R52 Cooper S vs JCW

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede
Berichten: 13795
Lid geworden op: 05 mar 2008, 17:22

17 okt 2012, 00:11

Ik weet niet of er veel prijsverschil zit tussen een R52 Works en een gewone S en wat je budget is, maar een normale S is zeker geen verkeerde keus hoor. :wink:
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

17 okt 2012, 07:19

stefan740 schreef:Een works staat normaal gesproken op hetzelfde onderstel als een S. Naast de works motorkit met uitlaat heb je ook nog een works onderstel (1cm lager), works remmen (276 naar 294mm remschijven), works stoelen en works interieurdelen je nog apart erbij kon bestellen.

Om even om op 'echte stuiterbak' te reageren, als je het zo bedoeld had tenminste haha.
En sommige Works staan ondertussen niet meer op de af-fabriek veren/onderstel dus liggen indertussen nog wat lager. Ik woon hier nu tijdelijk in een huurhuis in afwachting op mijn bouwproject en dus moet de JCW dagelijks een keer of 5 over een stuk of 8 niet mis te verstane drempels. De fabrieksstandaard R56s die we laatst eens een uurtje mee hadden vond dat al niet fijn dus ben benieuwd hoe een verlaagde R52 zich dan houdt. Mijn Alfa spider stond op Eibach en 18" en moest er bijna overheen kruipen... :s
One life, live it!
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

17 okt 2012, 07:55

Als je er dan toch al aan gewend bent.... :wink: :D
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jun 2012, 23:03

17 okt 2012, 08:17

Erwinner schreef: En sommige Works staan ondertussen niet meer op de af-fabriek veren/onderstel dus liggen indertussen nog wat lager. Ik woon hier nu tijdelijk in een huurhuis in afwachting op mijn bouwproject en dus moet de JCW dagelijks een keer of 5 over een stuk of 8 niet mis te verstane drempels. De fabrieksstandaard R56s die we laatst eens een uurtje mee hadden vond dat al niet fijn dus ben benieuwd hoe een verlaagde R52 zich dan houdt. Mijn Alfa spider stond op Eibach en 18" en moest er bijna overheen kruipen... :s
Ik woon in Utrecht, dus drempel city en heb Koni coilies eronder zitten, dus lager als standaard. Gewoon lekker rustig aan nemen. En de nog hogere neem ik gewoon schuin.

Zoals Peter al zei, als je er toch al aan gewend bent :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

17 okt 2012, 09:51

Met elke MINI moet je idd rustig aan over de drempels, dus dan maakt het ook niet meer uit of je nou laag of heel laag ligt, langzaam moet je toch al... :mrgreen: :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

17 okt 2012, 10:11

mushrop schreef:Met elke MINI moet je idd rustig aan over de drempels, dus dan maakt het ook niet meer uit of je nou laag of heel laag ligt, langzaam moet je toch al... :mrgreen: :wink:
Mooi... dus weer een MCS vs JCW de wereld uitgeholpen :lol:

Punt blijft nog wel dat de Mini een daily drive wordt voor mijn vrouw voor de school- en boodschappenritjes dus die moet dan grootste deel van de ritjes 'schuin' de drempels over :wink: De plezierritjes zit ik zelf achter het stuur en probeer dan uiteraard juist de B-wegen te vinden waar de drempels nog niet massaal zijn neergelegd... Mooie nieuws is dan uiteraard ook dat we niet bang hoeven te zijn dat er iemand dagelijks 'vol gas' met koude motor wegrijdt.
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini
Locatie: Baarn
Berichten: 422
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:02

17 okt 2012, 11:32

boris_brznjef schreef:je kan de onderspoiler er ook af dremelen zodat ze geen geschraap hoort :) haha. Levert wel leuke reacties op voor mensen welke er voor het eerst in rijden (bijna iedereen pakt de eerste heuvel met volle schraap)
Da's nog eens een goeie tip! Da's ook precies het probleem dat we tijdens de proefrit hadden; dit heb ik overigens ook met de 318i Touring M Sport Edition waar ik nu in rijd waar zo'n heerlijke aerodynamische zwarte strip rubber onder de diffusor zit, dus was niet helemaal een verrassing...

Alleen lijkt de aanpak met een dremel me er wel eentje van met een tandenborstel de badkamer poetsen. Daar is toch vast wel een andere oplossing voor? kan die aero-lip niet gewoon losgeschroefd worden? of is het echt een vast onderdeel van de bumper zelf? enniewee... zodra de kart voor de deur staat ga ik me hier zeker eens verder in verdiepen. Thanx!
One life, live it!
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

17 okt 2012, 12:38

Welke aero lip?

Mijn vrouwtje rijdt ook schuin over de drempels en zet keurig het spiegeltje naar beneden als ze langs een stoep parkeert. En ze zet um altijd ver weg van andere auto's. :D TOPwijfie!

En dan kan ik er met de ritjes lekker op los gaan! :mrgreen: 8)
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

18 okt 2012, 00:07

peter schreef:Welke aero lip?

Mijn vrouwtje rijdt ook schuin over de drempels en zet keurig het spiegeltje naar beneden als ze langs een stoep parkeert. En ze zet um altijd ver weg van andere auto's. :D TOPwijfie!

En dan kan ik er met de ritjes lekker op los gaan! :mrgreen: 8)
Tja, was de goden verzoeken deze post. Vandaag een velg beschadigd.... Zal je altijd zien. :( :wink:

Maar nog steeds een TOPwijfie, maar dan wel één die wat goed te maken heeft! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

18 okt 2012, 00:22

peter schreef:Maar nog steeds een TOPwijfie, maar dan wel één die wat goed te maken heeft! :mrgreen:
Zet haar maar aan het werk :)
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

18 okt 2012, 00:55

Berthil schreef:
peter schreef:Maar nog steeds een TOPwijfie, maar dan wel één die wat goed te maken heeft! :mrgreen:
Zet haar maar aan het werk :)
Ooh ja, dat kan ook... :lol:
Hayward
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hardenberg
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 feb 2011, 08:50

18 okt 2012, 17:51

Tja terwijl we nu de vrouwen aan het werk zetten :? wil ik toch ook het aspect gevoel in de bijdragen plaatsen. Ja ik ben gewoon een man, maar wanneer ik denk aan een M, AMG, OPC, MPS, Polestar, Aero enz. dan gaat het niet alleen over puur vermogen( er zijn getunde exmplaren met veel meer), uitlaatsystemen (er zijn uitlaten die veel meer dB produceren) of aankleding (sommige aftermarket zaken zijn soms beter). Het gaat ook over een emotieplaatje. Mijn auto zal het "afleggen" tegen veel newminiclubsporters qua vermogen, wegligging en misschien aankleding maar.... dan zit ik in mijn auto, hoor het bescheiden gepruttel, zie de badge en VOEL dat ik een beetje deel uit maak van een historie. Ja... :D ik weet dat het marketing is maar in mijn realititeit kan ik daar wel van genieten.
Slijtage, bezineverbruik, afschrijving enz dat zal allemaal wel kloppen mar volgens mij rijd je een mini voor een deel vanwege het beleven van emotie.

Ik heb een jaar naar mijn works gezocht. Ik ben een tevreden mens met een paar kleine wensjes :mrgreen:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”