Nou da's dus waar ik op wacht.
Op dit moment rijd ik een JCW uitvoering met 210 pk.
Erg leuk om in de buurt van Giethoorn dijkjes mee te gummen.
Echt motiverend om eens weer in de buidel te tasten zou voor mij zo'n 4WD versie zijn.
Ultiem genot zou ontstaan als men een dubbel laad principe zou toepassen zoals VW.
Compressor én Turbo!Wat mij betreft is ie dan pas helemaal af.
De afwezigheid van de sound van de compressor is wat mij betreft helaas het grootste minpunt van de R56.
JCW Performance
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Anders lepelen ze toch "gewoon" de 2.0 motor in die ook in de 1- en 3-serie ligt. Eventueel wordt de neus iets aangepast, is ook bij de M5 gedaan.
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En als het maar 200PK is is het ook de vraag hoeveel je er daar echt van haalt. Bij ons ging de Cooper S van 186PK (standaard face model) met een Works 210PK pakket maar naar 200PK op de testbank, wellicht dat daar onze luchtdruksensor al gaar was, die is namelijk stuk gegaan op dezelfde dag...
Maar ook MINIJCW kwam maar op 201PK uit met zijn Works.

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vermogen is dus echt maar 200pk,helaas
Hoe was het koppel eigenlijk, ook niet onbelangrijk?
Luchtdruksensor doet het of hij doet het niet, geen middenwegFastBunny schreef:En als het maar 200PK is is het ook de vraag hoeveel je er daar echt van haalt. Bij ons ging de Cooper S van 186PK (standaard face model) met een Works 210PK pakket maar naar 200PK op de testbank, wellicht dat daar onze luchtdruksensor al gaar was, die is namelijk stuk gegaan op dezelfde dag...

Vermogen is dus echt maar 200pk,helaas

Hoe was het koppel eigenlijk, ook niet onbelangrijk?
- Mischa
- Nieuwsgierig
Bericht
De dealer in Zwolle liet afgelopen zaterdag ook vallen dat het vermogen rond de 190 pk zou uitkomen, dus wat Number 19 zegt zou best wel eens kunnen kloppen. Zou ik overigens zwaar teleurstellend vinden
, want Peugeot komt vast en zeker met een 207 GTI met >200 pk, alleen al om de Renault Clio RS te kunnen overtreffen. Als "wij" dan met slechts 190 op de proppen komen vind ik dit een zwakke zet. Een Cooper S Works CSL (GP opvolger?) of iets in die richting zou daar dan wel weer overheen kunnen met 220 pk en blijft de stap van zo'n 30 a 40 pk naar het absolute topmodel behouden. Misschien heeft men wel commentaar gehad van de GP kopers dat de vermogensstap van een Works naar een GP in pk's zo laag was. Door het downtunen van de Works, hoeft men het motorblok voor het topmodel niet te voorzien van stevigere materialen, zodat de verdiensten op dat niche model ook gemaximaliseerd kunnen worden.
Wat ook meespeelt is dat een lager vermogen voor de Works prijstechnisch ook weer aantrekkelijker is voor een grotere groep mensen. De overname van het bedrijf van John Cooper moet tenslotte ook weer worden terugverdiend en dat haalt men alleen in grote aantallen. Alleen is het exclusieve karakter van de Works dan wel snel verdwenen. Probleem voor ons Nederlandse kopers is dat wanneer het Workspakket enkel af fabriek wordt gemonteerd, er ook weer BPM over wordt geheven. Het "prijsvoordeel" van een Workskit met een lager vermogen wordt zo weer tenietgedaan. Uitstapjes naar Timmermans of Jonker zullen bij af-fabriekmontage minder snel of niet meer mogelijk zijn.
Al met al denk ik dat het eerder een kwestie van marketing is (en dus een centenkwestie), dan een technisch verhaal. Gewoon afwachten.

