
Peter's PW R53...new ride..pag 336
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Ik maak vanaf nu ook gewoon een afspraak bij de Pa van Davey
de S is terug..nieuwe motorsteun en de complete koelventilator vervangen..ik kan weer de airco aan zonder het idee dat ik ga opstijgen
En dan na het klagen over DH, voor de goede orde wel complimenten aan Smudde...ze hebben de grillen van DH goed opgepakt, netjes (voor de 2e keer) een fax met toestemming verzonden...het kan dus wel

de S is terug..nieuwe motorsteun en de complete koelventilator vervangen..ik kan weer de airco aan zonder het idee dat ik ga opstijgen

En dan na het klagen over DH, voor de goede orde wel complimenten aan Smudde...ze hebben de grillen van DH goed opgepakt, netjes (voor de 2e keer) een fax met toestemming verzonden...het kan dus wel

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nice Peter, we bellen binnenkort wel even om e.e.a. af te spreken
Zouden wellicht meer mensen moeten doen, zo'n motorsteun vervangen is echt niet veel werk, die fan heb ik geen idee van maar dat kan volgens mij ook niet echt een hele dag in beslag nemen. Ik gok die steun op max een uurtje werkGreyCooperS schreef:Ik maak vanaf nu ook gewoon een afspraak bij de Pa van Davey![]()
Nice Peter, we bellen binnenkort wel even om e.e.a. af te spreken
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Steun vervangen was incl materiaal rond de 200,-. De Koelfan een dikke 350,-... alleen de fan unit zelf koste al 200,-
Totale factuur was tegen de 700,- aan
@Davey..ik heb het verloop stuk geregeld en op 5-9 gaat Pieter ff dat ding lassen...wil jij nog eens kijken inzake die controller? anders doet t straks niks
Totale factuur was tegen de 700,- aan

@Davey..ik heb het verloop stuk geregeld en op 5-9 gaat Pieter ff dat ding lassen...wil jij nog eens kijken inzake die controller? anders doet t straks niks

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Guys,
De Mini gaat voorlopig nog wel even blijven, en ik wil langzaam aan wat mods voor de "go" gaan zoeken en verzamelen...
Hoef niet de hoogste PK count van het forum te krijgen, maar wat meer pit (en met name koppel onderin) zou fijn zijn...
Ik heb sowieso nog een paar maanden garantie, dus het duurt nog wel even...maar dan kan ik alvast sparen en om me heen kijken..
Ik heb al op het lijstje staan:
GRS IC
Davey's (Door Sam) behandelde kop
BMC CDA Cold Air Intake
Newmann nokkenstok
15% / 17% pulley
Software aanpassen en weer terug plaatsten
Ik wil, binnen de mogelijkheden die je hebt als je gaat tunen, een veilige marge houden...
Dus:
- Is 15% aan te bevelen ipv 17%
- Is een oliekoeler echt noodzakelijk, of alleen als je circuit bv gaat rijden
- Welke andere aanpassingen zijn noodzakelijk / aan te bevelen?
De Mini gaat voorlopig nog wel even blijven, en ik wil langzaam aan wat mods voor de "go" gaan zoeken en verzamelen...
Hoef niet de hoogste PK count van het forum te krijgen, maar wat meer pit (en met name koppel onderin) zou fijn zijn...
Ik heb sowieso nog een paar maanden garantie, dus het duurt nog wel even...maar dan kan ik alvast sparen en om me heen kijken..
Ik heb al op het lijstje staan:
GRS IC
Davey's (Door Sam) behandelde kop
BMC CDA Cold Air Intake
Newmann nokkenstok
15% / 17% pulley
Software aanpassen en weer terug plaatsten
Ik wil, binnen de mogelijkheden die je hebt als je gaat tunen, een veilige marge houden...
Dus:
- Is 15% aan te bevelen ipv 17%
- Is een oliekoeler echt noodzakelijk, of alleen als je circuit bv gaat rijden
- Welke andere aanpassingen zijn noodzakelijk / aan te bevelen?
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
haha..ik barst van de metertjes inmiddels
Maar ik hoor ook wel eens verhalen dat de olie koeler bij regulier gebruik van de auto, niet veel toevoegt, en in de winter juist nadelig kan zijn..

Maar ik hoor ook wel eens verhalen dat de olie koeler bij regulier gebruik van de auto, niet veel toevoegt, en in de winter juist nadelig kan zijn..
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je veel op het circuit gaat rijden is een 15% beter, omdat de 17% naar verloop van tijd iets meer hitte meeneemt, wat te verwachten is. De compressor draait sneller, pompt dus meer lucht rond en haalt dus wel een hoger vermogen. ALs je niet dagelijks op het circuit rijdt ben je een heel eind met je lijstje
- De GRS is de beste Air2Air Intercooler
- De kop en de Newman zorgen voor een berg koppel onderin
- Koudere bougies (maar die zitten nog in die kop!)
- Met de mods die jij gepland hebt is een oliekoeler wel verstandig (complete kits uit Engeland halen!)
- M7 Thermostaatje, kost niet veel en zorgt wel dat de koeling eerder begint
- De GRS is de beste Air2Air Intercooler
- De kop en de Newman zorgen voor een berg koppel onderin
- Koudere bougies (maar die zitten nog in die kop!)
- Met de mods die jij gepland hebt is een oliekoeler wel verstandig (complete kits uit Engeland halen!)
- M7 Thermostaatje, kost niet veel en zorgt wel dat de koeling eerder begint
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Volgens mij mist er nog iets. Een Milltek catback (minste tegendruk) of heb je al een playmini? En een ander spruitstuk of in ieder geval een aangepast OEM spruitstuk. Anders hebben de pulley icm de aangepaste kop en newman nokkeas weinig zin.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Onze sponsors