje gek.
Ik ga dalijk wel even naar buiten om te kijken als ik de achterklep open doe en dan in de deur ga sta springen of ik het geluid dan nog steeds heb. Want als het het slot is zou je het dan niet moeten horen true?
Zacht geluid, getik van achter, wat is het?
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hoeft niet...ik kon er aan de buitenkant door duwen etc niets aan ontdekken destijds. Het sysaltouwtje van Maarten verklaart eigenlijk een beetje de oorzaak. Er zit wanneer de klep in het slot zit een klein beetje speling hetgeen door slijtage kan zijn opgetreden. Zelfs dik invetten hielp bij mij niet. Ik meen me te herinneren dat het gemodificeerde slot meer plasticdelen had waardoor je ook niet het metaal op metaal geluid krijgt.jstuyts schreef:Ik heb een facelift, dus denk dat die aanpassing met die rubberen dingetjes al is gedaan. In de zijklepjes zit al heel lang aan de ene kant de dpsm versterker en aan de andere kant de gevarendriehoek, schadekit en dat soort troep, en het geluid is er bij mijn weten pas een anderhalve maand, dus vind t een beetje gek.
Ik ga dalijk wel even naar buiten om te kijken als ik de achterklep open doe en dan in de deur ga sta springen of ik het geluid dan nog steeds heb. Want als het het slot is zou je het dan niet moeten horen true?
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Heb vandaag eindelijk even lopen kloten met de achterklep en het slot, maar ik krijg onder geen enkele omstandigheid het geluid weg. Het lijkt me dat het iets met de ophang rubbers is of met de stabiliteitsstang of schokbrekers. Het met touwtjes gewerkt, de slothaak ingetaped enzo maar niks mocht baten.
Is er hier misschien iemand die misschien het geluid direct herkent en denkt te weten wat het is? Heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om weer langs de stealer te gaan...
Is er hier misschien iemand die misschien het geluid direct herkent en denkt te weten wat het is? Heb eerlijk gezegd niet heel veel zin om weer langs de stealer te gaan...
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Je kunt nog 1 ding proberen waardoor ik zeker wist dat het toch de achterklep was. Iemand laten rijden, achterin gaan zitten en de achterklep open laten (zelf half geopend vasthouden).
Tik weg, dan moet je het toch in die richting zoeken.
Tik niet weg dan wellicht toch naar onderzijde of ophanging.
Dealer zal nooit zoveel erin gaan steken om het uit te zoeken of het kost veel centjes.
Wanneer het onderkant is dan wellicht een uitlaat die tegen de beschermplaat of bumper komt, ophangrubber gescheurd, hangt ie spanningsvrij ?
Tik weg, dan moet je het toch in die richting zoeken.
Tik niet weg dan wellicht toch naar onderzijde of ophanging.
Dealer zal nooit zoveel erin gaan steken om het uit te zoeken of het kost veel centjes.
Wanneer het onderkant is dan wellicht een uitlaat die tegen de beschermplaat of bumper komt, ophangrubber gescheurd, hangt ie spanningsvrij ?
- martin1966
- Nieuwsgierig
Bericht
In de Mini van mijn vrouw heb ik ook zo'n vreemd tikkend/bonkend geluid gehad, en dat was na lang zoeken de bevestigings kogels waar de gasdempveren van de kofferklep over heen gedrukt zitten. Die bevestigings kogels waren ook wel een beetje verroest. Er was dus teveel ruimte tussen gekomen
Maar wat kan dat beetje ruimte een hoop gebonk geven. Heb daarna alles vervangen 2 gasdemper en 4 bevestigings kogels. einde geluid 

- jstuyts
- Mod virus alert!
Bericht
Heb vanmiddag hem uiteindelijk op de brug gehad met wat technische mensen en blijkt dat de stabilisatorstang veel te veel speling heeft. De rubbers zijn dus versleten want je kan hem zo erdoorheen bewegen en dat is niet goed. Dus ga maandag nieuwe rubbertjes bestellen bij de dealer, en zelf maar eens vervangen ipv de stealer, dan zou het rot rammeltje weg moeten zijn.
Mooi dus...
Mooi dus...
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je de rubbers vervangt kun je ze beter gelijk van powerflex nemen.jstuyts schreef:Heb vanmiddag hem uiteindelijk op de brug gehad met wat technische mensen en blijkt dat de stabilisatorstang veel te veel speling heeft. De rubbers zijn dus versleten want je kan hem zo erdoorheen bewegen en dat is niet goed. Dus ga maandag nieuwe rubbertjes bestellen bij de dealer, en zelf maar eens vervangen ipv de stealer, dan zou het rot rammeltje weg moeten zijn.
Mooi dus...
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors