Klimaat verandering ja , Co2 nee

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 apr 2007, 10:05

Mini Poeper schreef:
Hoorde je een aantal jaren geleden over zure regen; hoor je nu niks meer over. Wat is het volgende zwetsplan van de staat? :roll:
De klimaatverandering tegenhouden. Het is in de middeleeuwen nog veel heter geweest . daarna volgende een kleine ijstijd . En ja het zal nu waarnemelijk warmer worden op de grond.
Verder ben ik het met mderijcke eens dat een vulkaanuitbarstingen ,etc. ongelooflijk vervuilend is. Waterstof is het grootste broeikasgas ,ongeveer 95%. Co2 minder dan een procent .Maar de Zon is volgens mij alles bepalend voor de klimaatverandering .
Om nou zoveel geld , miljarden x 1000 , in klimaat veranderings onderzoek te stoppen is gewoon nuts .
Afbeelding
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 apr 2007, 11:06

Berthil schreef: Iedere keer als ik zo'n Prius zie rijden denk ik 'sukkel, jij bent er dik ingetrapt' :)
Inderdaad doet dat dus nul voor het milieu.
Haha ja, en dan hebben we nog niet eens over het uiterlijk van dat ding... :shock:

En idd, zoals Frankie ook al aangeeft doet zo'n Hybride auto niets voor het milieu gezien het zeer vervuilende productie process!

Maar goed laten we ook niet overdrijven dat autos helemaal niet slecht voor het milieu zijn, want er komt natuurlijk veel meer bij kijken als alleen CO2. Smog is daar een overduidelijke aanwijzing van! Het is gewoon zo dat het aandeel gering is vergeleken met wat wij allemaal worden wijs gemaakt door de media enzovoort...

Mijn mening blijft dat we wel moeten zorgen voor het milieu en onze gezondheid. Dit staat wat mij betreft helemaal los van het verhaal 'climaat verandering'.

Simpele dingen doen als spaarlampen installeren, en het licht uit doen in kamers waar je niet aanwezig bent enz.. Dit kunnen we allemaal doen toch? Zo kunnen we een toekomstige stroom tekort tegengaan.

@Jurgen: Heb je het filmpje eigenlijk wel bekeken? Daarin wordt namelijk verteld dat in het verre verleden, een hoog temperatuur samen ging met een heel laag CO2 gehalte. Veel van die andere argumenten over de golf stroming is naar mijn beste weten ook waar. Maar ik betwijfel ernstig dat ons aandeel wel zo groot is voor het climaat! Ik ben geen scientist en kan daarom niet zeggen hoe het wel of niet zit, maar het verhaal in deze film lijkt mij wel meer geloofwaardig dan wat Al Gore allemaal vertelt...

@Boudie: Goed verteld!

Terug naar “Kletshoek”