Heb afgelopen week Quick Clay van Meguiars gekocht. Eerste maal dat ik clay ga gebruiken!
Nu heb ik een vraagje: moet je echt bijgevoegde vloeistof gebruiken om te kleien? Want ik heb eens iemand horen vertellen dat je ook gewoon water kan gebruiken.
Wat zijn de ervaringen van de meester 'clay'-ers hier op het forum?
Ik gebruik gewoon water met een beetje autoshampoo. Gaat gewoon goed, maar inderdaad eerst goed wassen!
Met alle zout/zand wat er nu op de weg ligt is het kleien wel heel veel werk hoor. Zeker als je de MINI daarna ook nog in de was moet gaan zetten. (En je er na een paar kilometer rijden achterkomt dat ie weer onder de prut zit....)
Alleen maar water zou ik niet doen, de klei moet kunnen glijden over de lak, dus je hebt iets van smering nodig. Alleen water heeft dit niet.
Ik ga na het wassen met mijn vingers over de lak en als ik nog wat voel dan sop ik dat gedeelte in met het sop dat er nog over is en gebruik de klei. De shampoo zorgt dan voor de smering.
Als ik ga kleien om daarna verder te reinigen en waxen dan gebruik ik de quick detailer
AA-16V schreef:
Heeft er nog iemand last van afbreken van de klei door het gebruiken van water??
Mijn klei blijft gewoon goed met het mengsel van water en autoshampoo. Wel berg ik de klei in een redelijk afgesloten stukje plastic folie (boterhamzakje ) op.