Wat ook meespeelt is dat een lager vermogen voor de Works prijstechnisch ook weer aantrekkelijker is voor een grotere groep mensen. De overname van het bedrijf van John Cooper moet tenslotte ook weer worden terugverdiend en dat haalt men alleen in grote aantallen. Alleen is het exclusieve karakter van de Works dan wel snel verdwenen. Probleem voor ons Nederlandse kopers is dat wanneer het Workspakket enkel af fabriek wordt gemonteerd, er ook weer BPM over wordt geheven. Het "prijsvoordeel" van een Workskit met een lager vermogen wordt zo weer tenietgedaan. Uitstapjes naar Timmermans of Jonker zullen bij af-fabriekmontage minder snel of niet meer mogelijk zijn.
Al met al denk ik dat het eerder een kwestie van marketing is (en dus een centenkwestie), dan een technisch verhaal. Gewoon afwachten.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ga eerst maar eens in de normale MINI Cooper S (R56) rijden! Dan snap je pas precies waarom ze hem "maar" 190pk geven.
Iedereen kijkt altijd maar naar alleen de pk's. Terwijl een hoog koppel en het gewicht van de auto 10.000x belangrijker is.
Een MINI Cooper S Works met 190 pk, 280NM koppel en slechts 1100 kilo trekt een Golf GTi met 200 pk, 280NM koppel en 1300 kilo er (makkelijk) uit! Daarbovenop komt dan nog eens dat de turbo van de S vanaf ergens tussen 1400 en 1600 toeren al z'n maximum koppel beschikbaar heeft, de Golf GTi geeft bij 1800 toeren "pas" z'n maximum koppel.
Bovendien je kan nog zoveel pk meer hebben, als je het niet op het asfalt krijgt, heb je er helemaal niks aan.
Iedereen kijkt altijd maar naar alleen de pk's. Terwijl een hoog koppel en het gewicht van de auto 10.000x belangrijker is.
Een MINI Cooper S Works met 190 pk, 280NM koppel en slechts 1100 kilo trekt een Golf GTi met 200 pk, 280NM koppel en 1300 kilo er (makkelijk) uit! Daarbovenop komt dan nog eens dat de turbo van de S vanaf ergens tussen 1400 en 1600 toeren al z'n maximum koppel beschikbaar heeft, de Golf GTi geeft bij 1800 toeren "pas" z'n maximum koppel.
Bovendien je kan nog zoveel pk meer hebben, als je het niet op het asfalt krijgt, heb je er helemaal niks aan.

- Mischa
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik ben het met je eens dat de manier waarop het vermogen wordt afgegeven zeer belangrijk is, maar een feit blijft dat een MINI qua prijs-pk verhouding al niet in het voordeel is. De fabrikanten van de andere hot hatches staan natuurlijk ook niet stil qua ontwikkeling van hun ondersteltechniek en als je nieuwe kopers van andere merken wil trekken en je loopt qua prijs en vermogen fors uit de pas, dan zou je de deksel wel eens op de neus kunnen krijgen. Daarnaast ben ik het ook met je eens dat auto's ook steeds zwaarder worden en dat op dat gebied een hoop prestatiewinst gehaald kan worden. Ik denk echter niet dat ze zullen gaan snijden in de kilo's van de Cooper S, want het gebruik van lichte materialen zal de prijs weer doen toenemen. Volgens mij weegt de nieuwe R56 toch ook al weer > 1200 kg, net als de huidige. Of ben ik verkeerd geinformeerd? Dure lichte materialen zullen voorbehouden blijven aan een topmodel a la GP.
- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik leg mijn blikjes drinken zelfs op de grond voor een betere gewichtsverhouding :-)
als ik alleen om de PeeKaas zou gaan ging ik wel naar seat of ford...
Maar 190PK lijkt mij niet het maximale wat BMW gaat bieden....
zullen wel zien... ik blijf tot begin 2008 (garantie) zeker in mijn huidige bakkie rondscheuren....
zullen wel zien... ik blijf tot begin 2008 (garantie) zeker in mijn huidige bakkie rondscheuren....

- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op deze site kun je de R56 met Jcw bodykit zien in het blauw. Ik vind het er erg gelikt uit zien
:D
http://www.flickr.com/photos/67368613@N00/page2/

http://www.flickr.com/photos/67368613@N00/page2/
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar ga gewoon eens de R56 Cooper S rijden, dan weet je exact wat ik bedoel en waarom ik dit standpunt heb en waarom het "maar" 190 pk krijgt.
@kwiebje:
Mooi foto's!
Tuurlijk staan die niet stil, maar als er iemand wel motoren kan bouwen dat is het BMW, zo zijn ze tenslotte bekend geworden. BMW maakte motoren zonder Turbo waar de concurrentie wel een Turbo voor nodig had om er hetzelfde uit te kunnen halen als BMW. In samenwerking met de andere zwaar bekende auto en motorfabrikant is het denk ik qua motorisch gebied wel iets van de top-of-the-line is. Houd er rekening mee dat de motoren maar 1,6 zijn en niet 2,0 liter net als bij de andere hot hatches. De nieuwe R56 is net zo zwaar als de vorige en hangt onder de 1150 kilo. Daarom kunnen ze met een 1,6 liter T net zo ver komen als de concurrent met een 2,0 liter T. Dat vind ikMischa schreef:Ik ben het met je eens dat de manier waarop het vermogen wordt afgegeven zeer belangrijk is, maar een feit blijft dat een MINI qua prijs-pk verhouding al niet in het voordeel is. De fabrikanten van de andere hot hatches staan natuurlijk ook niet stil qua ontwikkeling van hun ondersteltechniek en als je nieuwe kopers van andere merken wil trekken en je loopt qua prijs en vermogen fors uit de pas, dan zou je de deksel wel eens op de neus kunnen krijgen. Daarnaast ben ik het ook met je eens dat auto's ook steeds zwaarder worden en dat op dat gebied een hoop prestatiewinst gehaald kan worden. Ik denk echter niet dat ze zullen gaan snijden in de kilo's van de Cooper S, want het gebruik van lichte materialen zal de prijs weer doen toenemen. Volgens mij weegt de nieuwe R56 toch ook al weer > 1200 kg, net als de huidige. Of ben ik verkeerd geinformeerd? Dure lichte materialen zullen voorbehouden blijven aan een topmodel a la GP.

