Dual chamber dump valve?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

31 aug 2012, 16:59

Ik heb trouwens mn handdoekje uit mn Recaro's weer op mn M3 leer..dat heeft dan weer wel nut :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Maichel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Dordrecht
Berichten: 615
Lid geworden op: 16 okt 2011, 15:06

31 aug 2012, 17:43

Ik zeg ook niet dat je hem niet kan plaatsen, hij heeft alleen niet een daadwerkelijke functie.
Nuttig: niet echt
leuk: jazeker.als je er van houdt

Blijft het een eigen keuze om hem wel of niet te monteren.
Het geluid is leuk had het ook op mn Cupra Turbo maar daar had de BOV ook echt een functie.

Och wat mis ik die auto.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

31 aug 2012, 20:00

Het gaat hier wel om de R53 met bov,niet afwijken..En ja hij heeft wel degelijk nut,VEEl nut.Waarom denk je dat veel mensen hun bpv dikwijls vervangen??

Omdat de oem voor geen bal werkt daarom...zoek het maar eens op..

Wait and see,deze MINI heeft trouwens al bewezen dat het werkt.Spijtig genoeg is't ie er niet meer maar wees gerust hij mist hem wel! En NIET om het geluidje van de BOV hoor..

Peace out and watch this space!
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

04 sep 2012, 23:49

Ik heb er een Detroit tuned inzitten, werkt prima.

Leg dat nut dan eens uit, nu weet ik nl. Nog niks :)
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 sep 2012, 00:34

Daveke schreef:Ik heb er een Detroit tuned inzitten, werkt prima.

Leg dat nut dan eens uit, nu weet ik nl. Nog niks :)
A quote by a legend
Now onto my other bugbear - The Bypass valve --- what a piece of shit!

If you disconnect the plastic part that attaches to the butterfly linkage the thing will still not close fully - this is despite the threaded adjuster being completely removed - WHY - because the butterfly is not a proper fit . I tried to feather the edges of the butterfly but this in fact made it worse when fully closed because the butterfly is not round !
So I'm looking at something else to go in its place - It may be a new butterfly being made or another device but I don't want to lose precious boost ------ If anyone has used something exotic I'd be interested to learn about it
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 sep 2012, 01:28

Second quote,to keep you all busy lol.

Oh btw,hierbij is 1,5 psi extra verkregen met fmic,waar dat je normaal rond 1,5 psi verliest...
-- The purple thing is a Greddy Blow Off Valve - the thing that goes phhhsssstt when a turbo car goes by you . I've just used the vent that blows off to recirculate back into the sc inlet pipe when off throttle as other wise AF mix will be wrong as the Map sensor has already accounted for the air - something like that anyhow . I hated the stock BPV with 100% hatred as it really is shit IMO so this shuts really tight and keeps boost up . For my needs I hope it works as I can sacrifice smoothness a bit It has an adjuster if it's too loose/tight
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

05 sep 2012, 01:46

Oh, die 1,5 psi kan ik op mijn blauwe wel missen, blijven er nog ongeveer 20 over :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

05 sep 2012, 13:09

Dus het heeft dus wel zin :P
Mzzz.. benieuwd wie de groupbuy start :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

05 sep 2012, 13:16

Dat wordt een behoorlijk custom jobje dan.. Je moet er zin in hebben denk ik ;)
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 sep 2012, 13:37

Daveke schreef:Oh, die 1,5 psi kan ik op mijn blauwe wel missen, blijven er nog ongeveer 20 over :)
Ik draai op M45 en dus minder psi,dus deze opstelling is voor mij een must Davy.

Ben ook niet meteen van plan om Sprintex te rijden.

Dus alle middelen om te koelen en hogere druk te krijgen zijn welkom.

T.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

05 sep 2012, 13:47

Custom job sorry jongens,het werkte toch allemaal niet lol...
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

10 sep 2012, 21:30

>)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

11 sep 2012, 00:02

Nou, ben benieuwd.. Morgen de update? :mrgreen:

Terug naar “MINI-talk”