Trackday Cooper R50 (of toch een R53)
- HHBBXX
- Enthousiast
- Locatie: Velp en Kolverath
Bericht
Re: Trackday Cooper R50 (of toch een R53)
Dat wordt wel wat!
Youth isn't a time of life, it's a state of mind
- prensel
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Trackday Cooper R50 (of toch een R53)
Eindelijk....
De motor gaat er in maar eerst nog even goed cleanen...
De motor gaat er in maar eerst nog even goed cleanen...
- prensel
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Trackday Cooper R50 (of toch een R53)
Weer wat weekjes verder en de tijd begint te dringen want ik sta ingeschreven voor 15 Juni bij Wings and Wheels op Gilze Rijen. Maar er is veel gebeurd !
Het blok hangt er inmiddels in, in de Vibratech spullen en alles voorzien van nieuwe (silicone) slangen.
Het hele onderstel er onderuit en voor en achter gestraald en opnieuw in de primer en gelakt.
En zo autistisch als ik ben heb ik alle bouten ook maar gestraald, opnieuw verzinkt en blauw/zilver gepassiveerd.
Wilde eerst goud gepassiveerd doen maar dat was een beetje te...
Alle ophangingsdelen slijtdelen/rubbers en wiellagers vervangen door SKF spul.
Remmen uiteindelijk vervangen door MCS R56 remmen rondom.
Uiteraard weer alles eerst stralen en in rood afgelakt. Ook alle zuigers en rubbers vernieuwd en stahlflex leidingen. Remschijven heb ik uiteindelijk voor Zimmermann Sports gekozen met Ferodo DS2500 blokken.
Banden worden Nankang (denk ik), en ik denk voor 18" JCW velgen. Moet nog even kijken wat ik heb liggen.
Achter draagarmen vervangen door aluminium van R56.
Ook weer stralen en in alu kleur afgelakt zodat ze netjes schoon blijven.
Een setje van Maxspeedingrods verstelbare camber arms gemonteerd.
Met nog een goede 10 dagen te gaan wordt het spannend..
Laatste 3 dagen voor de 15e nog even een APK erop en dan wat testen en afstellen op de openbare weg :-)
Het blok hangt er inmiddels in, in de Vibratech spullen en alles voorzien van nieuwe (silicone) slangen.
Het hele onderstel er onderuit en voor en achter gestraald en opnieuw in de primer en gelakt.
En zo autistisch als ik ben heb ik alle bouten ook maar gestraald, opnieuw verzinkt en blauw/zilver gepassiveerd.
Wilde eerst goud gepassiveerd doen maar dat was een beetje te...
Alle ophangingsdelen slijtdelen/rubbers en wiellagers vervangen door SKF spul.
Remmen uiteindelijk vervangen door MCS R56 remmen rondom.
Uiteraard weer alles eerst stralen en in rood afgelakt. Ook alle zuigers en rubbers vernieuwd en stahlflex leidingen. Remschijven heb ik uiteindelijk voor Zimmermann Sports gekozen met Ferodo DS2500 blokken.
Banden worden Nankang (denk ik), en ik denk voor 18" JCW velgen. Moet nog even kijken wat ik heb liggen.
Achter draagarmen vervangen door aluminium van R56.
Ook weer stralen en in alu kleur afgelakt zodat ze netjes schoon blijven.
Een setje van Maxspeedingrods verstelbare camber arms gemonteerd.
Met nog een goede 10 dagen te gaan wordt het spannend..
Laatste 3 dagen voor de 15e nog even een APK erop en dan wat testen en afstellen op de openbare weg :-)
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Trackday Cooper R50 (of toch een R53)
Zo! Je bent hard bezig geweest!
Succes met het af krijgen voor 15 juni.
Mocht je niet tevreden zijn met de remmen, ik heb goede ervaringen op de Nürburgring en Spa met TAROX F2000 schijven icm compound 114 blokken op mijn R53 GP die ik destijds had op de vooras.
Succes met het af krijgen voor 15 juni.
Mocht je niet tevreden zijn met de remmen, ik heb goede ervaringen op de Nürburgring en Spa met TAROX F2000 schijven icm compound 114 blokken op mijn R53 GP die ik destijds had op de vooras.
- prensel
- Nieuwsgierig
Bericht
Daarna ga ik hem verder afwerken en in de plastidip zetten, een of andere opvallende kleur orange of geel ofzo :-)
Morgen komen de laatste bestelde onderdelen binnen en dan kan hij dit weekende weer op de wielen staan.
Voor de uitlaat moet ik nog wel een passen en meten want ik heb er nu een Miltek voorpijp met kat opzitten, dan een JCW middendemper en als laatste een R56 einddemper (Scorpion oid). Voor de achterste ophangbeugel moet ik iets op maat maken. Ik weet niet of de achterste R56 beugels gebruikt kunnen worden maar die kosten nieuw 50 euri per stuk bij Mini/BMW. dus ik klus zelf wel even wat.
Die remoptie houd ik zeker even in gedachte !
Re: Trackday Cooper R50 (of toch een R53)
Helemaal af gaat hij zeker niet worden voor de 15e maar rijdbaar en veilig is voor de 15e voldoende.niekcarfreak schreef: ↑02 jun 2024, 18:29Zo! Je bent hard bezig geweest!
Succes met het af krijgen voor 15 juni.
Mocht je niet tevreden zijn met de remmen, ik heb goede ervaringen op de Nürburgring en Spa met TAROX F2000 schijven icm compound 114 blokken op mijn R53 GP die ik destijds had op de vooras.
Daarna ga ik hem verder afwerken en in de plastidip zetten, een of andere opvallende kleur orange of geel ofzo :-)
Morgen komen de laatste bestelde onderdelen binnen en dan kan hij dit weekende weer op de wielen staan.
Voor de uitlaat moet ik nog wel een passen en meten want ik heb er nu een Miltek voorpijp met kat opzitten, dan een JCW middendemper en als laatste een R56 einddemper (Scorpion oid). Voor de achterste ophangbeugel moet ik iets op maat maken. Ik weet niet of de achterste R56 beugels gebruikt kunnen worden maar die kosten nieuw 50 euri per stuk bij Mini/BMW. dus ik klus zelf wel even wat.
Die remoptie houd ik zeker even in gedachte !
Onze sponsors