Zit er netjes op zo te zien! Sound is ook erg leuk. Geen dank voor de info hoor!
Grtz HenkieTenk
Ralph's Cooper pag.13: Verkocht
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zo, even weer een kleine update hier.
De ruitjes achter zijn getint op MU, het geeft de auto een wat agressievere look
. Daarnaast ook maar de strip onder de bumper deels weggedremeld, ik ben namelijk een keer blijven steken op een ‘bol’ landweggetje tijdens een rally en dat was niet echt praktisch 
Ik heb er ook 4 nieuwe Continental SportContact3 onder gegooid, om de lokale economie een beetje te ondersteunen
Op de foto’s hangt m’n uitlaat nog wat scheef maar dat komt omdat de beugel die om de rechter demperbak zit was doorgeknapt (roestig stukje).
Meteen maar alles laten doen bij de dealer, de complete ophanging is nu origineel cooper s gemaakt met alle benodigde steunen die nu vastgelast zijn aan de bodem. Hierdoor hangt hij recht, gaat minder heen en weer tijdens het rijden en zijn er minder trillingen/resonanties in de auto.
Mocht iemand iets van de onderstaande dingen hebben liggen dan hoor ik dat graag.
- Pipercross filter (check)
- Strip onder bumper deels verwijderd (check)
- Nieuwe Continental SportContact3 banden 4x (check)
- Aux-in (check)
- Ruiten achter getint (check)
- Beek chiptuning
- Armsteun
- Spruitstuk, welke voegt wat toe aan het vermogen??
- JCW kuipstoelen in leder
- Kenteken met opgelegde letters…twijfel, twijfel, wordt het dan minder sportief??
- Cooper S side vents, deze ga ik helemaal zwart spuiten
- Andere lampen achter
- Nieuwe bad-eyes
Ik kan het niet laten nog wat plaatjes te posten
Voordat de ruiten getint waren:

Plaatjes van tinten en trackdrive Mini United:

De ruitjes achter zijn getint op MU, het geeft de auto een wat agressievere look

Ik heb er ook 4 nieuwe Continental SportContact3 onder gegooid, om de lokale economie een beetje te ondersteunen

Op de foto’s hangt m’n uitlaat nog wat scheef maar dat komt omdat de beugel die om de rechter demperbak zit was doorgeknapt (roestig stukje).
Meteen maar alles laten doen bij de dealer, de complete ophanging is nu origineel cooper s gemaakt met alle benodigde steunen die nu vastgelast zijn aan de bodem. Hierdoor hangt hij recht, gaat minder heen en weer tijdens het rijden en zijn er minder trillingen/resonanties in de auto.
Mocht iemand iets van de onderstaande dingen hebben liggen dan hoor ik dat graag.
- Pipercross filter (check)
- Strip onder bumper deels verwijderd (check)
- Nieuwe Continental SportContact3 banden 4x (check)
- Aux-in (check)
- Ruiten achter getint (check)
- Beek chiptuning
- Armsteun
- Spruitstuk, welke voegt wat toe aan het vermogen??
- JCW kuipstoelen in leder
- Kenteken met opgelegde letters…twijfel, twijfel, wordt het dan minder sportief??
- Cooper S side vents, deze ga ik helemaal zwart spuiten
- Andere lampen achter
- Nieuwe bad-eyes
Ik kan het niet laten nog wat plaatjes te posten

Voordat de ruiten getint waren:

Plaatjes van tinten en trackdrive Mini United:

Laatst gewijzigd door Ralph-cooper op 30 jul 2007, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- niels coopers
- Nieuwsgierig
Bericht
hey hey gaafe mini !
en erg stoere tryping !!!
heb je dat laten doen ???
have fun here !
en erg stoere tryping !!!
heb je dat laten doen ???
have fun here !
Mini is a life style !!!! 
R56 i'm loving it !!!

R56 i'm loving it !!!
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thx niels, striping is bedacht door coendek van het forum hier (vorige eigenaar), hij heeft het laten uitvoeren bij een stickerboer die z'n toko helaas alweer verkocht heeft.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
in het begin vond ik het maar K*T omdat ik "mijn" mooie coopertje iedere keer zag met iemand anders erin.. gunde het Ralph van harte maar je snapt mijn gevoel van toen.
Nu.. nu mijn eigen autotje ook weer "klaar" is voelt het alleen maar COOL dat hij nog binnen DE club zit inderdaad! word wel tijd voor een meeting
Cheers
Coen
Ries schreef:Er wordt goed voor gezorgd, dat zie je wel. Leuk als zo'n wagen binnen DE club blijft.
in het begin vond ik het maar K*T omdat ik "mijn" mooie coopertje iedere keer zag met iemand anders erin.. gunde het Ralph van harte maar je snapt mijn gevoel van toen.
Nu.. nu mijn eigen autotje ook weer "klaar" is voelt het alleen maar COOL dat hij nog binnen DE club zit inderdaad! word wel tijd voor een meeting