Maar ga gewoon eens de R56 Cooper S rijden, dan weet je exact wat ik bedoel en waarom ik dit standpunt heb en waarom het "maar" 190 pk krijgt.

Ik durf er echt een bak geld op in te zetten dat MINI met nog een grotere motor komt voor het model waar de M-afdeling mee aan de slag gaat en een niet opgepompte versie van dezelfde motor waarschijnlijk ook voor de station versie van de MINI.Smini schreef:Ik leg mijn blikjes drinken zelfs op de grond voor een betere gewichtsverhouding :-)
@kwiebje:
Mooi foto's!

- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Het worden misschien minder pk's, maar dat zegt absoluut niet dat het erop achteruit gaat. Ik wacht het gewoon af.
@Kwiebje, dank je voor je mailtje. Mooie foto's maar er moeten wel 18"onder, maar ben echt uitgekeken op dat laser blue.
@Kwiebje, dank je voor je mailtje. Mooie foto's maar er moeten wel 18"onder, maar ben echt uitgekeken op dat laser blue.

R56 Still fun but easier to live with
- Mischa
- Nieuwsgierig
Bericht
'k Zeg ook niet dat we erop achteruit gaan qua prestaties, maar het zou op zijn minst opvallend zijn dat een nieuwe versie het met minder PK's moet doen. Ben iig benieuwd hoe de nieuwe standaard S rijdt tov de huidige.
Overigens weegt de nieuwe standaard Cooper S nog altijd 1205 kg; de cooper komt op 1140 kg. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat men gaat doen om op zijn minst dezelfde performance te realiseren met de nieuwe Works als met de oude versie. Zullen ze dan toch het gewicht reduceren?
Overigens weegt de nieuwe standaard Cooper S nog altijd 1205 kg; de cooper komt op 1140 kg. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat men gaat doen om op zijn minst dezelfde performance te realiseren met de nieuwe Works als met de oude versie. Zullen ze dan toch het gewicht reduceren?
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
De nieuwe JCW komt officieel met 195PK vandaag gehoord van Mini Den Haag en van een mede Newminiclub forum lid gehoord dat er een soort GP aan komt met ongeveer 240PK! Het 195PK works pakketje wordt gewoon een chippie en een andere uitlaat.. Heb trouwens vandaag gereden met de nieuwe Cooper-S.. rijdt goed maar daar is ook alles mee gezegd.. mist alle emotie die de huidige S wel heeft.. sorry jongens maar mij krijg je niet in deze nieuwe S misschien die nieuwe GP
en jullie moeten ECHT wachten op die SPER! Wat een wielspin
vooral door zijn koppel.. je rijd deze Mini ook veel meer op zijn koppel dan bij de huidige.. maar het motorgeluid is echt om te huilen..

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat sper heeft hij zeker nodig als je een beetje sportief rijd!! Je rijd ook op z'n koppel omdat de motor een koppelmotor is en niet als de vorige S een toerenmotor. Maar moet zeggen dat hij vrij lang door trekt en voor het gevoel weinig power verliest.
@Hans:
Ben benieuwd wanneer jij er een neemt, kan volgens mij niet lang duren!
Die emotie is er juist nog wel. Het is net zo leuk om erin te sturen als de vorige New MINI. De ervaring is anders omdat je dat zoemen van de compressor niet meer hebt, wat ik echt een tegenvaller vind! Zelfs zonder sportonderstel lag hij al enorm goed en strak op de weg. Straks met sportonderstel, LSD, DSCIII en JCW veerpootbrug moet dat volgens mij helemaaaaaaaal goed komen. Maar geef toe, hij voelt toch sneller dan de vorige, met name vanwege het koppel wat echt belachelijk vroeg vrij komtHans schreef:De nieuwe JCW komt officieel met 195PK vandaag gehoord van Mini Den Haag en van een mede Newminiclub forum lid gehoord dat er een soort GP aan komt met ongeveer 240PK! Het 195PK works pakketje wordt gewoon een chippie en een andere uitlaat.. Heb trouwens vandaag gereden met de nieuwe Cooper-S.. rijdt goed maar daar is ook alles mee gezegd.. mist alle emotie die de huidige S wel heeft.. sorry jongens maar mij krijg je niet in deze nieuwe S misschien die nieuwe GPen jullie moeten ECHT wachten op die SPER! Wat een wielspin
vooral door zijn koppel.. je rijd deze Mini ook veel meer op zijn koppel dan bij de huidige.. maar het motorgeluid is echt om te huilen..

@Hans:
Ben benieuwd wanneer jij er een neemt, kan volgens mij niet lang duren!

Onze sponsors