Berthil, de Blauwe (Azzurra)
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Dat is netjes B. zo weet je tenminste wat er allemaal gebeurt onder de kap.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
die stoelen moeten echt super zijn in de bochten, gewoon blijven zitten terwijl je maag van links naar rechts word geslingerd in je lichaam
zo moet het, en dit gaat nog leukere filmpjes geven met de meetertjes erbij 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Even een kleine update van de werkzaamheden die tijdens de vakantie zijn uitgevoerd. Eind deze week is hij klaar.
Het vliegwiel bleek behoorlijk verbrand door de slippende Sachs koppeling.

Gelukkig kan deze hergebruikt worden nadat er 0,2 mm afgedraaid is anders had ik een maand op een nieuw licht vliegwiel moeten wachten.

De nieuwe riemspanner met powerflex bussen voor de demper zit er ook in.
De vorige demper wat kapot gegaan en dan moet de hele spanner vervangen worden.
Als het goed is blijft het nu langer heel.

Dan de aluminium radiator. Alle punten om de ventilator goed te bevestigen zitten al op de radiator.

Hier gemonteerd met de nieuwe Samco koelwaterslangen.
De airco radiator is weg (en blijft weg) want alles wat met de airco te maken heeft is er uitgehaald.

De R56 Superspint uitlaat is ook passend gemaakt en hangt er ook onder.
Nu nog zonder tussendemper en dat maakt zoals verwacht wel erg veel herrie.
Foto's daarvan volgens als ook de Challenge diffusor gemonteerd is.
Verder heb ik vernomen dat iemand met een originele Challenge Mini de Nürburgring niet op mocht omdat aluminium spoilers verboden zijn i.v.m. verwondingsgevaar voor motorrijders. Carbon of fiberglas is geen probleem. Dat is dus lekker nu ik net een originele Challenge spoiler heb gekocht. Misschien andere eindstukken er op zetten al ga ik de spoiler pas monteren als ik een fiberglas of carbon achterklep heb omdat er flinke gaten geboord moeten worden.
Het vliegwiel bleek behoorlijk verbrand door de slippende Sachs koppeling.

Gelukkig kan deze hergebruikt worden nadat er 0,2 mm afgedraaid is anders had ik een maand op een nieuw licht vliegwiel moeten wachten.

De nieuwe riemspanner met powerflex bussen voor de demper zit er ook in.
De vorige demper wat kapot gegaan en dan moet de hele spanner vervangen worden.
Als het goed is blijft het nu langer heel.

Dan de aluminium radiator. Alle punten om de ventilator goed te bevestigen zitten al op de radiator.

Hier gemonteerd met de nieuwe Samco koelwaterslangen.
De airco radiator is weg (en blijft weg) want alles wat met de airco te maken heeft is er uitgehaald.

De R56 Superspint uitlaat is ook passend gemaakt en hangt er ook onder.
Nu nog zonder tussendemper en dat maakt zoals verwacht wel erg veel herrie.
Foto's daarvan volgens als ook de Challenge diffusor gemonteerd is.
Verder heb ik vernomen dat iemand met een originele Challenge Mini de Nürburgring niet op mocht omdat aluminium spoilers verboden zijn i.v.m. verwondingsgevaar voor motorrijders. Carbon of fiberglas is geen probleem. Dat is dus lekker nu ik net een originele Challenge spoiler heb gekocht. Misschien andere eindstukken er op zetten al ga ik de spoiler pas monteren als ik een fiberglas of carbon achterklep heb omdat er flinke gaten geboord moeten worden.
- Bsim67
- Be Mini
Bericht
Wat een werk! Ziet er allemaal wel ff goed uit! Mocht je nou de Ring niet opmogen, geef je je toch gewoon op bij de MINI Challenge zelf??
ff de betweter uithangen, ze hebben je vliegwiel eerst afgedraaid en toen nageslepen aan de foto te zien.... Waar heb je die trouwens vandaan? Rijdt dat fijn bij normaal gbruik?
Keep up the good work!! New nickname: Blue Thunder???

ff de betweter uithangen, ze hebben je vliegwiel eerst afgedraaid en toen nageslepen aan de foto te zien.... Waar heb je die trouwens vandaan? Rijdt dat fijn bij normaal gbruik?
Keep up the good work!! New nickname: Blue Thunder???
Compressed air is GREAT!!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het vliegwiel komt van M7 al zie ik dat ze die nu niet meer op hun website hebben staan. Ik ken er ook een aantal die zonder problemen rondrijden met een Fidenza vliegwiel.
Bij gasindrukken hangt de motor duidelijk veel beter aan het gas met een lichter vliegwiel. Directe respons en makkelijker klimmen in toeren. Verder is bij terugschakelen de motor sneller op toeren bij koppeling opkomen. Bij optrekken is een beetje te merken dat het vliegwiel iets minder massa heeft maar het is echt niet zo dat je met meer toeren op moet trekken om te voorkomen dat de motor afslaat.
Wel had ik bij stationair lopen soms een rammelende koppeling wat na koppeling indrukken weg was. Ik hoop dat dat met de nieuwe standaard koppeling verleden tijd is al kan het geen kwaad.
Bij gasindrukken hangt de motor duidelijk veel beter aan het gas met een lichter vliegwiel. Directe respons en makkelijker klimmen in toeren. Verder is bij terugschakelen de motor sneller op toeren bij koppeling opkomen. Bij optrekken is een beetje te merken dat het vliegwiel iets minder massa heeft maar het is echt niet zo dat je met meer toeren op moet trekken om te voorkomen dat de motor afslaat.
Wel had ik bij stationair lopen soms een rammelende koppeling wat na koppeling indrukken weg was. Ik hoop dat dat met de nieuwe standaard koppeling verleden tijd is al kan het geen kwaad.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors