R56 Cooper S LaserBlue (laatste foto!, pag.10)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 11:17

Hm, inderdaad een koopie daar.

Even hardop rekenen: 200 km rijden, je moet met 2 auto's (of een hotel)
200km = 25 euro, x4 (2 auto's en heen+terug) is 100,- (als de andere auto een beetje zuinig is, geen R53 dus)

Dan moet ie opgehaald worden, wederom met 2 auto's, 100,- erbij
Dat maakt 200,- en als er dan 1x iets aan de hand is en je moet terug komt er 50,- bij :roll:
Dan komt er bij dat je 2 dagen moet vrij nemen, weet niet wat je per dag verdient? En bandenslijtage etc. :wink:

Is het wel zo voordelig dan?
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 sep 2007, 11:25

ricktolboom schreef:Hm, inderdaad een koopie daar.

Even hardop rekenen: 200 km rijden, je moet met 2 auto's (of een hotel)
200km = 25 euro, x4 (2 auto's en heen+terug) is 100,- (als de andere auto een beetje zuinig is, geen R53 dus)

Dan moet ie opgehaald worden, wederom met 2 auto's, 100,- erbij
Dat maakt 200,- en als er dan 1x iets aan de hand is en je moet terug komt er 50,- bij :roll:
Dan komt er bij dat je 2 dagen moet vrij nemen, weet niet wat je per dag verdient? En bandenslijtage etc. :wink:

Is het wel zo voordelig dan?
Interessante rekensom, zeer relevant. En hou ook rekening met eventuele aanpassingen, dan moet je dus weer heen en terug. Was Beek niet een betere optie geweest??? :roll:

In ieder geval, veel plezier en sterkte met het wachten...zzooooooolang nog :mrgreen:
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 11:35

Oke oke, je bespaart uiteraard wel wat..
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2007, 11:53

Ik heb het nagevraagd, maar ze doen de aanpassingen in 1 dag, in tegenstelling tot wat in de advertentie wordt aangegeven. Ik moet er dan om 07.45 uur 's ochtends zijn en dan kan ik hem om 17.00 uur weer meenemen. Een dagje vrij nemen vind ik niet zo erg. Ik ben er vanuit gegaan dat het mij een tank benzine kost en een vrije dag. Afschrijving heb ik maar even geen rekening mee gehouden :wink: !

Positief als ik ben, ga ik er niet vanuit dat ik er problemen mee krijg (wellicht wat naief, maar toch :) ).Het wordt door een officiële dealer uitgeveord (ze zijn o.a. bekend van Strahlung pur) dus heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat. Mochten zich er toch problemen voordoen, dan heb ik vette pech....dat is het risico wat je neemt als het goedkoper bij een dealer ver weg laat doen.

Maar inderdaad, als je uitgaat van reizen met twee auto's, twee vrije dagen en/of een overnachting, dan kun je je afvragen of het inderdaad zo voordelig is. Ik neem de gok en ga er vanuit dat de auto om 17.00 uur gereed is (wat zij per mail hebben aangegeven). Wat ik in ieder geval nog probeer te regelen is of zij mij kostenloos een auto voor die dag kunnen meegeven om een beetje rond te rijden (ik moet toch de dag doorkomen, Dusseldorf ligt is vlak in de buurt), waar ik dan desnoods alleen de benzine voor betaal.

Ook heb ik nog even over Beek nagedacht, maar ik vind behoud van fabrieksgarantie toch wel belangrijk.
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2007, 12:02

Als je het zo bekijkt is het inderdaad beter..
Ik zeg het eigenlijk ook alleen maar omdat ik jaloers ben dat jij het binnenkort erin hebt zitten en ik nog niet :roll: :mrgreen:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2007, 12:11

Ik zeg het eigenlijk ook alleen maar omdat ik jaloers ben dat jij het binnenkort erin hebt zitten en ik nog niet
Geeft niet hoor ! Een beetje jaloezie is best gezond :)
jimmysx
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

21 sep 2007, 13:23

ricktolboom schreef:Als je het zo bekijkt is het inderdaad beter..
Ik zeg het eigenlijk ook alleen maar omdat ik jaloers ben dat jij het binnenkort erin hebt zitten en ik nog niet :roll: :mrgreen:
Ik denk dat ik hetzelfde voel is Rick :mrgreen:
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 okt 2007, 19:17

Vandaag te horen gekregen dat de JCW Tuningkit bij Timmermans is binnengekomen. Ik heb gelijk de afspraak defintief gemaakt. Maandag 8 oktober wordt tuningkit ingebouwd :D !
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 okt 2007, 22:00

Mijn JCW tuningkit is gemonteerd en het rijdt fantastisch :D !

Afgelopen maandag ben ik om 05.10 uur vertrokken naar Timmermans in Kaarst. De afspraak was dat ik er rond 07.45 uur moest zijn. Dit had ik ook kunnen halen ware het niet da tik over de laatste 27 km een uur heb gedaan. Uiteindelijk was ik er om 08.15 uur. Ik kreeg een heerlijke bak koffie, waarna ik de sleutels kreeg voor een leenauto waar ik die dag mee kon rondrijden; een BMW Z4 Coupe :shock: . Het had erger gekund!

