Elke zakelijke rit kan 19ct/km terugkrijgen van de fiscus. Als ik voldoende zakelijke ritten maak kan 75% van onderhoudskosten ook nog als kosten in de zaak opvoeren. Als ik de auto slim inkoop en ook dito verkoop heb ik meeste invloed op kosten. Als ik besluit jaartje langer te rijden heb ik alleen nog de afschrijving maar niet meer de fiscus of leasemij in de nek hangen. Leasemaatschappij moet er bovendien ook nog aan verdienen.
14/20/25% bijtelling betalen over een nieuwe(waarde) auto. Ja, eerlijk is eerlijk het is een stuk inkomen. Na vier jaar betaal je nog steeds 14/20/25% bijtelling over een auto die echt niet meer de waarde heeft als nieuw uit de showroom.
Natuurlijk reken ik ook iets anders aangezien ik duits prive rijd en zaak in NL heb.
Brandstof verbruik Dooper
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik rij nog liever een leuke youngtimer dan een Prius zonder enig emotie.
Noem me maar gek, maar zou dan voor zoiets gaan: 190E 2.3
Meenemen voor 2k Euro, importkosten zijn nihil. Eventueel poetskosten.
Auto is niet kapot te krijgen, representatief en biedt meer plezier dan een Prius.
Of nog mooier: 190E 2.6
Wel flink stukje duurder, maar schrijft toch niks meer af!
Noem me maar gek, maar zou dan voor zoiets gaan: 190E 2.3
Meenemen voor 2k Euro, importkosten zijn nihil. Eventueel poetskosten.
Auto is niet kapot te krijgen, representatief en biedt meer plezier dan een Prius.
Of nog mooier: 190E 2.6
Wel flink stukje duurder, maar schrijft toch niks meer af!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Daar maak je een miscalculatie. Je kunt niet 75% van de onderhoudskosten als kosten in de zaak opvoeren, die zitten immers óók al in de 19ct/km (dat vindt de belastingdienst in ieder geval....). Je kunt wél 75% van de BTW van de onderhoudskosten (en trouwens ook brandstofkosten) opvoeren als voorbelasting en zo terugkrijgen.Mini Poeper schreef:Elke zakelijke rit kan 19ct/km terugkrijgen van de fiscus. Als ik voldoende zakelijke ritten maak kan 75% van onderhoudskosten ook nog als kosten in de zaak opvoeren.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De standaardvergoeding van 0.19 cent per zakelijke kilometer (excl woon-werk) is inclusief:
-brandstof;
-onderhoud;
-autowasserette;
-schade;
-WA+casco verzekering;
-bekeuringen;
-wegenbelasting;
-parkeerkosten;
-tolweg kosten;
-veerboten;
-autohuur.
Dus echt winst maken als particulier door met een priveauto zakelijke kilometers te rijden, is vrijwel onmogelijk.
Het bedrijf dat 0.19 cent vergoed aan werknemer (nettovergoeding) mag daarvan een gedeelte beschouwen als voorheffing inbegrepen in het tarief, en dus terugvragen in hun OB aangifte (5b: voorbelasting). Dat werkt alleen als je bedrijf ook OB-belaste prestaties heeft. De kosten van het administreren van deze kleine posten zijn vaak hoger dan de verkregen teruggaaf.
Bedankt voor al jullie geld,
Mvg,
de fiscus.

-brandstof;
-onderhoud;
-autowasserette;
-schade;
-WA+casco verzekering;
-bekeuringen;
-wegenbelasting;
-parkeerkosten;
-tolweg kosten;
-veerboten;
-autohuur.
Dus echt winst maken als particulier door met een priveauto zakelijke kilometers te rijden, is vrijwel onmogelijk.
Het bedrijf dat 0.19 cent vergoed aan werknemer (nettovergoeding) mag daarvan een gedeelte beschouwen als voorheffing inbegrepen in het tarief, en dus terugvragen in hun OB aangifte (5b: voorbelasting). Dat werkt alleen als je bedrijf ook OB-belaste prestaties heeft. De kosten van het administreren van deze kleine posten zijn vaak hoger dan de verkregen teruggaaf.
Bedankt voor al jullie geld,
Mvg,
de fiscus.

