R52 Cooper S vs JCW
- Erwinner
- Be Mini
Bericht
En sommige Works staan ondertussen niet meer op de af-fabriek veren/onderstel dus liggen indertussen nog wat lager. Ik woon hier nu tijdelijk in een huurhuis in afwachting op mijn bouwproject en dus moet de JCW dagelijks een keer of 5 over een stuk of 8 niet mis te verstane drempels. De fabrieksstandaard R56s die we laatst eens een uurtje mee hadden vond dat al niet fijn dus ben benieuwd hoe een verlaagde R52 zich dan houdt. Mijn Alfa spider stond op Eibach en 18" en moest er bijna overheen kruipen...stefan740 schreef:Een works staat normaal gesproken op hetzelfde onderstel als een S. Naast de works motorkit met uitlaat heb je ook nog een works onderstel (1cm lager), works remmen (276 naar 294mm remschijven), works stoelen en works interieurdelen je nog apart erbij kon bestellen.
Om even om op 'echte stuiterbak' te reageren, als je het zo bedoeld had tenminste haha.

One life, live it!
- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Zoals Peter al zei, als je er toch al aan gewend bent
Ik woon in Utrecht, dus drempel city en heb Koni coilies eronder zitten, dus lager als standaard. Gewoon lekker rustig aan nemen. En de nog hogere neem ik gewoon schuin.Erwinner schreef: En sommige Works staan ondertussen niet meer op de af-fabriek veren/onderstel dus liggen indertussen nog wat lager. Ik woon hier nu tijdelijk in een huurhuis in afwachting op mijn bouwproject en dus moet de JCW dagelijks een keer of 5 over een stuk of 8 niet mis te verstane drempels. De fabrieksstandaard R56s die we laatst eens een uurtje mee hadden vond dat al niet fijn dus ben benieuwd hoe een verlaagde R52 zich dan houdt. Mijn Alfa spider stond op Eibach en 18" en moest er bijna overheen kruipen...
Zoals Peter al zei, als je er toch al aan gewend bent

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Met elke MINI moet je idd rustig aan over de drempels, dus dan maakt het ook niet meer uit of je nou laag of heel laag ligt, langzaam moet je toch al...

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Erwinner
- Be Mini
Bericht
Punt blijft nog wel dat de Mini een daily drive wordt voor mijn vrouw voor de school- en boodschappenritjes dus die moet dan grootste deel van de ritjes 'schuin' de drempels over
De plezierritjes zit ik zelf achter het stuur en probeer dan uiteraard juist de B-wegen te vinden waar de drempels nog niet massaal zijn neergelegd... Mooie nieuws is dan uiteraard ook dat we niet bang hoeven te zijn dat er iemand dagelijks 'vol gas' met koude motor wegrijdt.
Mooi... dus weer een MCS vs JCW de wereld uitgeholpenmushrop schreef:Met elke MINI moet je idd rustig aan over de drempels, dus dan maakt het ook niet meer uit of je nou laag of heel laag ligt, langzaam moet je toch al...![]()

Punt blijft nog wel dat de Mini een daily drive wordt voor mijn vrouw voor de school- en boodschappenritjes dus die moet dan grootste deel van de ritjes 'schuin' de drempels over

One life, live it!
- Erwinner
- Be Mini
Bericht
Alleen lijkt de aanpak met een dremel me er wel eentje van met een tandenborstel de badkamer poetsen. Daar is toch vast wel een andere oplossing voor? kan die aero-lip niet gewoon losgeschroefd worden? of is het echt een vast onderdeel van de bumper zelf? enniewee... zodra de kart voor de deur staat ga ik me hier zeker eens verder in verdiepen. Thanx!
Da's nog eens een goeie tip! Da's ook precies het probleem dat we tijdens de proefrit hadden; dit heb ik overigens ook met de 318i Touring M Sport Edition waar ik nu in rijd waar zo'n heerlijke aerodynamische zwarte strip rubber onder de diffusor zit, dus was niet helemaal een verrassing...boris_brznjef schreef:je kan de onderspoiler er ook af dremelen zodat ze geen geschraap hoorthaha. Levert wel leuke reacties op voor mensen welke er voor het eerst in rijden (bijna iedereen pakt de eerste heuvel met volle schraap)
Alleen lijkt de aanpak met een dremel me er wel eentje van met een tandenborstel de badkamer poetsen. Daar is toch vast wel een andere oplossing voor? kan die aero-lip niet gewoon losgeschroefd worden? of is het echt een vast onderdeel van de bumper zelf? enniewee... zodra de kart voor de deur staat ga ik me hier zeker eens verder in verdiepen. Thanx!
One life, live it!
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welke aero lip?
Mijn vrouwtje rijdt ook schuin over de drempels en zet keurig het spiegeltje naar beneden als ze langs een stoep parkeert. En ze zet um altijd ver weg van andere auto's.
TOPwijfie!
En dan kan ik er met de ritjes lekker op los gaan!

Mijn vrouwtje rijdt ook schuin over de drempels en zet keurig het spiegeltje naar beneden als ze langs een stoep parkeert. En ze zet um altijd ver weg van andere auto's.

En dan kan ik er met de ritjes lekker op los gaan!

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht

Maar nog steeds een TOPwijfie, maar dan wel één die wat goed te maken heeft!
Tja, was de goden verzoeken deze post. Vandaag een velg beschadigd.... Zal je altijd zien.peter schreef:Welke aero lip?
Mijn vrouwtje rijdt ook schuin over de drempels en zet keurig het spiegeltje naar beneden als ze langs een stoep parkeert. En ze zet um altijd ver weg van andere auto's.TOPwijfie!
En dan kan ik er met de ritjes lekker op los gaan!![]()

Maar nog steeds een TOPwijfie, maar dan wel één die wat goed te maken heeft!

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zet haar maar aan het werkpeter schreef:Maar nog steeds een TOPwijfie, maar dan wel één die wat goed te maken heeft!

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ooh ja, dat kan ook...Berthil schreef:Zet haar maar aan het werkpeter schreef:Maar nog steeds een TOPwijfie, maar dan wel één die wat goed te maken heeft!

- Hayward
- Mod virus alert!
Bericht
Tja terwijl we nu de vrouwen aan het werk zetten
wil ik toch ook het aspect gevoel in de bijdragen plaatsen. Ja ik ben gewoon een man, maar wanneer ik denk aan een M, AMG, OPC, MPS, Polestar, Aero enz. dan gaat het niet alleen over puur vermogen( er zijn getunde exmplaren met veel meer), uitlaatsystemen (er zijn uitlaten die veel meer dB produceren) of aankleding (sommige aftermarket zaken zijn soms beter). Het gaat ook over een emotieplaatje. Mijn auto zal het "afleggen" tegen veel newminiclubsporters qua vermogen, wegligging en misschien aankleding maar.... dan zit ik in mijn auto, hoor het bescheiden gepruttel, zie de badge en VOEL dat ik een beetje deel uit maak van een historie. Ja...
ik weet dat het marketing is maar in mijn realititeit kan ik daar wel van genieten.
Slijtage, bezineverbruik, afschrijving enz dat zal allemaal wel kloppen mar volgens mij rijd je een mini voor een deel vanwege het beleven van emotie.
Ik heb een jaar naar mijn works gezocht. Ik ben een tevreden mens met een paar kleine wensjes

Slijtage, bezineverbruik, afschrijving enz dat zal allemaal wel kloppen mar volgens mij rijd je een mini voor een deel vanwege het beleven van emotie.
Ik heb een jaar naar mijn works gezocht. Ik ben een tevreden mens met een paar kleine wensjes

Onze sponsors