Afbeelding

Afbeelding

Een heerlijke een auto om mee te rijden. Ik heb hem aardig op z’n staart getrapt en wat een geluid komt eruit. Zeker met de sportknop aan is het ontzettend gaaf. Uiteindelijk wat tijd doorgebracht in Mönchen Gladbach en Düsseldorf, waarna ik om 15.30 uur weer bij Timmermans terugkeerde. Mijn auto was net gereed en ze hadden er even een ritje meegemaakt om te testen of alles goed werkte. Volgens mij hebben ze behoorlijk hard gereden, wat de vliegen op de ruit en motorkap waren behoorlijk in aantal en erg plat!

Na de administratieve afhandeling en een babbeltje op weg naar huis. Ik had wel even zin om het eens goed uit te proberen. Het was alweer behoorlijk druk op de snelweg dus echt hard kon ik niet. Toen er even wat meer ruimte was trok ik hem naar de 150 km, waarna plotseling het lampje van de koelvloeistof ging branden, SHIT! Ik bij de eerste beste afslag de weg af en direct gestopt. Er kwam wat witte stoom onder de motorkap vandaan en toen ik de kap opende was de meeste koelvloeistof verdwenen! Ik heb direct Timmermans gebeld, ik dacht namelijk dat het te maken zou hebben met de tuningkit die ze hadden geplaatst. Ik had niks bij me om bij te vullen, dus besloot Timmermans om iemand langs te sturen (ik was ongeveer een half uur bij Kaarst vandaan) om te kijken of ze het probleem konden verhelpen. Na ruim een half uur waren ze al ter plaatse en nog geen paar minuten erna kwam ook hun ‘ Abschleppwagen’ . Toen begon ik toch wel een beetje nattigheid te voelen. Ter plaatse konden ze het probleem niet vinden (het was geen lekkage) en de verwarming bleek het ook niet meer te doen (als ik het goed heb begrepen) Er zat niets anders op dan dat zij mijn auto mee terug moesten nemen :cry: . Ze gaven al wel aan dat het probleem niets met de tuningkit had te maken.

Wat ik super vond is dat zij mij wederom de Z4 meegaven, zodat ik in ieder geval naar huis kon. De volgende dag zouden we weer contact hebben om te horen wat er nu echt aan de hand was. Ik had er behoorlijk de pest in, maar Timmermans bood snel hulp, waar ik erg blij mee was, je staat toch ergens langs de weg waar verder geen benzinestation of wat dan ook te vinden was.

Uiteindelijk bleek de temperatuurmeter kapot of ontregeld te zijn (ik weet het niet meer precies, best lastig om dit allemaal in het Duits te volgen). Hierdoor raakte de boel ontregeld, waardoor er geen goede koeling meer plaatsvond. Ze hebben alles kosteloos verholpen en gisteren zijn wij elkaar ongeveer halverwege tegemoet gereden om de auto’s om te ruilen. Echt SUPER service van Timmermans, ze hebben mij uitstekend geholpen!

Ik heb nu de eerste kilometers ermee gereden en het bevalt uitstekend. Hij trekt lekker weg en wanneer je meer toeren maakt, in ieder geval boven de 3500 – 4000, hoor je binnen in de auto een mooi sportief geluid, ook de uitlaat klinkt gaaf, niet te overdreven. Ik zal nog proberen of ik dit op video kan krijgen (heb alleen zelf geen video camera, maar dat lossen we wel op).
Voor mijn gevoel rijd de auto een stuk makkelijker, je merkt dat je meer koppel hebt. Met de sportknop aan gaat’ie als de brandweer! Het is moeilijk om te omschrijven, maar ik vind het in ieder geval een vooruitgang die zeer de moeite waard is en waar ik een hoop lol van ga hebben.

Hieronder alvast een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding
Nog wat restantjes van de koelvloeistof op het motorblok :(

Afbeelding

Wat mooiere foto's probeer ik later nog te maken, van het weekend of anders op de 28e oktober tijdens de rit van TBL
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2007, 22:06

Nice! Wil die snel horen! :mrgreen:
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2007, 22:18

Gaaf dat je de kit er nu op hebt en dat hij zo goed bevalt 8). Wat een topservice inderdaad van Timmermans. Heerlijke leenauto ook, die Z4 :shock:.
Afbeelding
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 okt 2007, 22:21

Ivo schreef:Gaaf dat je de kit er nu op hebt en dat hij zo goed bevalt 8). Wat een topservice inderdaad van Timmermans. Heerlijke leenauto ook, die Z4 :shock:.
Het was inderdaad een heerlijke leenauto, ik was even bang dat de MINI daarna zou teleurstellen, maar dat was gelukkig niet geval!
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2007, 22:43

godver, das pas service zeg!
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 11:00

zalige mini die ja daar hebt.. dat geluid van da Works uitlaat wil ik wel eens horen!!!

nu nog verlagen, en die ketel is Uber vet..

hoe breed & welke et waarde hebben die Works wielen?

ps: nog 2 weken en de mijne staat ook op de oprit

Groeten Mario
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 okt 2007, 12:42

Bruut! Ik ben benieuwd joh!

Veel plezier ermee!

Gr. Mitch

Terug naar “Show your ride”