Cheers
Coen
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mooie Cooper, altijd al gevonden.
Mooi geluid hè zo'n Pipercross openluchtfilter.
Even over de installatie: die zilveren ring hoort niet op die plastic buis.
Deze is eigenlijk bedoelt om aan de slang te sluiten en deze zachtjes tegen het luchtfilter aan te laten drukken. Deze is daarom zo glad gemaakt om niet het filter te beschadigen.
Henk heeft het originele canvas slang (op foto onderin) los getrokken tussen de twee plastic buizen en een zijde gericht op het filter. Nu komt bij jou de koele lucht onder het filter uit.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Foto van Pipercross website

Mooi geluid hè zo'n Pipercross openluchtfilter.

Even over de installatie: die zilveren ring hoort niet op die plastic buis.
Deze is eigenlijk bedoelt om aan de slang te sluiten en deze zachtjes tegen het luchtfilter aan te laten drukken. Deze is daarom zo glad gemaakt om niet het filter te beschadigen.
Henk heeft het originele canvas slang (op foto onderin) los getrokken tussen de twee plastic buizen en een zijde gericht op het filter. Nu komt bij jou de koele lucht onder het filter uit.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Foto van Pipercross website

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
THX voor alle leuke reacties
@Coen: kan ik wel begrijpen als er zoveel tijd en energie in is gaan zitten en je dan zelf opeens een standaard Mini hebt (weliswaar een S maar nog niet helemaal naar je zin op dat moment). Maarja nu is je nieuwe fiets ook weer bijna af
... dus snel een keer meeten in Vianen, R'dam of Zeeland
.
Het filmpje is trouwens wel goed om een indicatie van het geluid te krijgen, nog maar een keertje met Menno meerijden om de inside experience mee te maken.
@Mini Poeper: Oepsie had het zo gezien met die kelk op een plaatje dat MR stuurde volgensmij
. Je bedoeld dus dat je de rechterkant (op de foto) van die flexibele buis lostrekt, daar de kelk opzet, en deze vervolgens op het filter richt??
Op het plaatje van pipercross wordt die kelk dus niet gebruikt
Ik had er trouwens ook nog een grotere flexibele slang bij gekregen....

@Coen: kan ik wel begrijpen als er zoveel tijd en energie in is gaan zitten en je dan zelf opeens een standaard Mini hebt (weliswaar een S maar nog niet helemaal naar je zin op dat moment). Maarja nu is je nieuwe fiets ook weer bijna af

Het filmpje is trouwens wel goed om een indicatie van het geluid te krijgen, nog maar een keertje met Menno meerijden om de inside experience mee te maken.
@Mini Poeper: Oepsie had het zo gezien met die kelk op een plaatje dat MR stuurde volgensmij

Op het plaatje van pipercross wordt die kelk dus niet gebruikt

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik zelf heb het iets drastische uitgevoerd.
Waar jij nu de kelk op geplaatst hebt, is een resonantiebox. De lucht gaat via allerlei kronkels naar het luchtfilter. Ik heb die resonantiebox ergens onderin weggezaagd. Bij mij is het luchtfilter niet gemonteerd op de rubberen slang, maar dichter op het gasklephuis d.m.v. een silicone buis. Ook heb ik een gat geboord voorin boven de radiator voor meer verse lucht. Kijk maar in mijn gallery.
Die kelk kun je weg mikken. En inderdaad de rechterkant op het filter richten. Bij Henk is de linkerkant van die flexibele slang/buis vastgezet met een slangenklem.Ralph-cooper schreef: @Mini Poeper: Oepsie had het zo gezien op een plaatje dat MR stuurde volgensmij. Je bedoeld dus dat je de rechterkant (op de foto) van die flexibele buis lostrekt, daar de kelk opzet, en deze vervolgens op het filter richt??
Ik zelf heb het iets drastische uitgevoerd.

Waar jij nu de kelk op geplaatst hebt, is een resonantiebox. De lucht gaat via allerlei kronkels naar het luchtfilter. Ik heb die resonantiebox ergens onderin weggezaagd. Bij mij is het luchtfilter niet gemonteerd op de rubberen slang, maar dichter op het gasklephuis d.m.v. een silicone buis. Ook heb ik een gat geboord voorin boven de radiator voor meer verse lucht. Kijk maar in mijn gallery.
Onze sponsors