Helaas niet voor lang... Na +/- 10km maakte mijn bijrijder de opmerking "zo die jcw metertjes zien er leuk uit maar echt werken doen ze niet he" enigszins verbaasd keek ik naar mijn metertjes en gelukkig had mijn bijrijder geen gelijk maar kloppen deed het ook niet.
Tijdens het rijden op de snelweg een boordspanning van krap 11v is niet echt de bedoeling.... ondanks dat ik redelijk wat gebruikers had ingeschakeld.

Dus alle gebruikers uitgeschakeld en terug naar huis gereden, na het uitschakelen van alle gebruikers duurde het even maar liep de noordspanning toch weer wat op.
In eerste instantie dacht ik aan de dynamo die het begeven had maar na wat meten kwam ik er achter dat zonder ingeschakelde gebruikers de dynamo al met 80A laadde, niet echt verkeerd.
Dan maar even de accu laten testen, nou uhm ja wat zal ik zeggen......

Die was wel echt aan het einde. Even een nieuwe accu besteld en ingebouwd.

Vandaag weer gemeten en nu laad de dynamo tijdens starten tussen de 70A en 80A en zakt daarna weer terug naar 40A tot 50A. De noordspanning is continu 14v tenzij de voorruitverwarming wordt in geschakeld dan daalt hij naar rond de 13,5v
Lijkt allemaal weer goed te zijn. Vandaag nog even een rondje gereden en geen problemen meer gehad, gelukkig!
Al met al dus toch een accu die echt op het eindje was, nooit startproblemen gehad want als de MINI stil staat hangt hij aan de druppellader.
Toch start hij nu wel beter/sneller heb ik het idee!
Dan nog probleempje 2, had preventief wat sensoren vervangen maar kreeg een motorstoring.....
Uitlezen gaf een kortsluiting in een van de nieuwe sensoren, oude sensor erop geen problemen/foutmeldingen meer

Voor nu dus weer even de oude sensor terug geplaatst en de "nieuwe" gaat terug en komt wederom een nieuwe voor.
Nu door naar het leuke deel, gister weer een JCW deeltje binnen gekregen. Hopelijk aankomende week een momentje vinden om hem in te bouwen. Wel alvast een fotootje: