Spppppooook Auto hulp gevraagd

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
RichardHorvath84
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 nov 2010, 23:09

Hallo mede mini rijders,

is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb over de vorderingen van mijn kreukel mini. Door de onverstelbare hoge kosten van een set computers heb ik maar uitgeweken naar een 2ehandse ECU.

nu was mijn vraag of er hier een ontzettende sympathieke kerel rondloopt die toevallig een carsoft systeem heeft die mijn ecu kan coderen aangezien mijn kreukel niet rijd, nog niet gekeurd is en dat ik een ontzettende ******hekel aan dealers heb.

ik ben best bereid om het te vergoeden, ik woon wel in het gemoedelijke zuiderstadje Maastricht. " boe alles neet laaaank is mer breeeeitt. krijg je van mij een lekker stuk "ECHTE" limburgse vlaai en een kop koffie
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!

04 nov 2010, 12:24

Ben bang dat dit moeilijk gaat worden en dat je toch naar de dealer moet. Ik ben zelf ook op zoek geweest naar iemand die bijvoorbeeld een bcu kon programmeren en niet gevonden.
Het is namelijk zo dat, als ik het goed heb, de computers zijn beveiligt met (pin)codes en deze worden alleen vanuit Duitsland (BMW/MINI) uit gegeven.

Daarnaast zal het rijden misschien wel lukken (weet niet hoe dat zit) maar om bijvoorbeeld de afstandbedieningen te laten werken moeten deze in de bcu gecodeerd (nummer) en gesynchroniseerd worden anders werken ze niet.
RichardHorvath84
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 nov 2010, 19:34

beste mensen ik heb vandaag mijn probleem opgelost.

mijn computers waren niet stuk, ze waren alleen niet gesyncroniseerd. ik heb een ediabas stekker met DIS gebruikt om mijn ECU met mijn EWS te syncroniseren.

in een EWS zit een code, diezelfde code zit in je ECU dus als dat matcht dan heb je alle actuators en sensoren op de computer unlocked. MAAR!!! zowel de ECU als de EWS maken gebruikt van Rollingcodes, een lijst met codes die stuk voor stuk opgeroepen word als de auto op contact gezet word. nu heb ik eens per ongeluk de auto op contact gezet toen ik de ECU eraf had. En jah je raad het al, de EWS was een code doorgesprongen en de ECU niet. dus de rolling codes van beide kwamen niet meer overeen. Die rollingcodes bepalen of de functies van de ontsteking en/of injectie word vrijgegeven.

Vandaar dat mijn injectie het niet deed. nadat ik de ECU en EWS3 gesyncroniseerd heb, heb ik ook de BCU opnieuw aangemeld en deze doet het nu ook naar behoren.

Kortom mijn kleine cooperke loopt eindelijk na 3-kwart jaar. en het hele probleem was 1x het contact aanzetten zonder ECU erin. lang leven de moderne techniek

ik heb er wel een mooie tool aan over gehouden waarmee ik dus wel kan lezen en programmeren. tevens ook functies vrijgeven zoals cruisecontrole. dus als iemand nog eens wat hulp nodig heeft. laat het maar horen

3 hoeratjes voor mijn mini,.... HOERA!! HOERA!! HOERA!!!!!! :D 8)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2010, 19:42

Gefeliciteerd! En nu genieten van je MINI :D:D
Michel ACS
4 op een rij!
4 op een rij!

11 jan 2011, 13:53

pm
RichardHorvath84
Leerling Mini lid