Aquaplaning of sporing?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1253
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:56

17 sep 2010, 09:52

Klinkt inderdaad als aquaplaning, maar ik heb het niet zo sterk ervaren als jij :? .
Ik zou het toch zoeken bij de banden. Ik heb de standaard dunlop 17" runflats op mijn R53 en
heb er relatief weinig last van etc. Ik verdenk toch die toyo's van slechte eigenschappen op nat wegdek.

Succes
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

20 sep 2010, 09:28

Thnx, binnenkort maar de winterwielen eronder schroeven, daar zitten ook RF Dunlops op, eens kijken of dat beter rijdt met de regen...

Zou het ook te maken kunnen hebben met dat de MINI verlaagd is, en het water niet snel genoeg kan afvoeren? omdat de wielkasten dichter bij de band staat? (lijkt me onwaarschijnlijk maargoed)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
JorisD
Be Mini
Be Mini
Locatie: Den Haag
Berichten: 608
Lid geworden op: 27 mei 2009, 00:58

20 sep 2010, 09:39

Lijkt mij weer heel waarschijnlijk, minder ruimte in de wielkasten dus ook minder ruimte om het water af te voeren, waardoor de banden sneller "vollopen" zeg maar..
Beamer
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Best
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2010, 12:36

21 sep 2010, 09:13

Ik denk ook dat het gaat om aquaplaning. Het trekken komt door het feit dat slechts een voorwiel aquaplaned. De wagen trekt dan naar de kant die nog wel tractie heeft.

Overigens zijn Toyo's hele leuke droog-weer-zomer-scheur-banden. Maar ik heb ze nog nooit goed uit een allround ADAC test zien komen.

my 2cents,

Beamer

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”