Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
volumex
Enthousiast
Enthousiast

24 feb 2012, 17:21

Ik heb me gemeld maar nog niets gehoord....
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2012, 23:45

Ik heb het even helemaal gehad met MINI.

Wat is er gebeurt ?

Ratel is bij mij 3 weken geleden weer terug gekomen. :'( :evil: :shock :klap

enkele feiten:
R55 is van 02-2008
2009: distributiespanner vervangen
2010: Gehele distributie vervangen

2 jaar lang en 30.000 km ratel weggeweest.

Eind januari (in de koude periode nog) heeft de Mini APK keuring en een inspectie II (grote beurt) gehad.
Bij de dealer wordt er 5 W 30 olie in gegooid. (ik reed intussen op 0 W 40).

De eerste de beste dag na de beurt (temperatuur 3 graden) ratelt en rammelt de Clubman er weer lustig op los :evil:
sindsdien, als de temp. onder de 7 graden is, al enkele keren (niet elke keer ) een ratelend geluid.

Contact met de dealer gehad, die hebben mij verzocht de auto maar een keer neer te zetten zodat zij het s'ochtends zelf kunnen constateren.
Vraag van mijn kant, en als het zo is wat dan ?
Antwoord: waarschijnlijk weer repareren c.q. vervangen van de distributie.
Mijn vraag op wiens kosten dan ?
Antwoord: Op die van U, want de garantie en de garantie op de eerdere reparatie is intussen voorbij.

Intussen is het niet meer echt koud s'ochtends en dus ook geen ratel meer en wacht ik even de uitkomsten van het topic van Tros Radar af en zal ik mijn Rechtsbijstandverzekering een keer raadplegen.
(heb trouwens vrijdagavond Jan nog even mijn situatie uitgelegd als info voor het interview bij Tros Radar)

grtz
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 09:06

Dat is wel weer echt zuur :| :|

En dan dit vind ik helemaal belachelijk :s
Cooperdriver schreef:Antwoord: waarschijnlijk weer repareren c.q. vervangen van de distributie.
Mijn vraag op wiens kosten dan ?
Antwoord: Op die van U, want de garantie en de garantie op de eerdere reparatie is intussen voorbij.
Mijn R55 S is van 01-2008. Bij aflevering in mei 2011 is door de Duitse dealer preventief! de complete distributie vervangen. Er staat op de uitdraai van de afleverbeurt letterlijk bij dat de kosten daarvan door BMW worden overgenomen en het de dealer dus ook niks kost....En hier in Nederland lopen ze maar te mekkeren.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 feb 2012, 09:20

@Adriaan: het interview ging over de ervaringen die ik heb gehad en dat het bij mij is opgelost. Wel heb ik aangegeven dat de rol van de importeur, uitermate teleustellend is geweest en zij eerder openheid van zaken moeten geven (terugroepactie).

Ik zou trouwens niet akkoord gaan met het feit dat jij de reparatie moet betalen. Is er niet zoiets als garantie op de reparatie. dat na zo'n korte tijd de distributie weer vervangen zou moeten worden, kan niet komen door normale slijtage, zodoende zou het jou niets moeten kosten.

Desalniettemin heel vervelend dat het bij jou weer is teruggekomen.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 10:21

schitterend om te zien dat je word afgescheept met 'garantie is verlopen'.. er is altijd nog zoiets als non-conformiteit.. weten dealers heus wel maar helaas de consument vaak niet. Daarom is het bijkopen van garantie ook aardig nutteloos. Omkering bewijslast, ff kort door de bocht.

Als het inderdaad de aloude 'dieselratel' is heb je mijns inziens een zeer sterk zaakje, d.w.z. recht op kosteloos herstel. Poot stijf houden!
geertm1969
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 feb 2012, 17:30

Toch jammer. Zeer veel geld voor een pruts wagen.

Ja idd als je zo een bedragen moet betalen dan verwacht je ook kwaliteit.

Trouwens de prijs die je moet neertellen om de distributie te vervangen is ook niet van de poes :mrgreen:
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 22:11

Voor de goede orde, de vervangingen in 2009 en 2010 zijn geheel gratis (onder garantie) gedaan.
Ik heb toen alle medewerking van de dealer gehad en er werd werkelijk nergens moeilijk over gedaan wat betreft kosten en service.
Er is toen ook keurig uitgelegd waarvoor de eerste keer alleen de spanner en later de gehele distributie kosteloos is vervangen.
(heeft te maken met de hoeveelheid ruimte op de distributie, heb ik al eerder gepost)

Zoals ik al zeg in de laatste alinea ga ik mijn rechtsbijstand verzekering raadplegen cq inschakelen, even in afwachting van de reactie op de uitzending van Tros Radar.

Het lastige probleem nu is dat het niet meer koud genoeg is buiten om te bewijzen dat de ratel weer terug is. :?
Denk dat ik ze per e-mail in ieder geval wel de melding doe.
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 feb 2012, 14:51

Adriaan dat is mooi K.. voor je Adriaan. maar ik hoop dat Mini nederland nu eens gaat knielen..
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2012, 20:02

Da's zeker zwaar K&%#@

Ook wel raar dat ie opnieuw begint nadat je een grote beurt hebt laten uitvoeren. Veel sterkte met al dit gedoe.
volumex
Enthousiast
Enthousiast

05 mar 2012, 21:20

Het is en blijft natuurlijk te achterlijk voor woorden dat de distributie van een auto - al helemaal één uit het premium segment - binnen enige tienduizenden kilometers aan vervanging toe is. Ik zou me als fabrikant doodschamen voor zo'n wanprestatie. Als het nu gebeurt met dik een ton op de teller zou het (eventueel) nog een ander verhaal zijn. Dat ik met die mening niet alleen sta blijkt wel uit de oordelen van de deskundologen die tijdens het item in TROS RADAR aan het woord kwamen. Het had een merk als BMW/MINI gesierd als ze hiermee wat pro-actiever waren omgegaan.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 mar 2012, 15:12

Het lastige probleem nu is dat het niet meer koud genoeg is buiten om te bewijzen dat de ratel weer terug is

Toen wij het probleem hadden maakte het niet uit wat voor weertype het was. Was bijna elke keer raak. Hopelijk wordt het goed opgelost en pijnloos opgelost.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

14 mar 2012, 15:20

Had deze week iemand van bmw nederland aan de telefoon en die zei tegen mij dat die een aantal seconden mag ratelen en dat het bij de aard van het beestje hoort :s en dat ik ook geen spoken moet najagen
Ik dacht van de week ook ff ketting te horen :? ( hoop dat ik het mis heb ) kan toch niet zijn dat je elk jaar een nieuwe spanner nodig hebt .. :roll:
Of ketting is te lang maar dan zou je het continue moeten horen toch :?
volumex
Enthousiast
Enthousiast

14 mar 2012, 19:09

Een paar seconden ja, maar hoe lang duurt het ratelen werkelijk? Indien langer dan een paar seconden is er toch echt iets loos...
speedy
NMC Legend
NMC Legend

14 mar 2012, 19:11

Als het langer is dan is het zowieso niet goed ....
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 mar 2012, 20:56

Cooperdriver schreef:Ik heb het even helemaal gehad met MINI.

Bij de dealer wordt er 5 W 30 olie in gegooid. (ik reed intussen op 0 W 40).

grtz

Waarom gooi je er niet weer 0W-40 in ? Het probleem is alleen als de olie koud is. De (te_ dikke) 5W olie kan de eerste seconden / minuten de kettingspanner niet voldoende op druk krijgen, waardoor je de ketting hoort rammelen.

Als je de ratel alleen hebt met kou onder de 7 graden C, dan heb je nog geen versleten spanner of ketting.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”