R109 velgen extreem duur?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

07 nov 2007, 18:27

Oh dat wist ik totaal niet dat dat niet mocht. Maar de velgen die ik nu heb zijn die dan ook niet gepolijst?
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

07 nov 2007, 19:38

Die velgen die jij nu hebt zijn gewoon gelakt :wink: En gepolijste velgen niet of nauwelijks daarom moet je er niet mee in de winter rijden want dat tast dan aan :wink:

Greetz BigD
Jurgen

07 nov 2007, 19:52

en wat is dan het voordeel aan gepolijste velgen? Ziet dat er sjieker uit ofzo?
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

07 nov 2007, 19:54

Jurgen schreef:en wat is dan het voordeel aan gepolijste velgen? Ziet dat er sjieker uit ofzo?
Bling Bling! :shock
Afbeelding
BigD

07 nov 2007, 19:55

Jurgen schreef:en wat is dan het voordeel aan gepolijste velgen? Ziet dat er sjieker uit ofzo?
Heeft naar mijn weten geen voordeel maar zommige mensen vinden het mooier :wink:

Greetz BigD
Jurgen

07 nov 2007, 19:58

ah ale lol :p betaal je dus over de 3k en mag je er nog eens niet mee in de winter rijden :p dat noem ik nu eens kwaliteit :D
Afbeelding
BigD

07 nov 2007, 20:03

Jurgen schreef:ah ale lol :p betaal je dus over de 3k en mag je er nog eens niet mee in de winter rijden :p dat noem ik nu eens kwaliteit :D
Of er moet een goede sterke blanke lak op zitten dan kan het minder kwaad :wink:

Greetz BigD
Jurgen

07 nov 2007, 20:04

Ik zal voordat ik ze koop maar eerst vragen of ik er de rest van de winter mee doorkan. Want deze winter kan ik maar een set wielen van banden voorzien :P
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 21:11

Ik heb hier de Works prijslijst: €2774,- incl. 19% btw
Compleet incl. run flat en idd de R109 :wink:
Maar probeer timmermans maar, dan krijg je een duitse faktuur erbij met btw en deze kan je ook aftrekken
Francisca
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 nov 2007, 21:55

Jurgen, als je de banden en velgen via een bedrijf uit het buitenland haalt moet je vragen om een 0% faktuur (via Intracommunautaire Transactie, gewoon het btwnummer van het bedrijf doorgeven dan moet dit lukken).
Zit je in ieder geval niet meer met het btw-probleem !
Maakt dus voor zakelijk gebruik niet uit of je ze in Belgie of in het buitenland haalt.

Succes !

Groetjes, :)(
Francisca
Francisca uit Axel.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 nov 2007, 22:12

Francisca schreef:Jurgen, als je de banden en velgen via een bedrijf uit het buitenland haalt moet je vragen om een 0% faktuur (via Intracommunautaire Transactie, gewoon het btwnummer van het bedrijf doorgeven dan moet dit lukken).
Zit je in ieder geval niet meer met het btw-probleem !
Maakt dus voor zakelijk gebruik niet uit of je ze in Belgie of in het buitenland haalt.

Succes !

Groetjes, :)(
Francisca
Dit geldt alleen voor zakelijke transacties natuurlijk.

En feitelijk maakt dit niks uit. Het is namelijk zo dat er altijd ergens aangifte gedaan moet worden, en tegenwoordig is dat in het land waar het product naar toe gaat. Voorbeeldje: Een bedrijf in NL haalt spullen uit b.v. Belgie, op de factuur staat geen BTW, maar het Nederlandse bedrijf is dan wel verplicht hier een ICT aangifte van te doen. Kort gezegd ben je dan wel BTW plichtig over het geleverde product uit het buitenland, om vervolgens dezelfde BTW weer te kunnen verekenen met de aangifte.

Het BTW probleem speelt dus eigenlijk sowieso niet.
Jurgen

07 nov 2007, 22:16

Nee van de btw regeling wist ik hoor, toch bedankt. Ik doe dan ook de boekhouding in de zaak waar mijn auto op staat :P Maar idd, of het er nu op staat of niet :) het wordt er uiteindelijk toch altijd afgetrokken :P
Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

08 nov 2007, 00:05

er zit geen blanke lak op, omdat dat de glans weg zou nemen. Deze gepolijste velgen zijn echte BBS'jes, en die onderscheid je van de imitatie doordat ze oxideren onder weersinvloeden. Het is gewoon aluminium zoals je huidige velg, alleen is het korstje wat alu maakt icm met zuurstof eraf geschuurd, hetgeen het glanzende effect geeft. Doordat het vooral onder winterse omstandigheden op de proef wordt gesteld, groeit het aluminium weer een korstje (ook wel vlokken of bloemkolen of corrosie genoemd).

Dat de velg zo duur kost is omdat elke 2delige velg duur kost. Mede om deze redenen. Een kenner van velgen weet ook meteen dat jij smaak hebt bij het zien van compound velgen en ook dat jij er flink wat $ aan hebt uitgegeven. Kijk maar naar ferrari's porsches etc, geheid dat je er 2delige of soms 3delige gepolijste velgen onder vind.

Is niet zomaar dus! En je mag er in de winter wel mee rijden, met een beetje geluk en afhankelijk van waar je rijdt zal je de winter zonder een vuiltje overleven. Maar als er dan toch 1 klein miniscule bloemkool op zit, ben je ca 100 euro per velg kwijt om te polijsten. Daarbij zit inbegrepen band eraf, uitdraaien van het hart, diamantschuren en met de hand schuren van je velg met steeds een kleinere korrel, afkitten, indraaien hart, band erop.
MaVaEe
Koeien-teller

08 nov 2007, 18:23

FunkyRAT schreef: Dat de velg zo duur kost is omdat elke 2delige velg duur kost.
Kost het duur? :mrgreen: :P
Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

08 nov 2007, 18:39

ja ja ik wist het, toen ik het nalas gister, dat het niet klopte, maar was te lui om het te veranderen (kijk maar naar het tijdstip) :mrgreen:

vroeg me toen ook af hoe laat de tijd was :P

Terug naar “Exterieur”