Stoelen in plaats van een bank?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Met omhoogstaande achterbank/stoelen heeft de Countryman tussen 350 en 440 liter bagageruimte (afhankelijk van of je de achterstoelen naar voor of achter verschuift).
Met neergeklapte achterbank/stoelen heeft de Countryman 1170 liter bagageruimte
Met omhoogstaande achterbank heeft de Clubman 230 liter bagageruimte
Met neergeklapte achterbank heeft de Clubman 930 liter bagageruimte
Met omhoogstaande achterbank heeft de R56 Hatchback 160 liter bagageruimte
Met neergeklapte achterbank heeft de R56 Hatchback 680 liter bagageruimte
Met neergeklapte achterbank/stoelen heeft de Countryman 1170 liter bagageruimte
Met omhoogstaande achterbank heeft de Clubman 230 liter bagageruimte
Met neergeklapte achterbank heeft de Clubman 930 liter bagageruimte
Met omhoogstaande achterbank heeft de R56 Hatchback 160 liter bagageruimte
Met neergeklapte achterbank heeft de R56 Hatchback 680 liter bagageruimte
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
in het MINI Countryman topic waar ik alle gegevens plaatst, heb ik er iets van verteld het staat op blz 25 laatste bericht
er staan bij de technische gegevens allleen de maten die ook gewoonlijk in de folder staan.
(dus niet specifiek van de achterbak alleen)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=374
en hier even de tekst herhaald zodat je niet naar het topic hoeft te gaan >>
MINI Countryman technische gegevens (afmetingen grafieken e.d. in PDF formaat 56 blz)
http://www.esnips.com/doc/6098d021-5f2b ... tryman_Eng
je kunt hem dan lezen (fullscreen) of printen
( ik heb hem op mijn eSnips site gezet omdat we PDF bestanden niet kunnen uploaden naar de NewMINI site)
en hier is de tekst in het engels
Characteristic features of the MINI Countryman include a raised seating position, more space and sliding rear seats.
One defining feature of the MINI Countryman is its raised seating position.
This enables comfortable entry into the car, optimises the driver’s overview of the road and provides a more intense driving experience along the lines of a Sports Activity Vehicle.
The standard individual seats in the rear can slide back or forwards separately through 130 millimetres (5"). The rear seat bench with three seats – available as a no-cost option – also shares this functionality, the bench sliding fore-and-aft in a 60:40 split.
A pram, for example, can be accommodated in the luggage area of the MINI Countryman without moving the seats from their standard position.
The rear seat backrests can be moved into a cargo position should extra transportation capacity be required, increasing the size of the luggage area from 350 to 450 litres (12.4 to 15.8 cu ft). Plus, the rear seat backrests can be folded down in part or in full to aid the flexible use of space in the rear.
To this end, the backrests of the three-seat rear bench allow a 40:20:40 split, increasing the potential capacity of the luggage area to a maximum 1,170 litres (41.3 cu ft). That creates enough space for two mountain bikes with detachable front wheels. Available as an option to supplement the standard roof rails is a rear carrier system, which can be prepared for fitting at the factory.
en nog een foto van de achterbak bij de losse stoelen met de 2 lage klepjes (werkt voor geen meter)
er staan bij de technische gegevens allleen de maten die ook gewoonlijk in de folder staan.
(dus niet specifiek van de achterbak alleen)
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=374
en hier even de tekst herhaald zodat je niet naar het topic hoeft te gaan >>
MINI Countryman technische gegevens (afmetingen grafieken e.d. in PDF formaat 56 blz)
http://www.esnips.com/doc/6098d021-5f2b ... tryman_Eng
je kunt hem dan lezen (fullscreen) of printen
( ik heb hem op mijn eSnips site gezet omdat we PDF bestanden niet kunnen uploaden naar de NewMINI site)
en hier is de tekst in het engels
Characteristic features of the MINI Countryman include a raised seating position, more space and sliding rear seats.
One defining feature of the MINI Countryman is its raised seating position.
This enables comfortable entry into the car, optimises the driver’s overview of the road and provides a more intense driving experience along the lines of a Sports Activity Vehicle.
The standard individual seats in the rear can slide back or forwards separately through 130 millimetres (5"). The rear seat bench with three seats – available as a no-cost option – also shares this functionality, the bench sliding fore-and-aft in a 60:40 split.
A pram, for example, can be accommodated in the luggage area of the MINI Countryman without moving the seats from their standard position.
The rear seat backrests can be moved into a cargo position should extra transportation capacity be required, increasing the size of the luggage area from 350 to 450 litres (12.4 to 15.8 cu ft). Plus, the rear seat backrests can be folded down in part or in full to aid the flexible use of space in the rear.
To this end, the backrests of the three-seat rear bench allow a 40:20:40 split, increasing the potential capacity of the luggage area to a maximum 1,170 litres (41.3 cu ft). That creates enough space for two mountain bikes with detachable front wheels. Available as an option to supplement the standard roof rails is a rear carrier system, which can be prepared for fitting at the factory.
en nog een foto van de achterbak bij de losse stoelen met de 2 lage klepjes (werkt voor geen meter)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Hoi kees
even twee centen van mijn kant...
Het is erg leuk om in 1 topic alle nieuwtjes in volgorde te lezen. De echte nieuwtjes zijn inmiddels wel geduid. Sowieso is er denk ik niemand die jou nog wat nieuws kan vertellen en heb je je "countryman-sporen" al verdiend op dit forum
Maar even iets terugvinden in dat ellenlange topic is niet meer mogelijk.
Precies daarom zou het een stuk handiger zijn om vanaf heden gewoon een separaat topic per onderwerp te plaatsen, in plaats van alles achter elkaar?
even twee centen van mijn kant...
Het is erg leuk om in 1 topic alle nieuwtjes in volgorde te lezen. De echte nieuwtjes zijn inmiddels wel geduid. Sowieso is er denk ik niemand die jou nog wat nieuws kan vertellen en heb je je "countryman-sporen" al verdiend op dit forum
Maar even iets terugvinden in dat ellenlange topic is niet meer mogelijk.
Precies daarom zou het een stuk handiger zijn om vanaf heden gewoon een separaat topic per onderwerp te plaatsen, in plaats van alles achter elkaar?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Als Kees en Annet de Countryman hebben kom ik eens langs kijken en zet de hond als referentiekader even achterin! Goed idee?
Zo vind ik dat de Countryman inmiddels ook een eigen sub-forum verdient en niet zoals nu een onderdeel is van de het Clubman sub-forum. De R55 heeft immers meer overeenkomsten met de R56 en R57 dan dat de R60 dat heeft...Marcel Always Open schreef:Precies daarom zou het een stuk handiger zijn om vanaf heden gewoon een separaat topic per onderwerp te plaatsen, in plaats van alles achter elkaar?
- ezzviah
- Nieuw Lid
- Locatie: Bingelrade
Bericht
Helemaal goed! Als je dan direct even de afmetingen van je hond erbij vermeld, kunnen we wel een inschatting maken van de afmeting van de kofferbakMini Poeper schreef:Als Kees en Annet de Countryman hebben kom ik eens langs kijken en zet de hond als referentiekader even achterin! Goed idee?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Anderhalf labrador
Heb haar net even opgemeten: schofthoogte 65cm en 37kg.
Ze is inderdaad een grote Rhodesian Ridgeback teef.
Achterin de Clubman gaat nèt -> als er geen extra laadvloer aanwezig is.
Heb haar net even opgemeten: schofthoogte 65cm en 37kg.
Ze is inderdaad een grote Rhodesian Ridgeback teef.
Achterin de Clubman gaat nèt -> als er geen extra laadvloer aanwezig is.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Mini Poeper moet jij eigenlijk niet gewoon zo'n metalen rek achter de achterbank? Hetzelfde ook voor mensen die altijd tientallen kilo's gereedschap/bagage oid achter hebben liggen.
Om de discussie terug te brengen naar wat Mini biedt, zij zouden zo'n oplossing eigenlijk ook moeten gaan leveren. In sommige landen is het toch verboden om grote honden los in de auto te hebben?
Om de discussie terug te brengen naar wat Mini biedt, zij zouden zo'n oplossing eigenlijk ook moeten gaan leveren. In sommige landen is het toch verboden om grote honden los in de auto te hebben?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Daar zeg schrijf je me wat. Ik wil dus zo'n rek hebben, maar zijn niet te vinden voor de Clubman.
Ga nu dus kijken om het zelf te fabriceren... zou MINI moeten leveren!
Ga nu dus kijken om het zelf te fabriceren... zou MINI moeten leveren!
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
Er is een optie bij de Countryman
413 Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank (voor alle uitvoeringen) € 209,- (in Dld € 170,-)
maar ik heb hem nog nergens gezien.
wel de bevestigingspunten in de auto links en rechts in de hemel (op de foto naast de hoofdsteunen)
Dit is een foto van het bagage- scheidingsnet van een BMW X5 (dus het zal ook zoiets wel zijn voor de MINI)
de 2 bovenste haken kan je iets naar elkaar induwen (inwendig veersysteem) zodat je ze in de 2 ogen kan bevestigen (zit dan wel vrij stevig vast)
Wij hadden in onze X3 ook zo'n net erbij
Maar een rek is natuurlijk veel beter en het zicht is naar achteren is ook veel beter
413 Scheidingsnet tussen bagageruimte en achterbank (voor alle uitvoeringen) € 209,- (in Dld € 170,-)
maar ik heb hem nog nergens gezien.
wel de bevestigingspunten in de auto links en rechts in de hemel (op de foto naast de hoofdsteunen)
Dit is een foto van het bagage- scheidingsnet van een BMW X5 (dus het zal ook zoiets wel zijn voor de MINI)
de 2 bovenste haken kan je iets naar elkaar induwen (inwendig veersysteem) zodat je ze in de 2 ogen kan bevestigen (zit dan wel vrij stevig vast)
Wij hadden in onze X3 ook zo'n net erbij
Maar een rek is natuurlijk veel beter en het zicht is naar achteren is ook veel beter
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Roman Gilgen GmbH
Ergo Tech
-klik-
Denk dat ik zoiets ga/laten maken, maar dan iets breder en dat hoofdsteunen laag kunnen.
Ergo Tech
-klik-
Denk dat ik zoiets ga/laten maken, maar dan iets breder en dat hoofdsteunen laag kunnen.
- pimmy
- Bijna verslaafd
- Locatie: Aalten
Bericht
Op een demonstratie filmpje vond ik wel een antwoord op de vlakke laadvloer. Dit is een plank die omhoog te klappen is zodat je niet in de kofferbak kijkt. Alleen is de laadvloer dan niet meer vlak. En die "flapjes" zitten niet op deze mini Wanneer wel blijft de vraag...
Hierbij het filmpje en de laadvloer vanaf 4:00
Hierbij het filmpje en de laadvloer vanaf 4:00
- mvanderree
- Leerling Mini lid
Bericht
Het blijft een moeilijk punt tussen de stoelen, misschien is de bank zowieso de beste oplossing..
Onze sponsors