Peter's PW R53...new ride..pag 336

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Tijntjuh
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Rotterdam
Berichten: 1465
Lid geworden op: 27 okt 2010, 20:03

12 aug 2011, 18:14

We hebben niet allemaal die luxe he :roll:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

12 aug 2011, 18:20

Ik maak vanaf nu ook gewoon een afspraak bij de Pa van Davey :lol:

de S is terug..nieuwe motorsteun en de complete koelventilator vervangen..ik kan weer de airco aan zonder het idee dat ik ga opstijgen :lol:

En dan na het klagen over DH, voor de goede orde wel complimenten aan Smudde...ze hebben de grillen van DH goed opgepakt, netjes (voor de 2e keer) een fax met toestemming verzonden...het kan dus wel :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

12 aug 2011, 18:25

Chill dat ie terug is!

Wat kost dat nou zo'n koelfan vervangen? inclusief materiaal.. heb het idee dat die van mij ook niet echt koud meer wordt. Gebruik dat ding al bijna nooit, maar toch.. :lol:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

12 aug 2011, 18:31

GreyCooperS schreef:Ik maak vanaf nu ook gewoon een afspraak bij de Pa van Davey :lol:
Zouden wellicht meer mensen moeten doen, zo'n motorsteun vervangen is echt niet veel werk, die fan heb ik geen idee van maar dat kan volgens mij ook niet echt een hele dag in beslag nemen. Ik gok die steun op max een uurtje werk

Nice Peter, we bellen binnenkort wel even om e.e.a. af te spreken
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

12 aug 2011, 18:55

Steun vervangen was incl materiaal rond de 200,-. De Koelfan een dikke 350,-... alleen de fan unit zelf koste al 200,-

Totale factuur was tegen de 700,- aan :shock:


@Davey..ik heb het verloop stuk geregeld en op 5-9 gaat Pieter ff dat ding lassen...wil jij nog eens kijken inzake die controller? anders doet t straks niks :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

12 aug 2011, 21:11

pff duur geintje :o
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

13 aug 2011, 10:14

Guys,

De Mini gaat voorlopig nog wel even blijven, en ik wil langzaam aan wat mods voor de "go" gaan zoeken en verzamelen...
Hoef niet de hoogste PK count van het forum te krijgen, maar wat meer pit (en met name koppel onderin) zou fijn zijn...

Ik heb sowieso nog een paar maanden garantie, dus het duurt nog wel even...maar dan kan ik alvast sparen en om me heen kijken..

Ik heb al op het lijstje staan:

GRS IC
Davey's (Door Sam) behandelde kop
BMC CDA Cold Air Intake
Newmann nokkenstok
15% / 17% pulley
Software aanpassen en weer terug plaatsten

Ik wil, binnen de mogelijkheden die je hebt als je gaat tunen, een veilige marge houden...

Dus:

- Is 15% aan te bevelen ipv 17%
- Is een oliekoeler echt noodzakelijk, of alleen als je circuit bv gaat rijden
- Welke andere aanpassingen zijn noodzakelijk / aan te bevelen?
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

13 aug 2011, 10:34

Lekker bezig :D
R53 MCS HB / Pepper White
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

13 aug 2011, 11:14

17% pulley
Oliekoeler! of ga de olietemperatuurmetertjes (waarvoor zijn die ook alweer zo belangrijk) de hele tijd in de gaten zitten houden? :wink:
GreyCooperS
Forum Junky
Locatie: Rijswijk
Berichten: 17047
Lid geworden op: 01 aug 2009, 00:25

13 aug 2011, 11:19

haha..ik barst van de metertjes inmiddels :lol:

Maar ik hoor ook wel eens verhalen dat de olie koeler bij regulier gebruik van de auto, niet veel toevoegt, en in de winter juist nadelig kan zijn..
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go


2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

13 aug 2011, 11:23

Als je veel op het circuit gaat rijden is een 15% beter, omdat de 17% naar verloop van tijd iets meer hitte meeneemt, wat te verwachten is. De compressor draait sneller, pompt dus meer lucht rond en haalt dus wel een hoger vermogen. ALs je niet dagelijks op het circuit rijdt ben je een heel eind met je lijstje
- De GRS is de beste Air2Air Intercooler
- De kop en de Newman zorgen voor een berg koppel onderin
- Koudere bougies (maar die zitten nog in die kop!)
- Met de mods die jij gepland hebt is een oliekoeler wel verstandig (complete kits uit Engeland halen!)
- M7 Thermostaatje, kost niet veel en zorgt wel dat de koeling eerder begint
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

13 aug 2011, 11:29

Wat zijn dan de grote verschillen tussen Newman, Schrick en Catcam nokkenassen?
R53 MCS HB / Pepper White
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

13 aug 2011, 11:31

Schrick is veel vermogen hoog in de toeren
Newman is veel koppel laag in de toeren
CatCam is meer koppel en vermogen in het middengebied
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

13 aug 2011, 11:33

Volgens mij mist er nog iets. Een Milltek catback (minste tegendruk) of heb je al een playmini? En een ander spruitstuk of in ieder geval een aangepast OEM spruitstuk. Anders hebben de pulley icm de aangepaste kop en newman nokkeas weinig zin.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

13 aug 2011, 11:39

Precat uit je bestaande spruitstuk halen is de beste prijs-kwaliteit-verhouding :)

Terug naar “Show your ride”