Mijn Mini ( complete history op p. 1 ) Airco gerepareerd!

Plaats hier de foto's en specs van je trots.

Wat voor koplampringen zal ik plaatsen?

Lichtblauw laten ( pino-mod )
1
10%
Indi Blue spuiten net als de auto
5
50%
OEM chrome ringen plaatsen
4
40%

Totaal aantal stemmen: 10
Misterman
Be Mini
Be Mini

14 feb 2012, 16:12

Mijn vorige bak heeft het 160.000 km goed gedaan... ik ga er vanuit dat een gereviseerde, zelfs versterkte bak, met dezelfde rijstijl dezelfde kilometers moet kunnen draaien.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 feb 2012, 16:14

En als ie dat niet doet dan rij je binnen een paar maanden weer een bak op? Deze kon het blijkbaar niet..

Zo duur is een Getrag nou ook weer niet; en dan weet je wel dat je ettelijke jaren vooruit kan. Die dingen gaan nl bijna niet kapot itt die Midlands bakken
Misterman
Be Mini
Be Mini

14 feb 2012, 16:17

Ik ga er van uit dat het probleem onder garantie verholpen wordt.
Bij deze revisie worden de doorgaans falende onderdelen juist vervangen door sterkere...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 feb 2012, 16:22

Mag ik hopen voor je.. Tja, ik heb het niet zo op Midlands-bakken ( maar dat had je denk ik al door) - gereviseerd of niet. Ik geloof dat ik bij de eerste fail er al een Getrag onder had gelegd. Aangezien je toch koppeling moest vervangen had je het vliegwiel er bij gepakt en was je met een Getrag klaar geweest. Waarschijnlijk voor minder geld dan de volledige revisie gekost heeft..

Veel succes in elk geval, en dat je weer snel rijdend met die auto er van door kan gaan ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2012, 16:39

eerst maar eens gaan reclameren bij het revisiebedrijf. Succes gozer!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Misterman
Be Mini
Be Mini

14 feb 2012, 21:55

De man die de revisie heeft uitgevoerd gaat er een nieuwe voor me onder hangen. Hopelijk is dat het enige dat kapot is door de klappen.
spenki
Sponsor
Contacteer:

14 feb 2012, 22:05

Hoi:

Zo he dat is mooi balen
Waarschijnlijk is je Differentieel in de soep gelopen.
Succes met de reparatie.

Gr Roy
Misterman
Be Mini
Be Mini

15 feb 2012, 12:55

spenki schreef: Waarschijnlijk is je Differentieel in de soep gelopen.
Daar gaan we inderdaad van uit. Aandrijfas is vervangen, hopelijk is de andere homokineet niet beschadigd. De bak wordt hopelijk en waarschijnlijk binnen twee weken vervangen. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, maar het gaat sowieso goedkomen want de medewerking is van alle kanten top!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2012, 13:02

gelukkig dat je iig goed geholpen wordt, dat maakt het een stuk minder erg. Nog steeds niet leuk, maar dan heb je er iig niet nog een berg gezeik bij.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Misterman
Be Mini
Be Mini

18 mar 2012, 22:54

Na heel wat uurtjes bloed zweet en tranen is het Michel gelukt m'n mini op te lappen. De veroorzaker van al mijn narigheid was een versnellingsbaksteun waarvan de bout kapot was. Het blok + bak kon zo kantelen bij hobbels in de weg waardoor de homokineet blokkeerde en het uiteindelijk begaf. Helaas heeft ook de andere aandrijfas het moeten ontgelden waardoor er werk was aan beide aandrijfassen.

Omdat Michel toch bezig was, heb ik hem direct gevraagd een andere 5-de gang in te zetten zodat de mini nu zo'n 500 tpm lagen draait in de vijfde versnelling. Hierdoor is het nu een soort van overdrive.

Ook heeft Michel de draagarmrubbers vervangen voor versies van Powerflex, de welbekende paarse. Hierdoor is het weggedrag echt fenomenaal. Het sturen voelt nu alsof je de wielen in je handen hebt tijdens het rijden.

Enige minpuntje is dat ik me, sinds ik de mini nu terug heb, stoor aan geluiden vanuit het vooronder. Het lijkt wel alsof de bak meer geluid maakt. Alsof er een isolatiedop uit het schutbord verdwenen is. De geluiden zijn niet bonkend of slijpend, maar wel meer aanwezig dan voorheen. Binnenkort maar even kijken waar het vandaan komt.

Een andere de kop opstekend euvel is dat de mini bij constante hoge snelheden een beetje "hikt" Optrekken geeft geen probleem, maar als ik constant 160/170 rijd lijk hij gas te geven, gas los te laten, gas te geven, gas los te laten. Laats viel hierdoor zelfs de motor uit en ging het lampje branden. Ik ga binnenkort de bougies even checken alsmede de kabels. Als anderen nog suggesties hebben hoor ik het graag.

Ik rijd overigens niet vaak zo hard, maar wil toch wel weten wat er aan de hand is.
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2012, 18:00

Misterman schreef:
Enige minpuntje is dat ik me, sinds ik de mini nu terug heb, stoor aan geluiden vanuit het vooronder. Het lijkt wel alsof de bak meer geluid maakt. Alsof er een isolatiedop uit het schutbord verdwenen is. De geluiden zijn niet bonkend of slijpend, maar wel meer aanwezig dan voorheen. Binnenkort maar even kijken waar het vandaan komt.

.
Had ik ook destijds bij mijn JCW toen ik de draagarmrubbers liet vervangen voor powerflex...
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2012, 18:35

Ik denk ook dat je nu meer geluid hoort door de powerflexrubbers. Die rubbers zijn een stuk stugger waardoor je idd een veel beter stuurgevoel krijgt, maar deze rubbers dempen de geluiden en trillingen ook veel minder.

Afbeelding
Misterman
Be Mini
Be Mini

20 mar 2012, 18:36

Adriaan schreef:Had ik ook destijds bij mijn JCW toen ik de draagarmrubbers liet vervangen voor powerflex...
En gaat dat over?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2012, 18:36

nee, dat gaat niet over

Afbeelding
Misterman
Be Mini
Be Mini

21 mar 2012, 12:52

Oké, ik vind het ook niet heel storend, louter opvallend. Maar sturen doet hij in ieder geval weer super strak. Ik kan niet sneller aan het stuur draaien om de grenzen van grip op te zoeken.

Terug naar “Show your ride”