Maichel and his Mini.....Officieel total loss....
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Al die termen van koplampen, snap er niks meer van.
Plaatjes wellicht want die termen zeggen me echt niets.
Op zich zijn de originele koplampen ook niet lelijk, want de knipperlichten gaan waarschijnlijk op de plaats van de mistlampen.
De chrome rand wordt toch nog zwart, al is een zwart binnenwerk ook wel mooi.
Op zich zijn de originele koplampen ook niet lelijk, want de knipperlichten gaan waarschijnlijk op de plaats van de mistlampen.
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Vandaag de bumper opgehaald bij de spuiter en de aanbouwdelen weer geplaatst.
Ik ben er blij mee de zwarte onderlip heeft wel schade, maar ik wil eerst kijken of ik hem raak nu.
Dan heeft het weinig nut om er een andere op te zetten.

valt me wel op dat hier niet van die "spatlapjes" op zitten zoals op mijn bumper, meevaller want die raakte ik toch overal
Nu nog even een how to o.i.d zoeken hoe de bumper vastzit.
Ik denk dat ik de stads en knipperlicht unit gewoon naar beneden verplaats ben ik snel(ler) klaar.
Mistlichten gebruik ik toch nooit dus dan is dit een snelle en makkelijke oplossing.
Misschien een ander setje zoeken en meteen het glas glad maken.
De grille ligt inmiddels in de primer dus deze is ook bijna klaar
Echt zo blij dat ik hem optisch af vondt bij aanschaf.
Ik ben er blij mee de zwarte onderlip heeft wel schade, maar ik wil eerst kijken of ik hem raak nu.
Dan heeft het weinig nut om er een andere op te zetten.

valt me wel op dat hier niet van die "spatlapjes" op zitten zoals op mijn bumper, meevaller want die raakte ik toch overal

Nu nog even een how to o.i.d zoeken hoe de bumper vastzit.
Ik denk dat ik de stads en knipperlicht unit gewoon naar beneden verplaats ben ik snel(ler) klaar.
Mistlichten gebruik ik toch nooit dus dan is dit een snelle en makkelijke oplossing.
Misschien een ander setje zoeken en meteen het glas glad maken.
De grille ligt inmiddels in de primer dus deze is ook bijna klaar

Echt zo blij dat ik hem optisch af vondt bij aanschaf.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben benieuwd hoe het op de auto gaat staan!
Bij een Cooper S is die normaal over de hele breedte, zit er hier zo te zien niet onder...Maichel schreef: valt me wel op dat hier niet van die "spatlapjes" op zitten zoals op mijn bumper, meevaller want die raakte ik toch overal
- Rob Clubman
- NMC Staff
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht

Facelift-halogeen:

Facelift-xenon:

En dan heb je nog allerlei aftermarket met angel eyes, driving-lights, etc.
En met Joey-mod...
Pre-facelift (schijnt nogal lastig te zijn om open te maken):

Facelift halogeen:

Facelift xenon:
Pre-facelift (die je nu hebt), xenon en halogeen zijn vrijwel gelijk:Maichel schreef:Al die termen van koplampen, snap er niks meer van.

Facelift-halogeen:

Facelift-xenon:

En dan heb je nog allerlei aftermarket met angel eyes, driving-lights, etc.
En met Joey-mod...
Pre-facelift (schijnt nogal lastig te zijn om open te maken):

Facelift halogeen:

Facelift xenon:
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Maichel
- Be Mini
Bericht
Wil eigenlijk ook handgrepen hebben.
Ben voor beiden op zoek maar een uitvoering zonder chroom ivm betere hechting v/d verf.
Kun je het slot van de handgrepen trouwens overzetten, mijn CV werkt namelijk niet en 200 euro voor een sleutel vindt ik echt absurd duur.
Nee nog niet maar heb ook nog niet echt gezocht.Daveke schreef:Heb je al een koffergreep gevonden?
Ben voor beiden op zoek maar een uitvoering zonder chroom ivm betere hechting v/d verf.
Kun je het slot van de handgrepen trouwens overzetten, mijn CV werkt namelijk niet en 200 euro voor een sleutel vindt ik echt absurd duur.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gewoon van die covers kopen en laten spuiten, hoef je ook niet de hele deur te demonteren. De grepen zelf zijn er alleen in chroom.Maichel schreef:Nee nog niet maar heb ook nog niet echt gezocht.Daveke schreef:Heb je al een koffergreep gevonden?