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nog een aanvulling die geldt voor de ondernemers, die vooral op gaat bij tweedehands auto's omdat de afschrijvingskosten daar lager zijn. Wanneer je de werkelijke autokosten lager zijn dan de bijtelling, volstaat om de werkelijke kosten bij te tellen. Dan hoef je dus niet 14%, 20% of 25% bij te tellen.
Er wordt vaak heel gewichtig over gedaan, vooral wat betreft de zogenaamde persoonlijke lasten, wat iemand in de eigen geldbuidel er van voelt. Maar de realiteit is dat dat in veel gevallen geen bal uit maakt. De auto in privé of dezelfde auto op de zaak, scheelt vaak maar een paar tientjes. Dit ook weer vanuit het zelfstandig ondernemer perspectief trouwens.
Maar we dwalen af
Er wordt vaak heel gewichtig over gedaan, vooral wat betreft de zogenaamde persoonlijke lasten, wat iemand in de eigen geldbuidel er van voelt. Maar de realiteit is dat dat in veel gevallen geen bal uit maakt. De auto in privé of dezelfde auto op de zaak, scheelt vaak maar een paar tientjes. Dit ook weer vanuit het zelfstandig ondernemer perspectief trouwens.
Maar we dwalen af

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En we hebben weer wat bericht van de leasemij.
ze gaan uit van een normverbruik van 4.49 ltr/100 km.
mijn verbruik zou zijn 6.84 lrt/100 km.
blijkbaar toch niet van het boekje..
maar nog steeds vind ik het een flink laag verbruik....
ze gaan uit van een normverbruik van 4.49 ltr/100 km.
mijn verbruik zou zijn 6.84 lrt/100 km.
blijkbaar toch niet van het boekje..
maar nog steeds vind ik het een flink laag verbruik....

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jeezzz 6,84 ltr op 100km is nog meer dan onze benzine
Wat heb jij voor een rijstijl of hoe komen ze aan dat verbruik?
4,5 ltr op 100 km reed onze Renault Megane D en ik ben nog geen auto tegengekomen die een lager verbruik kent. M.a.w. je lease-mpij is wel heel erg optimistisch samen met BMW/Mini. Lastig en ik heb geen idee wat je daaraan kan doen ...
Weet niet hoe met de andere is maar ik tel gewoon 2 ltr erbij op en dan heb je het werkelijk verbruik. Wie rijdt er ook 90 km/u op de snelweg is toch geen graadmeter

4,5 ltr op 100 km reed onze Renault Megane D en ik ben nog geen auto tegengekomen die een lager verbruik kent. M.a.w. je lease-mpij is wel heel erg optimistisch samen met BMW/Mini. Lastig en ik heb geen idee wat je daaraan kan doen ...

Weet niet hoe met de andere is maar ik tel gewoon 2 ltr erbij op en dan heb je het werkelijk verbruik. Wie rijdt er ook 90 km/u op de snelweg is toch geen graadmeter

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
4.49 is zeer weinig, zelfs voor een one, die in wezen een cooper is.
6.8 is dan weer wat veel, zelfs voor een cooper, je moet er wel erg sportief mee rijden, of er scheelt iets aan je mini zelf.
6.8 is dan weer wat veel, zelfs voor een cooper, je moet er wel erg sportief mee rijden, of er scheelt iets aan je mini zelf.
- frankie
- Volledig MINI minded!
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik moet wel zeggen dat ik in het eerste jaar van mijn gebruik blijkbaar al die tijd met een defecte injector rond heb gereden..
sinds die vervangen is in November rijd hij wel soepeler.
Het verbruik zakte echter niet, omdat ik wekelijks in Duitsland reed..
en dan is doorrijden wel erg leuk..
nu ik er een beetje op aan het letten ben hoe hard ik rijd, kom ik met heen en weer naar Duitsland met 140 km/h op de cruise control en af en toe inhalen op een gemiddeld verbruik van 1 op 18,2..
dat komt neer op 5,49 op 100 km.
dat lijkt er in ieder geval al meer op..
dus ondanks dat ik een erg sportieve rijstijl heb, heeft het er puur mee te maken dat ik dus een kapotte injector had, waardoor het verbruik zo enorm hoog was. En daar doen ze dan een jaar over om dat op te sporen.......
sinds die vervangen is in November rijd hij wel soepeler.
Het verbruik zakte echter niet, omdat ik wekelijks in Duitsland reed..
en dan is doorrijden wel erg leuk..
nu ik er een beetje op aan het letten ben hoe hard ik rijd, kom ik met heen en weer naar Duitsland met 140 km/h op de cruise control en af en toe inhalen op een gemiddeld verbruik van 1 op 18,2..
dat komt neer op 5,49 op 100 km.
dat lijkt er in ieder geval al meer op..
dus ondanks dat ik een erg sportieve rijstijl heb, heeft het er puur mee te maken dat ik dus een kapotte injector had, waardoor het verbruik zo enorm hoog was. En daar doen ze dan een jaar over om dat op te sporen.......

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors