I'm in!!!!!!!!!!!!!Floor-is schreef:Voor de foto's moet hij wel schoon zijn. We hebben sowieso wel vier man die hun GP op de foto willen laten zetten, maar misschien ga ik ook wel een keertje los
Floor-is' GP0064 [verkocht]
- Fabian
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
MINI Cooper F56
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
http://www.broekhuisoost.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.broekhuisgroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Like us @ Facebook: MINI Broekhuis Oost
- Floor-is
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Kolhorn
Bericht
Heb van het weekeinde de beltline zwart gemaakt van de GP. Ben niet helemaal tevreden, moet Ida maar eens lastig vallen hoe ze bepaalde hoekjes doet 
[hr]
Maar: probleem...
Mijn voorbanden cuppen als een malle. Nu rijd ik nogal stevig, maar dit zou toch niet moeten lijden tot cupping op de aangedreven as?
Ik heb:
KW V1; -5cm (ongeveer)
Uitgelijnd, uitgewogen
Nieuwe velgen (wel gebalanceerd, maar niet krom of hoogteslag oid)
2,2bar per bandje, worden zo'n beetje om de dag gecontroleerd
Vredenstein Wintrac Ultra 205/45 R17 op 7.5J
Moet ik nu echt camber/caster gaan stellen om cupping te voorkomen? Ik kan moeilijk elke 1000km voor en achter wisselen. Dan sta ik elke week met de auto op de krik
[hr]
Maar: probleem...
Mijn voorbanden cuppen als een malle. Nu rijd ik nogal stevig, maar dit zou toch niet moeten lijden tot cupping op de aangedreven as?
Ik heb:
KW V1; -5cm (ongeveer)
Uitgelijnd, uitgewogen
Nieuwe velgen (wel gebalanceerd, maar niet krom of hoogteslag oid)
2,2bar per bandje, worden zo'n beetje om de dag gecontroleerd
Vredenstein Wintrac Ultra 205/45 R17 op 7.5J
Moet ik nu echt camber/caster gaan stellen om cupping te voorkomen? Ik kan moeilijk elke 1000km voor en achter wisselen. Dan sta ik elke week met de auto op de krik
Laatst gewijzigd door Floor-is op 18 jan 2012, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- wanders
- Enthousiast

- Locatie: Steenbergen
Bericht
het cuppen van de banden komt vaak (als uitlijning schokdempers e.d. goed zijn ) door de profiel opbouw.. of het profiel design..
probeer is een ander merk band...
ik heb aardig wat klanten met audi's rijden waar continental als een gek gaat cuppen achter..
ik heb bij die klanten Falken ze-912 gemonteerd en alle problemen waren verholpen..
wil niet zeggen dat Falken een wonderband is.. de FK-452 kan namelijk wel af en toe gaan cuppen..
en ja de ZE-912 ontworpen als comfort band, en niet zo zeer als sport band..
ik hoop dat je hier iets aan hebt..
lennard wander
wander's bandenservice
probeer is een ander merk band...
ik heb aardig wat klanten met audi's rijden waar continental als een gek gaat cuppen achter..
ik heb bij die klanten Falken ze-912 gemonteerd en alle problemen waren verholpen..
wil niet zeggen dat Falken een wonderband is.. de FK-452 kan namelijk wel af en toe gaan cuppen..
en ja de ZE-912 ontworpen als comfort band, en niet zo zeer als sport band..
ik hoop dat je hier iets aan hebt..
lennard wander
wander's bandenservice
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Almere
Bericht
Uitlijning, bandenspanning en ook het soort band... Vooral 'sportievere' banden met hun grotere profielblokken zijn er gevoelig voor!
- Sepp
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Wat ik niet begrijp is dat je het hebt over cuppen op je voorbanden?
'Cuppen' vindt normaliter plaats op de achterbanden oftewel de banden waar niet de aandrijving/sturing zit. Ik laat op advies van mijn bandenleverancier elke 10.000 km de voorwielen en achterwielen wisselen om cuppen van de achterbanden te voorkomen en dit werkt. Nooit meer last van gehad. Als je de achterwielen om de 10.000 km (is maar een ongeveer indicatie) voor legt dan slijt het een beetje gecupte er weer af door het sturen en omdat ze op de aandrijvende as liggen (spint weleens een beetje bij sportief optrekken).
'Cuppen' vindt normaliter plaats op de achterbanden oftewel de banden waar niet de aandrijving/sturing zit. Ik laat op advies van mijn bandenleverancier elke 10.000 km de voorwielen en achterwielen wisselen om cuppen van de achterbanden te voorkomen en dit werkt. Nooit meer last van gehad. Als je de achterwielen om de 10.000 km (is maar een ongeveer indicatie) voor legt dan slijt het een beetje gecupte er weer af door het sturen en omdat ze op de aandrijvende as liggen (spint weleens een beetje bij sportief optrekken).

