**Versnellingsbak update ** 8)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jul 2007, 16:50

Coopah! schreef:
Knuckles schreef:
Coopah! schreef:maar het is wel normaal dat je als ie in je versnelling staat wat naar links en rechts kan bewegen. dat kan helemaal geen kwaad
Dat zal ongetwijfeld, maar voor mijn gevoel voelt het niet "solide" doordat deze speling erin zit.
Maar goed, staat nog steeds bij de garage (blijkbaar toch een revisie :? ) en misschien fixen ze die speling ook meteen. Heb nu een leen-Corsa mee van 2003 en dat ding schakelt echt 10x beter dan de mini... :cry:
dat kan best maar bij heel veel auto´s is het dat je de pook naar links en rechts kan bewegen en dan is er niks mis mee.
Dat snap ik ! Het is ook alleen een 'gevoel' :wink:

PS. Mini staat nog steeds bij de garage (al een week nu) te wachten op de zgh Baklagers....
Als ik mazzel heb krijgt de garage ze morgen binnen en dan kan ik me bakkie as maandag ophalen !! 8)
Al is je auto nog snel!! Tis geen MINI...
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jul 2007, 09:49

Zo ff een update:

De Mini staat ondertussen al twee weken in de garage, wachtend op de onderdelen voor de versnellingsbak (de baklagers). Het schijnt dat deze nog in productie zijn oid. :roll:

Anyway, ik had wat spullen nodig die nog in de auto lagen. Dus ik vanochtend naar de garage om de spullen op te halen.
Werkplaatschef vraagt me om met hem mee te gaan om zelf de spullen ff te pakken.

Ik loop de werkplaats in, kijk om me heen, en denk: ‘waar is mijn auto nou ??’ :oops:
Ik kijk waar de Chef stopt en Verdomd ! Is dat mijn auto ???? :shock:

Volgens mij mis ik wat onderdelen?? Nu ben ik niet zo heel technisch aangelegd, maar ik toch echt niet verwacht dit aan te treffen !!

Waar is die motor nou ??
Afbeelding

Afbeelding

Oh ! Daar is ie !! :mrgreen:

Afbeelding

En een deel v/d versnellingsbak…

Afbeelding

Als het meezit heb ik volgende week me eigen auto weer terug… :?
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

19 jul 2007, 09:59

Auwts!! :shock:

Suc6 hoop dat je snel weer kunt sturen.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jul 2007, 10:23

Potdikkeme... ik hoop dat de monteur een puzzeltalent heeft... :shock:

Niks voor mij. Zou net zo zijn als bij die grote Ikea kledingkast. Op 't einde een schroefje over ("zal wel een foutje van Ikea zijn") en vervolgens heb ik daar een half gammele kast staan. :P
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 jul 2007, 10:38

Nexus schreef:Potdikkeme... ik hoop dat de monteur een puzzeltalent heeft... :shock:

Niks voor mij. Zou net zo zijn als bij die grote Ikea kledingkast. Op 't einde een schroefje over ("zal wel een foutje van Ikea zijn") en vervolgens heb ik daar een half gammele kast staan. :P
Haha Thanks for the peptalk !! :wink:
Gelukkig rij ik nu in een overheerlijk trage 1.2 Corsa (75pk) als leenauto(tja 1 jaar-BOVAG bij Opel garage). Ik heb me hele rijstijl moeten aanpassen naar standje Ouwelul. Dat ding glijdt, piept, slipt, kraakt, hobbelt en zweeft over de weg. Rijdt 1 op 14 (dat dan weer wel) en ziet/ruikt van binnen als een groep herdershonden die een orgie hebben gehouden. Echt heel ranzig.. !!

Ben echt blij als ik de Mini weer terug heb. Dat is dan wel weer een plus punt: je gaat je eigen auto echt zo onwijs veel meer waarderen !! :D

Oh ja, iemand nog een spaghetti spruitje over ? De boel is er nu toch uit ghehehe (Geintje heb toch geen geld... :? )
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Versnellingsbak update !! :(

24 jul 2007, 16:42

zojuist weer de garage gesproken...
De Mini staat daar ondertussen 3 WEKEN !!! de baklagers die nodig waren zijn binnen :)) maar de borgring/afstandsbus wat tussen de lagers moet schijnt in backorder te staan bij de leverancier van BMW... :(

Ben net dus ff lichtelijk over de rooie :evil: gegaan dat dit echt niet kan en dat ik van plan was om met de auto op vakantie te gaan (ahum) en dat ik anders maar die leen Corsa kom inleveren voor een Astra ofzo. Want dat k*lere ding valt echt van ellende uit elkaar....

Leuke update hè ! :wink:
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 aug 2007, 18:18

Nou na 6 weken lang in een leen corsa en een Chevy Kalos (jaja !!) heb ik sinds afgelopen vrijdag me Mini weer trug :))

Blijkbaar was het nogal errug moeilijk om aan baklagers en afstandsbussen te komen in 'de vakantie' maar goed het is toch allemaal goed gekomen !! De bak is nu gereviseerd en wonderbaarlijk ben ik van alle kwaaltjes af !! :D

De bak gaat in 1 keer in zn achteruit. Gaat echt onwijs lekker in de versnelling. Het lijkt zelfs alsof de slagen ook korter zijn geworden :rijden

Al met al, ik ben dubbel blij ! Na 6 weken eindelijk me Mini trug en de operatie was nog succesvol ook !!

:dansen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 aug 2007, 19:11

Kan me voorstellen dat je erg blij bent, 6 weken is wel erg lang.
Maar mooi dat het weer gemaakt is.
pimp
One wheel wonder
One wheel wonder

15 aug 2007, 19:20

He Knuckles,
Gefeliciteerd man,ben erg blij voor je :D !!!
Heb voor mijn Mini 10 jaar in een 1970 Buick Electra gereden dus dat gehannes en gezeik met garages en onderdelen komt mij bekend voor......wordt je niet vrolijk van!! :cry:
MAAR gelukkig rij je weer helemaal nieuw,Top!!! :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 aug 2007, 21:38

gelukkig ken je weer lekker rondcruisen :D:D
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 aug 2007, 21:53

Mooi dat alles weer helemaal goed is. Zal wel weer flink genieten zijn na zes weken Corsa/Kalos :s.
Afbeelding
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 aug 2007, 23:37

Ivo schreef:Mooi dat alles weer helemaal goed is. Zal wel weer flink genieten zijn na zes weken Corsa/Kalos :s.
Oh ABSOLUUT !! Die Corsa had op zich wel een hoge fun factor want er zaten echt crappy banden onder dus dat ding gleed alle kanten op in de bochten en rotondes, maar was gewoon onwijs ranzig. En die Kalos was best wel rap t.o.v de Corsa alleen had het de vering van een echte amerikaan. Je wordt er gewoon bijna zeeziek van !!

Ik kan nu tenminste op de snelweg de bochten weer met 120 km/u pakken ipv van 80 :mrgreen:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”