- Maichel
- Be Mini
Bericht
Martijn goeie tip niet aan gedacht.
Vandaag was het lekker weer dus de bumper zit erop.
Dit ging niet heel simpel want de onderplaat van de originele bumper is langer.
De plaat van de S bumper is korter dus deze zit nu vast met 3 metalen strips op de originele bevestiging van de auto en de gaten van de bumper.
Ook is de behuizing van de S grille in de binnenzijde van de bumper dieper als op de originele, deze heb ik dus weg moeten halen met de dremel.
Na deze aanpassingen de knipperlichten verplaatst naar de locatie van de mistlampen.
De lampen zijn ook van plaats gewisseld dus links zit nu rechts en andersom.
En ook nog onderste boven gemonteerd...snappen we het nog
Onder de enkele bevestigingsstrip zit nu een bus die de ruimte opvult.
Er is gebruik gemaakt van een origineel bevestigingspunt, enkel zit er een lange bout door met aan de onderzijde een ring met moertje.
De dubbele beugel van de lichtunit is deels verwijderd en dit is bevestigd dmv uitlaat veertjes aan de inkepingen waar de zwarte sierlijsten in zitten.
de stadslichten zijn wel vervallen, maar dat is niet heel boeiend.
Genoeg tekst hier de foto's
Wat een kale boel zo zonder bumper.

Maar na een paar uurtjes knutselen en aanpassen is dit het resultaat

En de richtingaanwijzers (lastig telkens waren ze uit ipv aan)

Nummerplaat zit achter de ruit want die gaat er echt niet op.
heel misschien een amerikaanse plaat in de hoek van de grille, maar daar moet ik eerst een mal van maken om te kijken of me dat bevalt.
Ik ben er blij mee maakt het front optisch een stuk breder.
Ook de kleur van de bumper is spot on, en dat verwacht je niet als je die kleuren smurrie in de mengbeker ziet.
Gaan een hoop kleurtjes in om deze lak te maken.
Vandaag was het lekker weer dus de bumper zit erop.
Dit ging niet heel simpel want de onderplaat van de originele bumper is langer.
De plaat van de S bumper is korter dus deze zit nu vast met 3 metalen strips op de originele bevestiging van de auto en de gaten van de bumper.
Ook is de behuizing van de S grille in de binnenzijde van de bumper dieper als op de originele, deze heb ik dus weg moeten halen met de dremel.
Na deze aanpassingen de knipperlichten verplaatst naar de locatie van de mistlampen.
De lampen zijn ook van plaats gewisseld dus links zit nu rechts en andersom.
En ook nog onderste boven gemonteerd...snappen we het nog

Onder de enkele bevestigingsstrip zit nu een bus die de ruimte opvult.
Er is gebruik gemaakt van een origineel bevestigingspunt, enkel zit er een lange bout door met aan de onderzijde een ring met moertje.
De dubbele beugel van de lichtunit is deels verwijderd en dit is bevestigd dmv uitlaat veertjes aan de inkepingen waar de zwarte sierlijsten in zitten.
de stadslichten zijn wel vervallen, maar dat is niet heel boeiend.
Genoeg tekst hier de foto's
Wat een kale boel zo zonder bumper.

Maar na een paar uurtjes knutselen en aanpassen is dit het resultaat

En de richtingaanwijzers (lastig telkens waren ze uit ipv aan)

Nummerplaat zit achter de ruit want die gaat er echt niet op.
heel misschien een amerikaanse plaat in de hoek van de grille, maar daar moet ik eerst een mal van maken om te kijken of me dat bevalt.
Ik ben er blij mee maakt het front optisch een stuk breder.
Ook de kleur van de bumper is spot on, en dat verwacht je niet als je die kleuren smurrie in de mengbeker ziet.
Gaan een hoop kleurtjes in om deze lak te maken.
Onze sponsors