Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Maar welke dan

27 jul 2013, 21:17

ajede schreef:Ach,buiten dat ik persoonlijk uitlijnen een must vindt na verlagen, zijn de meeste zaken die over het algemeen genoemd worden overbodig enamper tot niet merkbaar als je alleen op de openbare weg zit met je Mini.

Maar als autofreak geef je graag geld uit aan je hobby en de automotive industrie vaart er wel bij!

:D
Je hebt helemaal gelijk :D Alleen onnodig geld uitgeven is niet me hobby. Dus heb gekozen om de auto goed te laten uitlijnen. En het uitwegen achter wegen te laten. de achterstabi gaat er denk ik ook wel komen maar ga ik even wat navraag over doen. thanks for the feedback
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jul 2013, 09:58

Zo afspraak is gemaakt morgen bij Beek de auto even laten uitlijnen om 11:00 ben benieuwd
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 jul 2013, 10:17

Lekker duidelijke topic titel :wink:
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jul 2013, 10:29

Cannuccia schreef:Lekker duidelijke topic titel :wink:
Zo beter mevr.? :D
Afbeelding

Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Uitlijnen of uitwegen wel/niet stabistang?

29 jul 2013, 11:02

Ja, much! :)
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!

29 jul 2013, 21:06

ajede schreef:Ach,buiten dat ik persoonlijk uitlijnen een must vindt na verlagen, zijn de meeste zaken die over het algemeen genoemd worden overbodig enamper tot niet merkbaar als je alleen op de openbare weg zit met je Mini.

Maar als autofreak geef je graag geld uit aan je hobby en de automotive industrie vaart er wel bij!

:D
Ik heb een Whiteline achter stabi gemonteerd op mijn R55: ik vind t een enorm verschil, met name bij korte bochten zoals rotondes, maar zeker ook in langere (en dus op de openbare weg). Kan niet wachten om weer eens in Luxemburg te rijden :rijden (shakeit)
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jul 2013, 11:20

MartijnGizmo schreef:Als die schroefset op dezelfde hoogte is als origineel, dan niet... ;) Bij een MINI verandert aan de voorkant altijd de sporing als je de auto (flink) verlaagd. Aan de achterkant zowel sporing als wielvlucht.
Sja, dan stond het blijkbaar voor de verlaging bij mij al niet goed en na de verlaging wel. :roll: :mrgreen:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Uitlijnen of uitwegen wel/niet stabistang?

30 jul 2013, 12:45

Ik sta nu bij Beek en ik heb gekozen voor alleen uitwegen, en ik laat een dikkere whiteline stabistang monteren. Ben benieuwd naar het resultaat.
Afbeelding

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Uitlijnen en montage Whiteline stabi

30 jul 2013, 16:02

Ik heel blij met het resultaat van het uitlijnen en het nog iets naar beneden zetten. Eerst hebben ze de stabistang ingebouwd en toen de schroefset afgesteld en daarna uitgelijnd. ik weet niet precies hoeveel hij gezakt is maar van af de onderkant velg tot aan de onderkant van de wielboog is het precies 56 cm rond om. ik kan nu nog redelijk gemak over de drempels wel voorzichtig natuurlijk en alles is vrij dus niets loopt aan. Die lipjes die aan de voorbumper zitten zijn wel al aardig afgesleten maar da was te verwachten :D Maar wou ze niet meteen eraf halen. Ik heb niet zo heel veel verstand van dat rapport maar voor de mensen die het wel weten

Afbeelding

Het uitwegen

Afbeelding

en hij staat nu zo op zijn pootjes ik ben er blij mee :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Casper op 30 jul 2013, 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

wernerisabelle
Be Mini
Be Mini

Re: Eindresultaat Uitlijnen met stabi Whiteflex

30 jul 2013, 16:21

bedoel je niet uitlijnen?
want zo ziet het er nl wel uit ;)

hadden ze nog goede opmerkingen daar?
Gr Werner
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Eindresultaat Uitlijnen en montage stabi Whiteflex

30 jul 2013, 16:30

Lijkt mij idd ook uitlijnen... camber zou ik zelf liever andersom zien! ;)

(maar dan is er meer nodig dan alleen een schroefset bij een MINI)
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!

03 aug 2013, 14:10

MartijnGizmo schreef:Lijkt mij idd ook uitlijnen... camber zou ik zelf liever andersom zien! ;)

(maar dan is er meer nodig dan alleen een schroefset bij een MINI)
Op het rapport van Beek staat ook "uitlijn rapport", dan zal dat het wel zijn :mrgreen:

Overigens nu een week geleden een achter stabi laten monteren bij Beek. Ik ben steeds meer onder de indruk wat een verschil dit is :))

Afbeelding

En je ziet bij Beek heel veel mooi spul staan of langs komen rijden (BMW Z8 bijvoorbeeld). Mooi Lotus blokje gespot:
Afbeelding

Afbeelding
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!

03 aug 2013, 14:12

Gave coupe is het geworden trouwens, mijn complimenten.

Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”