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Ragnar
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- wanders
- Enthousiast

- Locatie: Steenbergen
Bericht
zit nu het probleem verhaal nog is goed te lezen en,
het zou me niks verbazen als het door die vredestein banden zelf komt..
winterbanden zijn niet echt gemaakt voor sportief rijden, de meeste winterbanden voelen ook een beetje zweverig aan omdat de profiel blokken zo zacht zijn.. verschild per merk en type hoe erg dit is...
vredestein vind het belangerijker dat het profiel er ''exclusief en stylisch'' uit te laten zien, dan dat ze er voor zorgen dat ze nog een beetje de bocht door gaan...
ik denk dat ze het vermogen niet echt kwijt kunnen.. en daarom dat hele profiel aan stukken trekt.. wat lijkt of cupping...
heb je hier met je zomerbanden geen probleemen mee?
ik zeg: zomerbanden er onder (Falken -rt615k) en knallen met dat ding!
winter is het toch niet echt....
het zou me niks verbazen als het door die vredestein banden zelf komt..
winterbanden zijn niet echt gemaakt voor sportief rijden, de meeste winterbanden voelen ook een beetje zweverig aan omdat de profiel blokken zo zacht zijn.. verschild per merk en type hoe erg dit is...
vredestein vind het belangerijker dat het profiel er ''exclusief en stylisch'' uit te laten zien, dan dat ze er voor zorgen dat ze nog een beetje de bocht door gaan...
ik denk dat ze het vermogen niet echt kwijt kunnen.. en daarom dat hele profiel aan stukken trekt.. wat lijkt of cupping...
heb je hier met je zomerbanden geen probleemen mee?
ik zeg: zomerbanden er onder (Falken -rt615k) en knallen met dat ding!
winter is het toch niet echt....
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Ik wil net zeggen Floris als je nog op winterbanden rijd is dat de reden ik rij op Falken banden heb er weinig last van met mijn rijstijl dan weet jij genoeg
burn rubber not your soul


- Batje
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Veghel
Bericht
Ola, k heb ook last van het cuppen van mijn achterbanden. Winterbandjes. De dealer geeft de band de schuld, en de banden boer de uitlijning. Dus k laat ze binnen kort bij de banden boer opnieuw uitlijnen. Hij is ook door hun opnieuw uitgelijnd na t verlagen, dus ze gaan kijken of er nog wat veranderd kon worden.
- Floor-is
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Kolhorn
Bericht
Ik begrijp ook wel dat winterbanden zachter rubber hebben, maar ze zitten er nog maar kort onder (3500km?) en het is vóór. Normaalgesproken is het de achterzijde die gaat cuppen als ik online een beetje zoek..Fred schreef:Moet toch echt aan je banden liggen volgens mij. Cuppen is het gevolg van een te slappe zijwang. Beetje de eigenschap van het type banden die je gekozen hebt vrees ik... Toyo t1r schijnt er ook last van te hebben...
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Onze sponsors


















